Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-30, 23:51
  #493
Medlem
Det låter den där skribenten på familjeliv endast är en riktig skvallerkärring utan någon som helst substans i det hela (bara en känsla jag får när jag ser hur vederbörande skriver). Har aldrig hört om någon pojkvän utöver maken. Om det fanns någon sådan så borde det ju kommit fram i media? Polisen verkar säkra på att någon har tagit hennes liv (senaste för flera är sedan dock enligt Aftonblaskan). Undra hur det kommer sig? Något måste det vara som tyder på det? Likväl som polisen vissa gånger inte misstänker brott bakom försvinnanden så måste det ju finnas något halmstrå som pekar på att hon har bragts om livet eftersom polisen misstänker detta?

När och var gjordes den sista iakttagelsen av Yasmin av någon UTANFÖR familjen? Hade Yasmin med sig mobilen när hon försvann? Läste att pass och kontokort var hemma orört, men hur var det med luren? Har någonting som hon hade med sig/på sig påträffats någonstans efteråt? Var kläderna kvar i tvättstugan? Jag tolkar det som att Yasmin åkte med lillasyster upp till 11:e våningen, lillasyster går av hissen medan Yasmin åker ner för att hämta det sista. Varför åka upp och sen vända ner igen på en gång? Blir vansinnig över att inte få veta vad som har skett i detta fall.
Citera
2018-02-12, 00:50
  #494
Medlem
E.Morses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styggkisse
Det låter den där skribenten på familjeliv endast är en riktig skvallerkärring utan någon som helst substans i det hela (bara en känsla jag får när jag ser hur vederbörande skriver). Har aldrig hört om någon pojkvän utöver maken. Om det fanns någon sådan så borde det ju kommit fram i media? Polisen verkar säkra på att någon har tagit hennes liv (senaste för flera är sedan dock enligt Aftonblaskan). Undra hur det kommer sig? Något måste det vara som tyder på det? Likväl som polisen vissa gånger inte misstänker brott bakom försvinnanden så måste det ju finnas något halmstrå som pekar på att hon har bragts om livet eftersom polisen misstänker detta?

När och var gjordes den sista iakttagelsen av Yasmin av någon UTANFÖR familjen? Hade Yasmin med sig mobilen när hon försvann? Läste att pass och kontokort var hemma orört, men hur var det med luren? Har någonting som hon hade med sig/på sig påträffats någonstans efteråt? Var kläderna kvar i tvättstugan? Jag tolkar det som att Yasmin åkte med lillasyster upp till 11:e våningen, lillasyster går av hissen medan Yasmin åker ner för att hämta det sista. Varför åka upp och sen vända ner igen på en gång? Blir vansinnig över att inte få veta vad som har skett i detta fall.
Det kan ju ganska enkelt förklaras med att det var mycket tvätt som fanns i tvättstugan, vilket innebar att man fick gå flera gånger. Konstigare saker har ju hänt. Alternativt att exempelvis en torktumlare stod på och hade någon minut kvar på torkandet, varpå man tar det som ligger i tvättstugan, åker upp och sedan tar vändan ned för att hämta det sista. Finns gott om tänkbara skäl.

----

Ju mer jag funderar på detta, dess mer övertygad är jag om att hon är död. Något har hänt mellan tvättstuga och ytterdörr. En fundering som dykt upp på senare tid är vilka övriga som bor i huset, särskilt dessa vars dörrar hon möjligen kan ha passerat. En möjlighet är ju att hon träffat på fel granne, där är möjligheterna oändliga. Hon kan exempelvis ha blivit utsatt för övergrepp och dött som ett rent olycksfall i arbetet från gärningsmannens sida. Om hon dött i någon lägenhet, det skulle förklara en hel del. Alternativet är ju att hon träffat någon utanför, förmodligen någon som tar henne i bil därifrån rent frivilligt, någon hon känner. Jag är ganska säker på att hon inte är frivilligt försvunnen, jag upprepar brist på pengar som en ganska bra orsak.

Att hennes familj skulle vara inblandade vet jag inte riktigt. Det verkar tämligen otroligt eftersom man gjort en så stor grej av det. Mest lämpligt vore väl att hålla käft på sig och säga att hon flyttat utomlands med nya mannen om man hade med saken att göra, det försvinner så många människor till utlandet varje år som har rötter i andra länder så ingen hade frågat särskilt mycket. Nu drar man in polisen och Efterlyst i det hela, vilket verkar fan så korkat om man själv är med på det.
Citera
2018-09-06, 16:22
  #495
Medlem
Av alla dessa försvunna personer, är det Yasmin som satt sig på mitt minne, sedan den gången Efterlyst sände inslaget om henne. Vad hände egentligen? Lever hon idag? Varför känns det som man inte brydde sig så mkt om detta fall?
Citera
2018-09-09, 20:10
  #496
Medlem
Det måste ha haft betydelse att Yasmins man skulle anlända till Sverige dagen efter försvinnandet. Kan någon i familjen ha ogillat hennes man?
Citera
2019-01-03, 01:49
  #497
Medlem
Inget nytt?
Citera
2019-01-04, 00:57
  #498
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Det måste ha haft betydelse att Yasmins man skulle anlända till Sverige dagen efter försvinnandet. Kan någon i familjen ha ogillat hennes man?

Jag tror inte att de var en slump... hon och/eller familjen ogillade nog relationen och fejkade det här konstiga försvinnandet. Inte ens av av poliserna som utredde det tror att hon är död.
Citera
2019-01-13, 20:08
  #499
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Jag tror inte att de var en slump... hon och/eller familjen ogillade nog relationen och fejkade det här konstiga försvinnandet. Inte ens av av poliserna som utredde det tror att hon är död.
Njae, jag har hört det motsatta, att poliserna tror att hon är död.

Detta har jag snappat upp:

- Yasmin var lite adhd-aktig av sig (diagnos, vet ej) och var oorganiserad.
- En teori är att hon frågade en granne, alternativt en granne erbjöd henne cigaretter. Hon följer med
till dennes lägenhet och blir mördad efter ett närmande som spårade.
- Denna granne har smugglat ut kroppen ur huset vid tillfälle och gömt den så att den inte hittats.
- Hennes familj är inte inblandad.
- Polisen har lagt ner enormt mycket arbete på att lösa fallet. Hade familj eller närstående varit
inblandade så hade fallet varit löst.
- Uppenbarligen var polisen ändå inte tillräckligt effektiv vid dörrknackning och annat.
Citera
2019-01-13, 20:09
  #500
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styggkisse
Det låter den där skribenten på familjeliv endast är en riktig skvallerkärring utan någon som helst substans i det hela (bara en känsla jag får när jag ser hur vederbörande skriver). Har aldrig hört om någon pojkvän utöver maken. Om det fanns någon sådan så borde det ju kommit fram i media? Polisen verkar säkra på att någon har tagit hennes liv (senaste för flera är sedan dock enligt Aftonblaskan). Undra hur det kommer sig? Något måste det vara som tyder på det? Likväl som polisen vissa gånger inte misstänker brott bakom försvinnanden så måste det ju finnas något halmstrå som pekar på att hon har bragts om livet eftersom polisen misstänker detta?

När och var gjordes den sista iakttagelsen av Yasmin av någon UTANFÖR familjen? Hade Yasmin med sig mobilen när hon försvann? Läste att pass och kontokort var hemma orört, men hur var det med luren? Har någonting som hon hade med sig/på sig påträffats någonstans efteråt? Var kläderna kvar i tvättstugan? Jag tolkar det som att Yasmin åkte med lillasyster upp till 11:e våningen, lillasyster går av hissen medan Yasmin åker ner för att hämta det sista. Varför åka upp och sen vända ner igen på en gång? Blir vansinnig över att inte få veta vad som har skett i detta fall.
Som jag minns det så hade hon mobilen med sig och hennes mamma fortsatte förnya abbonemanget i åratal efteråt. Kunde väl inte acceptera att dottern är död.
Citera
2019-01-16, 07:59
  #501
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Njae, jag har hört det motsatta, att poliserna tror att hon är död.

Detta har jag snappat upp:

- Yasmin var lite adhd-aktig av sig (diagnos, vet ej) och var oorganiserad.
- En teori är att hon frågade en granne, alternativt en granne erbjöd henne cigaretter. Hon följer med
till dennes lägenhet och blir mördad efter ett närmande som spårade.
- Denna granne har smugglat ut kroppen ur huset vid tillfälle och gömt den så att den inte hittats.
- Hennes familj är inte inblandad.
- Polisen har lagt ner enormt mycket arbete på att lösa fallet. Hade familj eller närstående varit
inblandade så hade fallet varit löst.
- Uppenbarligen var polisen ändå inte tillräckligt effektiv vid dörrknackning och annat.

Var det dom punkterna du fantiserat ihop med åren? Polisen har alltså jobbat på mycket bra med fallet säger du med inte varit tillräckligt effektiv... går liksom inte ihop.
Citera
2019-01-16, 11:03
  #502
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Njae, jag har hört det motsatta, att poliserna tror att hon är död.

Detta har jag snappat upp:

- Yasmin var lite adhd-aktig av sig (diagnos, vet ej) och var oorganiserad.
- En teori är att hon frågade en granne, alternativt en granne erbjöd henne cigaretter. Hon följer med
till dennes lägenhet och blir mördad efter ett närmande som spårade.
- Denna granne har smugglat ut kroppen ur huset vid tillfälle och gömt den så att den inte hittats.
- Hennes familj är inte inblandad.
- Polisen har lagt ner enormt mycket arbete på att lösa fallet. Hade familj eller närstående varit
inblandade så hade fallet varit löst.
- Uppenbarligen var polisen ändå inte tillräckligt effektiv vid dörrknackning och annat.

Vet du om polisen har någon speciell granne i tanken, eller är det rent generellt?
Citera
2019-01-16, 13:35
  #503
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Var det dom punkterna du fantiserat ihop med åren? Polisen har alltså jobbat på mycket bra med fallet säger du med inte varit tillräckligt effektiv... går liksom inte ihop.
Hade det varit fantasier så hade jag skrivit det, nu skrev jag "snappat upp".

Det går väl alldeles utmärkt att lägga ner mycket tid och energi på något utan att för den sakens skull nå ända fram.
Citera
2019-01-16, 13:37
  #504
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vet du om polisen har någon speciell granne i tanken, eller är det rent generellt?
Mig veterligt fanns det aldrig någon som var mer misstänkt än någon annan. Teorin är bara en teori.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback