Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-15, 20:03
  #1
Medlem
Trance_Nations avatar
Som topic, Röstigenkänning i vista, finns det nått sätt att få det att funka även fast man kör svensk vista?
Citera
2007-02-15, 21:26
  #2
Medlem
lakritssnörets avatar
körde bara vista ett tag, för test syfte. Jag fick det att funka, dock till engelska. men det lär väl funka på swe också? varför skulle det inte funka?
Citera
2007-02-15, 22:25
  #3
Medlem
Trance_Nations avatar
lakritssnöret: Mnja, de finns inte inbyggt i vista när man har de på svenska, de va så ja fattade de iaf. Går in i speech recognition (Stavning) under hjälpmedel i kontrollpanelen, blir då länkad till http://www.microsoft.com/enable/prod...ta/speech.aspx där de står
Citat:
Windows Speech Recognition is a new feature in Windows Vista, built using the latest Microsoft speech technologies. Windows Vista Speech Recognition provides excellent recognition accuracy that improves with each use as it adapts to your speaking style and vocabulary. Speech Recognition is available in English (U.S.), English (U.K.), German (Germany), French (France), Spanish (Spain), Japanese, Chinese (Traditional), and Chinese (Simplified).

Rätta mig om jag har fel
Citera
2007-02-15, 22:27
  #4
Medlem
lakritssnörets avatar
dåså!
Du har ju svarat dig själv
då går det inte på svenska om dem skriver så
Citera
2007-02-16, 09:03
  #5
Medlem
Trance_Nations avatar
:P men jag menar ju såklart ifall det finns nått sätt att instalera den engelska bröstigänkänninggsssaken eller om det kanske är jag som har fattat det hela fel?
Citera
2007-02-16, 09:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation
:P men jag menar ju såklart ifall det finns nått sätt att instalera den engelska bröstigänkänninggsssaken eller om det kanske är jag som har fattat det hela fel?
Hehe.. =D
Citera
2007-02-16, 09:20
  #7
Medlem
Fresh milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation
:P men jag menar ju såklart ifall det finns nått sätt att instalera den engelska bröstigänkänninggsssaken eller om det kanske är jag som har fattat det hela fel?

Jaa, den engelska är väl redan installerad?
Citera
2007-02-16, 09:25
  #8
Medlem
Trance_Nations avatar
Fresh milk: Njä inte vad kan se, har du en svensk version med den instalerad? :O
Men det borde inte vara så svårt att instalera den isf. Jag har googlat runt en del men inte lyckats hitta nått om det
Citera
2007-02-16, 10:13
  #9
Medlem
Fresh milks avatar
Har du kopplat in mikrofonen och ställt in den i Vista? Det ska göras först, sen kan du aktivera röstigenkänningen!
Citera
2007-02-16, 16:27
  #10
Medlem
Trance_Nations avatar
Jo det är klart, Funkar det för dig med svensk vista eller? :O
Citera
2007-02-16, 16:31
  #11
Medlem
Kanske en dum fråga... men...
Finns röststyrningen med i alla versioner av Vista? Microsoft tycker ju det är jätte roligt att skapa en massa olika paket för att jävlas med oss användare.

Det programmet får man med där men inte där osv. osv. osv.
Citera
2007-02-16, 17:21
  #12
Medlem
Trance_Nations avatar
ThuleRAGNAR: I mitt svenska vista ultimate finns det inte vad jag vet. fast mitt är tankat dock med laglig licens men det kanske spelar roll vad man tankar endå :S

Men det ska tydligen finnas med om man köper en engelsk version.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback