Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-18, 17:31
  #1
Medlem
Va inne och kollade lite i registret men vet inte att jag ändrade något sedan när jag startade om datorn va snabbstart fältet borta. När jag klickar på windows flaggan eller ctrl + esc kommer bara start saken upp men inget snabbstart fält. Vet någon vad jag ska göra?

Med snabbstart fält menar jag den linjen med klockan, alla aktiva program längst ner på skärmen.
Citera
2007-02-18, 17:33
  #2
Medlem
Gurka___s avatar
Menar du Aktivitetsfältet? Kolla på kontrollpanel\Aktivitetsfältet och Start-menyn om den finns där, eller om det är några inställningar som är konstiga..
Citera
2007-02-18, 17:36
  #3
Medlem
Mmm har kollat där, men hur mycket jag än ändrar kommer den inte framm, där imot höjs internet fältet och alla fönrster om jag väljer att höja aktivitets fältet, ungefär som om dne vore 100% transparent och knapparna inte funkade xD
Citera
2007-02-18, 17:52
  #4
Medlem
Har exprimenterat lite nu och la märket till om jag stänger av explorer.exe och startar upp det igen så blinkar aktivitetsfältet fram i ca 0,5 sec, nu vet ni lite mer om mitt problem :P
Citera
2007-02-18, 23:05
  #5
Medlem
Tussilagos avatar
Traybar heter det, alt. "Trayen".

Testa kolla: Högerklicka på aktivitetsfältet > Egenskaper > Anpassa
Se hur där ser ut. Det kan ju vara att någon har klickat ur "visa klockan" i egenskaperna och "dölj ikoner"...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback