Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-17, 16:42
  #1
Medlem
Weeds avatar
Jag kan inte ta emot o spela upp mp3 format när folk skickar till mej över msn, det laddas ned men när jag klickar på filen så kommer ett säkerhetsmedelande om att filformatet inte är tillförlitligt, i detta fall mp3, bilder o så kan jag ta emot utan problem. Det går att klicka sej vidare så får man en förklaring på hur man ska lösa problemet men det funkar inte, jag har ställt ned säkerheten o kollat brandväggen osv men det måste vara på nått specifikt sätt jag häver blokeringen för jag lyckas inte!

Tack på förhand.
Citera
2007-02-17, 16:50
  #2
Medlem
SweTechs avatar
Det beror på detta.

Du löser det genom att skicka mp3orna via mail, ftp eller annat fildelningsverktyg. Du kan också prova någon annan instant messenger program.

Det finns också en regfix som du kan testa. Dock har jag inte har provat själv så jag vet inte om den funkar.

Kod:
1. Start Registry Editor (Regedit.exe).

Note: As always, before making changes to your registry you should always make sure you have a valid backup. In cases where you’re supposed to delete or modify keys or values from the registry it is possible to first export that key or value(s) to a .REG file before performing the changes.

2. Locate the following key in the registry: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Associations

Note: If the Associations key doesn’t exist you need to manually create it under the Policies key (Right-click > New > Key)

3. On the Edit menu, click Add Value, and then add the following registry value: “LowRiskFileTypes” (String Value, or REG_SZ type)
4. In the value data area paste the following list:

    .exe;.bat;.com;.cmd;.reg;.vbs;.inf;.msi;.htm;.html;.swf;.js;.mp3;.mp2;.ape;.apl;.flac;.shn;.mpc;.mp+  ;.wma;.ogg;
    .mp4;.aac;.voc;.mid;.mac;.cda;.kar;.midi;.rar;.zip;.wav;.jpg;.gif;.png;.bmp;.jpeg;.doc;.xls;.pls;.pu  b;.dat;.html;.htm;.avi;mpg;
    .mpeg;.nfo;.txt;.torrent;.diz;.ppt;.m3u;.sfv;.tar;.htt;.mht;.asp;.aspx;.tiff;.rtf;.ini;.cab;.ico;.ic  l;.ip;.iptheme;.msstyles;.theme;.dll;.psd;.vbs;
    .swf;.php;.xaml;.iso;.bin;.cue;.xml;.par;.par2;.ace;.arj;.lzh;.7z;.gz;.bz;.uue;.bz2;.jar;.z;.ade;.ad  n;.adp;.aia;.img;.date;.aip;
    .ait;amf;.ani;.aob;.asf;.csv;.fla;.pxr;.wmv;.nrg;.mov;.sav;.xhtml;.php5;.pxr;.m4a;.qxr;.h;.cpp;.pdd;  .rle;.dib;.eps;.jpe;.pcx;.pdp;
    .raw;.pct;.pict;.sct;.tga;.vda;.icd;.vst;.tif;.tpl;.log;.prx;.cdf;.nls;.ax;.msc;.cpl;.EXE;.BAT;.COM;  .CMD;.REG;.VBS;.INF;.MSI;.HTM;
    .HTML;.SWF;.JS;.MP3;.MP2;.APE;.APL;.FLAC;.SHN;.MPC;.MP+;.WMA;.OGG;.MP4;.AAC;.VOC;.MID;.MAC;.CDA;.KAR  ;.MIDI;.RAR;.ZIP;
    .WAV;.JPG;.GIF;.PNG;.BMP;.JPEG;.DOC;.XLS;.PLS;.PUB;.DAT;.HTML;.HTM;.AVI;MPG;.MPEG;.NFO;.TXT;.TORRENT  ;.DIZ;.PPT;.M3U;
    .SFV;.TAR;.HTT;.MHT;.ASP;.ASPX;.TIFF;.RTF;.INI;.CAB;.ICO;.ICL;.IP;.IPTHEME;.MSSTYLES;.THEME;.DLL;.PS  D;.VBS;.SWF;.PHP;
    .XAML;.ISO;.BIN;.CUE;.XML;.PAR;.PAR2;.ACE;.ARJ;.LZH;.7Z;.GZ;.BZ;.UUE;.BZ2;.JAR;.Z;.ADE;.ADN;.ADP;.AI  A;.IMG;.DATE;.AIP;.AIT;AMF;
    .ANI;.AOB;.ASF;.CSV;.FLA;.PXR;.WMV;.NRG;.MOV;.SAV;.XHTML;.PHP5;.PXR;.M4A;.QXR;.H;.CPP;.PDD;.RLE;.DIB  ;.EPS;JPE;.PCX;.PDP;.RAW;
    .PCT;.PICT;.SCT;.TGA;.VDA;.ICD;.VST;.TIF;.TPL;.LOG;.PRX;.CDF;.NLS;.AX;.MSC;.CPL;

Note: The above list is, for my best knowledge, similar to the default settings in Windows XP. The thing that makes it different is the fact that it is specifically specified, and thus overwrites the default Windows settings. You could achieve the same thing by using Active Directory-enabled Group Policies (GPOs), however on a stand alone machine the local Group Policy editor does NOT have the ability to edit the above list, thus the need to manually enter it into the registry.

I am not aware of any issues with adding this list of file types, but just to be on the safe side, use the above list at your own risk.

5. Close the registry editor.
6. Reboot the computer for settings to take place.
Citera
2007-02-17, 16:53
  #3
Medlem
TuXIs avatar
mess.be har en patch till MSN, där man kan göra allt möjligt. Som t.ex. stänga av denna blockering.

http://www.mess.be/
Citera
2007-02-17, 17:26
  #4
Medlem
Weeds avatar
Tack, patchningen funkade utmärkt, kostigt att jag inte fått exakt samma problem på min datorn som denna verkar som om bara vissa får problemet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback