Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-17, 01:23
  #1
Medlem
Löwenhertzs avatar
Då och hör man om det gamla vildavästern-nöjesfältet High Chaparall när man läser om MC-gäng. Mina egna minnen därifrån är ju när man var en liten parvel som tittade på cowboyshowen. Men hur ser närvaron av MC-gäng ut?
Citera
2007-02-17, 01:24
  #2
Medlem
666Hates avatar
Du har inte läst om Bike Meet på HC som polisen stoppad för två år sen?
Citera
2007-02-17, 01:57
  #3
Medlem
Löwenhertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Du har inte läst om Bike Meet på HC som polisen stoppad för två år sen?

Nej. Kan du berätta tack?
Citera
2007-02-17, 07:02
  #4
Medlem
dubbellasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Du har inte läst om Bike Meet på HC som polisen stoppad för två år sen?
Polisen har inte stoppat Bike meet.
Däremot vill dom ha betalt för att stå utanför och övervakar trafiken.
Citera
2007-02-17, 08:49
  #5
Medlem
JJDecays avatar
Bike Meet

Citat:
Ursprungligen postat av Löwenhertz
Nej. Kan du berätta tack?

Polisen har spederart oerhörda resurser på att "vakta" Bike Meet. Varför kan nog ingen riktigt förstå. Helikoptrar mm. Overkill från polisens sida, så arrangörerna har helt enkelt inte råd att betala polisens kostnader..

Detta är ett sätt att stoppa mc evenemang som enligt mig är helt felaktigt.
Varje vecka är det mycket värre på många av Sveriges olika idrottsarenor, med huligan bråk etc. Såvarför tar inte polisen flera miljoner i "bevakningskostnader" av exempelvis fotbollslag, hockeylag mm? Däremot en arrangörer av Bike Meet får betala?

Under de år jag varit på Bike Meet har jag aldrig stött på nåt!
Det värsta som hänt när jag varit där är att ett knallskott kastats in i ett "partytält" varav någon spräckte trumhinnan. Personen i fråga fick både bassning och en rak höger av sina "bröder" då han skämt ut sig.
Citera
2007-02-17, 09:13
  #6
Medlem
bastard666s avatar
exakt

polismästaren i jköping sa till arrangören att han skulle ta till de medel som behövdes för att stoppa detta ,och slog till mot det enda stället som det svider på en biker ,plånboken,alla andra ställen har de ju slagit på ,utan verkan.ett svinaktigt pris på först 1,4 milj. året efter 1,7 milj.för att de fick leka med helikoptrar,och alla de häftiga leksakerna.(han har visst fått i efterhand en förfrågan med höjda ögonbryn från sin chef då de summerade antalet ingripanden och anmälningar,snuten producerade ett antal ingripanden ,körde folk till värnamo för att lämna pisseprov och lämna de sedan där,och när provsvaren kom så var det ett fåtal positiva svar resten kördes dit för att jävlas)att de sedan speciellt sista året gick runt på natten och grep folk för gångfylla brevid sina tält(polarn gick ut för att pissa och var sen försvunnen,kom dan efter med blåklocka o utan pengar då han trott att de mörkklädda var där för att robba han och svingade till)riktiga svin betedde de sig som
Citera
2007-02-17, 14:58
  #7
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbellasse
Polisen har inte stoppat Bike meet.
Däremot vill dom ha betalt för att stå utanför och övervakar trafiken.
LOL...Du har aldrig varit på Bike Meet eller hur?
Dom vill ha fantasisummor för en jättelik överdriven polisoperation som är totalt onödig.
Och detta är INNE på området...
Första gången jag var där fanns det 4 poliser i tjänst, sist jag var där var det runt 400 poliser som sprang runt och ryckte i folk för minsta lilla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback