Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-18, 00:53
  #1
Medlem
Såg en tråd om detta här på FB för ett tag sen(tror jag) men vet inte vad uttaget kallas så får helt enkelt skapa en ny, ledsen för det. Men jag skulle vilja göra en kabel från datorns bildskärm uttag som jag sedan kan stoppa in i TVns scart. Har ingen TVout pga att jag bara har 3 hyfsat gamla laptops.

Link till gamla tråden eller till en ny guide skulle sitta väldigt fint .

Sen har jag två små frågor med angående sladden: Följer både ljud och bild med eller får jag andvända högtalarna till datorn och stapla bredvid TVn? & kommer det fungera som en bildskärm bredvid den vanliga eller kommer man se exakt samma skärm eller går det att ändra inne på datorn sedan?
Citera
2007-02-18, 09:14
  #2
Medlem
Hej

Uttaget heter vga och det finns inget jättesmidigt sätt och bara dra en kabel. Måste omvandla signalen. Här finns iallafall en länk:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=151085

Sen på din andra fråga så har du väl redan svarat på den själv? Bildskärmsutgång betyder att det är bilden som kommer ut
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback