Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-17, 13:07
  #1
Medlem
starzingers avatar
Hej, har precis installerat Windows Vista och allting fungerar utmärkt förutom att jag inte hittar någon drivrutin till mitt ljud kort, är det någon som vet vart det finns att ladda hem?

NVIDIA nForce ac´97 audio interface
Citera
2007-02-17, 13:09
  #2
Medlem
Själv har jag inte kunnat få tag på dessa via NVIDIA's hemsida, utan jag använder mig utav skivan som följde med moderkortet.
Citera
2007-02-17, 13:11
  #3
Medlem
Gromnas avatar
Det är väl en HP du har, eller möjligtvis en annan märkesdator. Dessa drivrutiner hämtas via tillverkarens hemsida. nVidia tillhandahåller inte dessa, därför finns det inte via deras sida.
Citera
2007-02-17, 13:11
  #4
Medlem
Hardtails avatar
En snabb koll på nvidias egen driver-sida så kom jag fram med det här:
http://www.nvidia.com/object/nforce_...2_win2kxp.html

Om det nu är ett nvidia nforce kort du har..

Om du nu har en märkesdator så bör du som föregående talar skrev, kolla på tillverkarens hemsida, eller leta bland dina CD-skivor som du fick med vid köpet.

EDIT: Oj, läste aldrig att det var Vista du hade installerat. Nevermind.
Citera
2007-02-17, 13:23
  #5
Medlem
Gromnas avatar
Mja, man ska väl inte hoppas på att alla drivrutiner finns till Vista än. Bättre att vänta ett halvår då stabila drivrutiner finns till de hårdvaror man har.
Citera
2007-02-17, 13:59
  #6
Medlem
starzingers avatar
Nej jag har ingen märkesdator, utan en dator som jag själv har valt nere på den lokala data butiken
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback