Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-16, 16:36
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Exakt den ser jag alltså INTE nej..

MagicTweak och det andra.. vad är det? Program som fixar detta?

Fixar det enbart detta problem eller ändrar det hela XP?

Tack för tipsen btw, testade att söka min gamla tråd men sökfunktionen funkar INTE på detta forum så jag fick starta ny tråd.

FB är inte vad FB en gång varit.. tyvärr.

MagicTweak och TweakUI är program för att pilla med precis allt i Windows.
Min personliga uppfattning om dessa program är att de är almänt farliga och våldtar oftast systemet och det hamnar i händerna på en orädd unge.

Men visst, du kan ju installera något av dem enkom för att ta bort senaste dokument.
Citera
2007-02-16, 16:37
  #14
Medlem
Gromnas avatar
Dessa Tweak-program har flera olika funktioner där man kan välja att lägga till/ta bort grejer man gillar/inte gillar. Själv har jag bara använt mig av MagicTweak, och processen är enkel. Till vänster i programmet finns en meny, klicka på Start Menu och boka för det man vill ska visas.

Citat:
Ursprungligen postat av ThuleRAGNAR
MagicTweak och TweakUI är program för att pilla med precis allt i Windows.
Min personliga uppfattning om dessa program är att de är almänt farliga och våldtar oftast systemet och det hamnar i händerna på en orädd unge.

Men visst, du kan ju installera något av dem enkom för att ta bort senaste dokument.

Endast farligt om du börjar pilla i systemmappar och ändrar sökvägar för filer med mera och absolut inte har en aning om vad du pysslar med. Att ändra till exempel startmenyn är inget farligt och pillar man bara med inställningar där kan inget hända. Man kan även göra en Backup om man verkligen är rädd för att något ska hända.
Citera
2007-02-16, 17:04
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
Dessa Tweak-program har flera olika funktioner där man kan välja att lägga till/ta bort grejer man gillar/inte gillar. Själv har jag bara använt mig av MagicTweak, och processen är enkel. Till vänster i programmet finns en meny, klicka på Start Menu och boka för det man vill ska visas.



Endast farligt om du börjar pilla i systemmappar och ändrar sökvägar för filer med mera och absolut inte har en aning om vad du pysslar med. Att ändra till exempel startmenyn är inget farligt och pillar man bara med inställningar där kan inget hända. Man kan även göra en Backup om man verkligen är rädd för att något ska hända.


Testa Magic i helgen och återkommer med resultatet sedan, tack så länge!
Citera
2007-02-19, 11:25
  #16
Medlem
Har försökt ladda hem det men får bara hem versioner som kräver reg-key,
nån som har länk till gratis download?
Citera
2007-02-19, 15:22
  #17
Medlem
Spoonfeds avatar
En sak ni kanske inte tänker på är att om du eller någon annan någon gång skulle klicka bort bocken i rutan så dyker all information upp igen. Den sparas alltså men visas inte. Bättre att rensa varje gång
Citera
2007-02-19, 23:35
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoonfed
En sak ni kanske inte tänker på är att om du eller någon annan någon gång skulle klicka bort bocken i rutan så dyker all information upp igen. Den sparas alltså men visas inte. Bättre att rensa varje gång


också en tanke
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback