Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-16, 19:41
  #1
Medlem
SeymoreHunters avatar
Eventuellt blir det aktuellt att flytta dit. Ni som har erfarenheter kan väl tipsa om vilka områden som är bra respektive vilka man gärna undviker... tack..
Citera
2007-02-16, 19:53
  #2
Avstängd
McEvils avatar
Undvik Andersberg. Eller det hade jag iaf gjort. Lite väl mångkulturellt där...
Citera
2007-02-16, 22:23
  #3
Medlem
Andersberg, Vallås.. Där skulle jag inte våga parkera min bil..
Citera
2007-02-16, 22:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McEvil
Undvik Andersberg. Eller det hade jag iaf gjort. Lite väl mångkulturellt där...

Jag tror att det finns OMRÅDEN i Andersberg som man kanske ska undvika.... Jag tror inte man ska döma hela stället. Kan tänka mig att det är billigast att bo där också.
Citera
2007-03-02, 11:08
  #5
Medlem
johanbtks avatar
Jag skulle råda dig att i princip undvika samtliga HFAB-områden.
Det finns dock gradskillnader och som tidigare skrivits är det andersberg och vallås som skall undvikas till varje pris.
Citera
2007-03-02, 11:31
  #6
Medlem
Vallås och Andersberg är helt ok. Nästan aldrig bråk, trots det enorma antal personer som trängs på liten yta. Andersberg är helt nyrenoverat. Fint som fan. Har sett 2 bilar som vandaliserats på Vallås på typ 8 år. Aldrig fått cykeln stulen på Vallås, däremot flera gånger inne i "city". Är du trångsynt och xenofob och inte står ut med att bo i samma område som andra enbart pga. att ni inte har samma kultur (men att de i övrigt är helt ok) så bör du undvika Vallås. Men då är det kanske snarare dig det är fel på, och då lär du få svårt att bo någonstans överhuvudtaget.

Nyhem skulle jag nog också passa mig för. Det är alltid här man ser sönderslagna och klottrade busskurer.

De värsta ungdjävlarna hittar man på Fyllinge, Linnehed och Gustavsfält, enligt min erfarenhet.

Passa dig för "Öster" och Nyatorp. Där hittar du högst antal brott per boende.

Halmstad har bra kommunikationer också, så bor du i stan så kommer man överallt med cykel eller buss flera gånger per timma.

Sen är väl kanske dina preferenser ganska begränsande? Hyresrätt/bostadsrätt/villa? Boyta? Månadskostnad? Det finns mycket runt omkring Halmstad också om man vill bo ett par kilometer utanför stan. Tex. Oskarström har alla tjänster du behöver + täta bussar och relativt låga priser på bostad.

Flyttade från Halmstad för flera år sedan, men är ofta där och jobbar.
Citera
2007-03-02, 11:57
  #7
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtsfors
Andersberg är helt nyrenoverat. Fint som fan.
Att bara putsa upp fasaden utan att göra något åt de boende är helt meningslöst. Det är fler än jag som blir upprörda när svenskarnas hyrespengar går till att putsa den mångkulturella fasaden när stanken bakom den fortfarande är densamma.

http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=210753
Citera
2007-03-02, 12:35
  #8
Medlem
BalleKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeymoreHunter
Eventuellt blir det aktuellt att flytta dit. Ni som har erfarenheter kan väl tipsa om vilka områden som är bra respektive vilka man gärna undviker... tack..
Du får precisera lite mer vad du skall göra här och vad du söker.
Villa/lägeenhet/Barn jobba/studera, Dyrt/billigt


Det jävliga med Halmstad är att det kan vara bra/resp skit på ett område som skiljer med 200meter. Andersberg och Vallås är är inte så stora områden om man man jämför med områden i storstäderna.
Du kan ju tex gå mellan Vallås/Andersberg på 10-15 min.
Delar av Vallås är ju ett renodlat villaområde och med dagens huspriser så bor det inget slödder där.
Andersberg kan man ju tänka sig är ett blatteställe men du har bra affärer inom kort avstånd (Eurostop) och du har promenadavstånd till havet (östra stranden).
Man får ta det onda med det goda!

Citat:
Ursprungligen postat av Bengtsfors
Passa dig för "Öster" ...
Oj där gick visst halva Halmstad bort!
Citera
2007-05-25, 17:20
  #9
Medlem
JazzyJamess avatar
Intressant tråd!

Hur är Gustavsfält, är det lika illa som Andersberg vad gäller "internationell anda" som det heter på HFAB:s sida? Hur är det med områden som Klackerup, Rotorp/Vårhem och olika delar av centrum?
Citera
2007-09-12, 00:13
  #10
Medlem
Musss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzyJames
Intressant tråd!

Hur är Gustavsfält, är det lika illa som Andersberg vad gäller "internationell anda" som det heter på HFAB:s sida? Hur är det med områden som Klackerup, Rotorp/Vårhem och olika delar av centrum?

Rotorp är lungt Söndrum, rotorp eller trönninge hade nog jag flyttat till.
Citera
2007-09-12, 00:19
  #11
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muss
Rotorp är lungt Söndrum, rotorp eller trönninge hade nog jag flyttat till.
Rotorp är lugnt och ligger nära centrum. Söndrum är lugnt men ligger långt från centrum. Trönninge ligger inte ens i Halmstad.
Citera
2007-09-12, 00:20
  #12
Avstängd
Gemini3s avatar
Söder/öster om järnvägen är fel att bo.. Allt väster och norr om är bra..
Självklart finns det några få områden på södra/östra sidan som är bra men de gränsar till alltför mycket skit i grannområdena..
Och självklart finns det mindre bra områden på andra sidan, men dom är få, riktigt få..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback