Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-17, 21:53
  #1
Medlem
Cineastens avatar
Min dvd-spelare av märket Denver är knappt använd och idag slutade den fungera. Den har fungerat klockrent så sent som förra veckan men ikväll skulle jag sätta igång den och det visade sig att jag inte får någon ström överhuvudtaget. Kontaktuttaget fungerar som det ska och jag har testat ett annat kontaktuttag men den får fortfarande ingen ström. Ingen har slagit eller sparkat på apparaten, sladden är oskadd och det har inte varit något damm som letat sig in i apparaten och förstört den så jag förstår inte var felet ligger.

En knappt använd apparat slutar inte bara fungera på det där sättet.

Samma problem uppstod med min förra dvd-spelare för ett par år sen och jag fick aldrig någon klarhet i vad felet bestod i då heller.

Den kan ju omöjligt ha gått sönder bara sådär. Det är alldeles för orimligt för att vara sant.

Vad gör jag?

Citera
2007-02-17, 21:58
  #2
Medlem
Agent|Os avatar
Låter som att du har något sorts knas med elen hemma och att säkringar/reläer pajar ur i dina spelare.
Citera
2007-02-17, 22:09
  #3
Medlem
Cineastens avatar
Men grenuttaget som dvd-spelaren är kopplad till sköter även strömförsörjningen till videoapparaten och den fungerar klockrent precis som alltid. Exakt samma problem var det ju med min förra dvd-spelare men inte med någon annan apparat.

Dvd-spelaren funkade ju klockrent bara för några dagar sen. Det verkar ju märkligt att två dvd-spelare pajjar under ett par år men ingen annan apparat.

När jag trycker på On-knappen händer inte ett skit. exakt samma sak var det med den förra dvdn. Det låter ju helt sjukt.
Citera
2007-02-17, 23:57
  #4
Medlem
dark vaders avatar
det skadar väl inte att öpnna upp (är väl egentligen enda alternativer) och kolla in eftersom att du inte har någon garanti att förlita dig på och ändå bara ska slänga. Kolla lösa kablar, brända kablar/komponenter kan vara vad som helst!
Citera
2007-02-18, 00:25
  #5
Medlem
Cineastens avatar
Ingenting såg trasigt ut när jag öppnade och tog mig en titt. Däremot började min pacemaker började bete sig lite underligt...

Nej men seriöst. Ingenting såg ut att vara trasigt eller frånkopplat på något sätt.
Citera
2007-02-18, 02:52
  #6
Avstängd
GentleGiants avatar
Prova att värma upp den invändigt med en hårtork och koppla sen in strömmen. Startar den då är det troligen en eller flera elektrolytkondensatorer i nätdelen som har blivit dåliga.
Annars är väl dvd-spelare så billiga så det knappt är värt besväret att felsöka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback