Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-21, 16:26
  #4345
Medlem
DR-Drunks avatar
Call of Duty: WWII

I Call of Duty så återvänder vi till sina rötter med Call of Duty: WWII till en fantastisk upplevelse som omdefinierar andra världskriget för en ny härlig spelproduktion.

Mark tas i bruk med Normandie på D-Day och slåss över hela Europa genom ikoniska platser i historiens mest monumentala krig. Upplev klassisk Call of Duty-kamp, kamratskapets band och krigets oförsonliga natur.

Betyg 7 av 10 då man inte kan få den fylla upplevelsen som nazist och försvara intagna zoner inom Europa.
Citera
2018-07-21, 18:41
  #4346
Avstängd
karlduschs avatar
Ecoquest 1
Hyggligt feelgood peka & klicka-äventyr från den gyllene eran under nittiotalet.
Ett spel som nog mest hade syftet att öka spelarens miljömedvetenhet.
Betyg 6/10
Ger mig på uppföljaren snart.
Citera
2018-07-30, 01:44
  #4347
Medlem
hugTracersbutts avatar
Sam and Max: Hit the Road.

Peka-och-klicka-spel från Lucasart. Har klarat några av dessa äventyr tidigare (Monkey Island mm), gillar dem verkligen. Sam and Max tror jag att jag klarat en gång tidigare, men det var minst 15 år sedan, kommer knappt ihåg något så var som att spela för första gången. I spelet möter vi hunden Sam och den galna kaninen (eller hare?) Max som är detektiver - och som fått i uppdrag att hitta en bigfoot som rymt från en cirkus, samtidigt så letar en ond countrystjärna också efter samma bigfoot. Spelet är fyllt av humor, referenser och liknande, vissa som jag inte tidigare faktiskt förstått men det gjorde jag nu som lite äldre, hehe.

Perfekt sommarspel, sitta och spela ute på verandan (laptop) med en öl, har alltid gillat temat - vet inte riktigt vad man ska kalla det, men man åker runt till olika udda platser i USA och letar ledtrådar, t.ex. en freak-cirkus, ett museum för USA's största garnnystan, dinosaurieparken m.m. Det ger en slags vardaglig, nästan lite sövande känsla att besöka dessa platser men samtidigt är de fyllda av udda händelser och roliga karaktärer - har alltid gillar det i spel och film. Sam och Max interaktioner med olika karaktärer kan vara komiska, men man måste ha en del tålamod när det gäller dessa spel, man måste pröva sig fram för att lista ut vad man ska göra och det kan bli ganska frustrerande ibland, men ger det 7.5/10.
Citera
2018-08-03, 11:18
  #4348
Medlem
Ralle_s avatar
Efter inhandlade av en speldator hade jag ett par titlar jag varit sugen på, först ut blev Firewatch från 2016.

Haft ögonen på detta spelet sedan det kom och varit sugen på det innan men dragit mig från att köpa det till Xbox One. När det nu fanns med på steam sommarrea slog jag till.

Först och främst är det ett väldigt narrative-driven spel med olika val om vad man ska säga/göra. Man spelar som Henry, en medelåldersman som tagit jobbet som skogsvaktare/eldvakt i Yellowstone, 1988. Henry har en väldigt intressant story, mer tänker jag ej säga. Man har sin walkie-talkie och sin ryggsäck med sig hela tiden där man pratar med en annan skogsvaktare vid namn Delilah. Ganska mycket "Gå dit, gör det" quest och inga riktigt svåra grejer egentligen. Spelet trycker väldigt mycket på storyn och jag blev väldigt indragen ganska fort. Du har dina val du kan svara, men du har också en viss tid på dig att svara, så man får lite press på sig att välja. Storyn är väldigt kort, spelas klart på några timmar skulle jag säga. Körde själv igenom det på två kvällar efter jobbet. Spelet har beskrivits som en "walking-simulator" och det kan jag hålla med om, men samtidigt har en grym och känslosam story till. Jag älskade allt med spelet, grafiken, musiken, naturen och storyn. Det enda jag önskar är att det hade varit lite längre, men för att vara ett lite mindre spel och inte en AAA-titel funkar det utmärkt.

Rekommenderar det starkt ifall man gillar spel som till ex. Life is Strange där storyn är den stora stjärnan i spelet.
Citera
2018-08-03, 11:24
  #4349
Medlem
Spelar just nu igenom Assassins Creed i väntan på Odyssey, och nöter för stunden igenom Unity. Grymt bra spel med mäktig känsla att springa, klättra och slakta sig igenom den franska revolutionen och träffa på kända personligheter.

Lite mycket collectibles kan man tycka, särskilt då man alltid satsar på 100%
Citera
2018-08-03, 20:58
  #4350
Medlem
The Legend of Zelda Breath of the Wild

Spelet har fått mycket ros både av spelare och professionella recensenter, och jag håller till stor del med. Det är ett väldigt bra spel men som skiljer sig en del från tidigare titlar i Zelda-serien. Bland annat så finns det inga riktiga "palats" som det fanns i de tidigare spelen, frånsett fyra stycken levande maskiner som tagits över av Ganon. Istället utspelas hela spelet i en enorm öppen värld med mindre tempel med diverse pussel av olika slag. Pusslen är lagom svåra och känns aldrig oövervinneliga. När man har klarat ett tempel så får man en sprit orb som man kan lösa in när man har fyra stycken till antingen ett hjärta eller en bit stamina. Staminan används när man klättrar, springer, tämjer hästar eller använder specialattacker. Spelet är olinjärt, man kan göra saker i stort sett i vilken ordning man själv vill, man kan faktiskt gå direkt till det kungliga slottet och dräpa Ganon, men jag föredrar det lite mer linjärt faktiskt, släpps man alldeles för löst så tappar man fokus och spelet kan bli lite för övermäktigt för min del.

Grafiken är väldigt vacker och man bjuds på vackra vyer över Hyrule och ett enormt vidsträckt land där man likt andra öppna spel kan ta sig dit man ser. Hårdvaran klarar knappt av spelet när det blir lite väl mycket detaljer på skärmen samtidigt, men det är få ställen och det är väldigt sällan något problem, inte för mig åtminstone.

I de gamla spelen fick man saker som ofta hade något specifikt användningsområde, detta kunde man sen använda i all oändlighet eller så gick det åt mana att använda sig av föremålet. Nu har de valt att saker och ting går sönder och att det inte finns några specifika föremål. Och det är delvis detta jag inte gillar riktigt. Man tappar lite av Zelda-andan tycker jag, och jag föredrar det gamla stuket. Man kan hitta kläder i kistor eller köpa dem, dessa håller dock för alltid, men närstridsvapen, pilbågar, sköldar o.s.v. har bara ett visst antal gånger du kan använda dem, sedan måste du hitta nytt.

En annan sak som särskiljer spelet från tidigare är att du har diverse olika förmågor. Man har telekinesis som gör att du kan få metall att sväva, bomber som man kan spränga saker med, isförmåga som gör att man kan skapa pelare av is, en förmåga som stoppar tiden på förmål. Dessa förmågor används i stor utsträckning i templen och pusslen i spelet och fungerar allmänt väldigt bra.

I stora drag är det ett fantastisk spel, och hade jag inte spelat och varit ett fan av de gamla spelen så hade det nog fått en 10/10, men jag hade personligen sett det mer linjärt med palats nummer 1-10 och sedan Ganon, och statiska prylar.

Så spelet får en stark 8/10
Citera
2018-08-03, 21:51
  #4351
Medlem
Oh-be-wans avatar
Dark Omen, Warhammer (EA) - 98 Fungerar fint på Windows 7.

Kul och underhållande och skitbra spelmekanik fast den kan vara frustrerande ibland. Grafiken håller än idag trots att spelet kom typ 98 eller så. Spelet har humor och helt okej story.
Citera
2018-08-06, 15:11
  #4352
Moderator
Arne.Ankas avatar
Titanfall 2, singleplayer kampanjen är kort bara 4-5 timmar men rätt kul så länge det varade.
Antingen är man till fots med en mängd olika vapen till förfogande, kan hoppa högt, springa på väggar etcetera delar av spelet styr man en 40ton robot som har lite olika vapen att välja på, inkluderat i origin access.

Den korta kampanjen drar ned betyget men bra spelkontroller, skaplig story och en robot med lite karaktär så blir betyget 7 av 10.


Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Besviken, grafiken är inte särskilt wow och spelet i stort är dumifierat, springer lika snabbt som bilarna kör, med svårighetsgrad hard så hade jag inga problem med parker, remastern har samma buggar som originalet....

Originalet får 7/10 medans remaster 4/10
Citera
2018-08-08, 10:53
  #4353
Medlem
Senaste Halo till Xbox. Var väl ok, de har nog tappat hela den serien sen bungie försvann.

Tråkigt men det är väl väntat.
Citera
2018-08-08, 11:27
  #4354
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DR-Drunk
Call of Duty: WWII

I Call of Duty så återvänder vi till sina rötter med Call of Duty: WWII till en fantastisk upplevelse som omdefinierar andra världskriget för en ny härlig spelproduktion.

Mark tas i bruk med Normandie på D-Day och slåss över hela Europa genom ikoniska platser i historiens mest monumentala krig. Upplev klassisk Call of Duty-kamp, kamratskapets band och krigets oförsonliga natur.

Betyg 7 av 10 då man inte kan få den fylla upplevelsen som nazist och försvara intagna zoner inom Europa.
Senaste spel jag också klarade. Håller verkligen med dig om att det är en fantastisk upplevelse. Inte för överdrivet, inte för mesigt. Mycket vågat att de har tagit bort crosshairet, vilket jag anser är bra då det ger en mer realistisk upplevelse.

Personligen ger jag det 9/10. Jag gillar inte att man byter karaktär ibland, även om det är få gånger. Det vore också kul om campaignen var längre.
Citera
2018-08-10, 14:20
  #4355
Medlem
Resident Evil Revelations II

Kul att återse Barry Burton i franchisen, liksom Claire Redfield. Miljöerna inte lika klaustrofobiska och tradiga som i Revelations då det utspelade sig, uteslutande, ombord på en båt. Sammantaget ett bra spel som rekommenderas till alla fans av franchisen...
Citera
2018-08-10, 21:39
  #4356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Senaste spel jag också klarade. Håller verkligen med dig om att det är en fantastisk upplevelse. Inte för överdrivet, inte för mesigt. Mycket vågat att de har tagit bort crosshairet, vilket jag anser är bra då det ger en mer realistisk upplevelse.

Personligen ger jag det 9/10. Jag gillar inte att man byter karaktär ibland, även om det är få gånger. Det vore också kul om campaignen var längre.

Hur lång är campaignen? På Steam har de flesta som betygsatt spelet bara ca 6 timmar i bagaget, och det tycker jag är på tok för lite för ett 60€ spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback