Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-18, 03:47
  #1
Medlem
hejdamans avatar
Jag vill efterlysa lite musik som låter ungeför som shpongle. Tipsa gärna så mycket ni kan!

Ledsen men jag kunde inte hitta nåt med sökfunktionen.
2007-02-18, 04:01
  #2
Medlem
roppans avatar
Surfa in på www.psyshop.org och sök på "ambient". Annars kan du söka på "shpongle" och kika på alla Various Artist-album de medverkar på, och kika på andra artister på skivorna. På det sättet hittar du artister som gör liknande musik.

Annars tror jag det mesta från bolaget TWISTED RECORDS(vilka f ö är de som ger ut Shpongles grejjer) är liknande musik. Mitt enda konkreta förslag på liknande musik är "Hallucinogen". Har helt övergett psytrancen och dess undergenrer så jag är inte så påläst och up-to-date.
2007-02-18, 04:34
  #3
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejdaman
Jag vill efterlysa lite musik som låter ungeför som shpongle. Tipsa gärna så mycket ni kan!

Ledsen men jag kunde inte hitta nåt med sökfunktionen.
ta inte det här som en förolämpning, men är du hög (eller kanske full)?
2007-02-18, 06:33
  #4
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppan
Surfa in på www.psyshop.org och sök på "ambient". Annars kan du söka på "shpongle" och kika på alla Various Artist-album de medverkar på, och kika på andra artister på skivorna. På det sättet hittar du artister som gör liknande musik.

Annars tror jag det mesta från bolaget TWISTED RECORDS(vilka f ö är de som ger ut Shpongles grejjer) är liknande musik. Mitt enda konkreta förslag på liknande musik är "Hallucinogen". Har helt övergett psytrancen och dess undergenrer så jag är inte så påläst och up-to-date.

För det första så är Sphongle inte Ambient, Ambient är alltid utan rytm. För det andra så är Psytrance, som ju Hallucinogen är, ganska monotont i jämförelse med sphongle. För det andra så tror jag trådstartaren är ute efter musik, som just som sphongle, blandar exotiska instrument och samplingar med elektronisk musik och manipulation och koncept, ofta många gånger i varje låt.

Det artister ja kommer på som kvalificerar där är

Wingmakers
Enigma
Matinee orchestra
2007-02-18, 11:45
  #5
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejdaman
Jag vill efterlysa lite musik som låter ungeför som shpongle. Tipsa gärna så mycket ni kan!

Ledsen men jag kunde inte hitta nåt med sökfunktionen.

Man behöver inte en sökfunktion för att se de klistradetrådarna...


suck , tråd låst!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback