Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-17, 17:34
  #1
Awaiting Email Confirmation
stinapinas avatar
Tjo!

Jag har en burk med 80mb ram 200mhz 1gb hd, 3 nätverkskort som jag tänkte göra nåt kul med. Antar att en linuxrelease funkar på den. Det jag skulle vilja göra är köra något anonymiserande jox på den så jag slipper göra det på min vanliga burk. Finns det nån schysst distro för detta?
Citera
2007-02-18, 18:07
  #2
Medlem
blueCommands avatar
Du skulle ju t.ex kunna köra freenet på den
Citera
2007-02-27, 20:41
  #3
Awaiting Email Confirmation
stinapinas avatar
Hmm, freenet verkar inte riktigt vara vad jag söker, jag hade mest tänkt mig att köra tor och firewall eller ngt liknande, finns det ngn livecd som har det inkluderat?
Citera
2007-02-27, 20:54
  #4
Avstängd
Det här kanske kan va det du söker? http://sourceforge.net/projects/anonym-os/
Citera
2007-02-28, 08:18
  #5
Medlem
xrizzs avatar
3 nätverkskort? Det låter annars som en bra kandidat för en liten router!
Jag håller med föregående talare, Anonym-OS verkar vara vad du söker.
Vet inte riktigt hur det är med BackTrack numer ( www.remote-exploit.org/backtrack.html ), har för mig att i alla fall Auditor (en av BT´s "föräldrar") hade en del grejor så att man kunde starta upp en impromptu firewall från skivan, med möjlighet att sniffa, spoofa och leka lite i största allmänhet.
Citera
2007-03-05, 23:40
  #6
Awaiting Email Confirmation
stinapinas avatar
hmm kollade in anonym-os på livecd, verkar ju mest vara en klient, det jag hade tänkt mig var ju att burken skulle sköta allt sådant åt de datorer som kopplas in till den, dvs att det räcker om man kör tor osv på en burk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback