Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-17, 17:47
  #1
Medlem
DeLarzas avatar
Jag vet inte hur pass populära bob hund är här på flashback, men enligt mig är det bland det bästa som har händt svensk musik. Jag ångrar att jag inte upptäckte dem tidigare eftersom man då kanske kunde fått se dem live. Men nu har jag hört från en kompis att de håller på med ett nytt album, vet inte var han har fått detta ifrån men undrar bara om det är någon mer som hört detta rykte. Jag skulle bli så glad om bob hund gjorde något nytt och ännu gladare om de kunde komma till hultsfred.

Liten eftersläntare: Vilken tycker ni är den bästa bob hund-låten?

För mig är det svårt att säga, men "Det skulle vara lätt för mig..." är helt klart bland de bästa.
Citera
2007-02-17, 18:45
  #2
Medlem
Yields avatar
De hade ett kortare gig på Berns skivmässa för ett par veckor sedan i samband med det nya skivsläppet .

EDIT: Är inget Bob Hund fan, men Tralala lilla molntuss har härlig energi iallafall.
Citera
2007-02-17, 19:52
  #3
Medlem
DeLarzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yield
De hade ett kortare gig på Berns skivmässa för ett par veckor sedan i samband med det nya skivsläppet .

EDIT: Är inget Bob Hund fan, men Tralala lilla molntuss har härlig energi iallafall.

Har de redan släppt skivan menar du!?
Citera
2007-02-17, 21:06
  #4
Medlem
troböds avatar
Jag hade en period då jag i princip uteslutande lyssnade på Bob Hund. Min favoritlåt är nog "Ett fall och en lösning".

Att dom skulle ha släppt ny skiva betvivlar jag. Det känns som man borde hört något om det. Står inget på hemsidan heller.
Citera
2007-02-17, 21:19
  #5
Medlem
DeLarzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Att dom skulle ha släppt ny skiva betvivlar jag. Det känns som man borde hört något om det. Står inget på hemsidan heller.
Du har inte hört några rykten om det heller då?
Citera
2007-02-17, 21:27
  #6
Medlem
aegs avatar
Det är härlig avslappnad musik. Inte något jag lyssnar på till vardags men det är kul att spetsa till en eftermiddag med lite Bob Hund.

"Tralala Lilla molntuss" är en av de bästa "ligga på stranden och lyssna på musik" låtarna någonsin.

Den nya skivan har jag inte lyckats hitta något spikat releasedatum på. Om någon vet får de gärna skriva ut det
Citera
2007-02-17, 21:28
  #7
Medlem
Fordies avatar
Diggar bobhund, men kan inte lyssna på skiten längre pga mitt ex.

/Fordie
Citera
2007-02-17, 21:30
  #8
Medlem
angelos avatar
Sista beställningen och Ner på jorden bjuder på syntslingor som skär i själen.
Citera
2007-02-17, 21:37
  #9
Medlem
DeLarzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Diggar bobhund, men kan inte lyssna på skiten längre pga mitt ex.

/Fordie

Jag lider med dig, tycker hon inte om dem eller?

Citat:
Ursprungligen postat av angelo
Sista beställningen och Ner på jorden bjuder på syntslingor som skär i själen.

På ett bra eller dåligt sätt, tycker nämligen väldigt mycket om "Sista beställningen" men gillar inte "Ner på jorden" särskillt mycket.

För övrigt måste jag säga att "Allseende ögat" är ruskigt bra, trots att den bara är instrumental.
Citera
2007-02-17, 21:40
  #10
Medlem
angelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLarza
Jag lider med dig, tycker hon inte om dem eller?

Tror snarare det åsyftas nostalgimusik. Jobbiga minnen.
Citera
2007-02-17, 21:58
  #11
Medlem
Schnauzers avatar
Det svenska bandet som har betytt mest för mig. Vilken jävla scennärvaro och vilka låtar sen. Bästa låt? Ett fall & en lösning eller En pratstund..
Citera
2007-02-18, 03:26
  #12
Medlem
Sorry men det är bland de värsta jag vet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback