Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-17, 09:20
  #1
Medlem
jag försöker installera apache 2.2.4 men det blir fel och det verkar som att port 80 redan används av något. har kört det där netstat för att kolla vilket program som använder det men hittar inget.

nån som har någon koll?
Citera
2007-02-17, 13:05
  #2
Medlem
Jag fick samma problem med nyaste apache förut, fungerade bra när jag böt ner mig någon version.

Och nu använder jag mig av: xampp som har stöd för apache/mysql/ftpserver/någe mer
Citera
2007-02-17, 17:36
  #3
Medlem
Stockos avatar
Vilket operativsystem försöker du installera på?
Citera
2007-02-17, 20:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Vilket operativsystem försöker du installera på?

xp, hört att de finns "paket" med allt man behöver till linux. finns det något liknande till xp? ja är tröttp å alla jävla inställningar. allt blir fel. har iaf fått apache att funka. nu krånglar phpmyadmin å mysql

MySQL said: Documentation
#1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)

kommer upp. när ja kör localhost/phpmyadmin

har apache phpmyadmin och mysql kontakt med varandra nu? vore skönt att veta så att ja inte behöver hålla på med massa configs nå mera



som ja förstår så har jag inte gjort någon användare av något slag
klickar länk setup script, kommer till sida där ja kan lägga till server
men detta kommer upp ovanför

Please create web server writable folder config in phpMyAdmin toplevel directory as described in documentation. Otherwise you will be only able to download or display it.



usch vad ja hatar sånthär varför kan man inte bara få börja bygga sidan direkt utan massa jävla krångel




edit: nu kommer jag in i phpmyadmin utan felmeddelanden. woho. alltså funkar ALLT för mig nu?
Citera
2007-02-17, 20:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heftigbanan
xp, hört att de finns "paket" med allt man behöver till linux. finns det något liknande till xp?
Metal84 tipsade om ett sådant "paket" lite längre upp i tråden

Citat:
Ursprungligen postat av heftigbanan
edit: nu kommer jag in i phpmyadmin utan felmeddelanden. woho. alltså funkar ALLT för mig nu?
Skapa en databas i phpmyadmin och se om du kommer åt den från ett php script.
Citera
2007-02-17, 21:43
  #6
Medlem
Stockos avatar
Programmering -> Datoranvändning - MS Windows

/Mod
Citera
2007-02-18, 00:02
  #7
Medlem
Du kan ladda hem wamp

Det är bara en installations fil sen har du apache, php & mysql installerat
och konfigurerat att funka tillsammans.
och det är för windows.
http://www.wampserver.com/en/download.php
Citera
2007-02-18, 10:20
  #8
Medlem
helt otrolilgt. men det funkar att komma åt databasen genom phpscripten nu. pillade till allt själv men tackför hjälpen. ska installera php-kit på min andra dator å då tänker jag inte göra som jag gjorde nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback