Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-15, 13:21
  #1
Medlem
calina85s avatar
Ja jag har sökt och ja jag har hittat en tråd som jag dock inte kunde skriva i,varför vet jag inte, arkiverad tror jag.
Hur som helst, jag skrev för ett tag sen att mina filmer blir blå o blablabla ..
Hittade en tråd som skrev att man skulle ladda hem MPC istället samt en codecs som jag drog ner.
Nu funkar det verkligen jättebra förutom en sak, bilden är upp och ner.
Ja ni lustigkurrar kan skriva vänd på skärmen om det gör er dag (vilket jag inte kommer göra då det är en bärbar dator, annars hade jag nog kanske gjort det som nödsituation men inte något jag vill göra jämt)
Någon skrev i den där gamla tråden att man skulle dra hem VOBSUB,starta om datorn sen ska den vara som en liten ikon eller något som syns när man sätter igång en film. I mitt fall gör det inte det. Det händer inte ett dyft.
En annan lirare skrev att det var så enkelt att vända bilden bara att gå in på filter>XVID>output>flip screen typ. Dock är ju kruxet för mig att jag i "filter" inte har någon XVID.

Så vad ska jag göra?
Citera
2007-02-15, 13:25
  #2
Medlem
Gromnas avatar
VobSub har stöd för att vända på bilden. Välj att VobSub ska laddas varje gång, oavsett om du har undertext eller ej, sedan är det bara att högerklicka nere vid aktivitetsfältet och välja att vrida.
Citera
2007-02-15, 19:28
  #3
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
VobSub har stöd för att vända på bilden. Välj att VobSub ska laddas varje gång, oavsett om du har undertext eller ej, sedan är det bara att högerklicka nere vid aktivitetsfältet och välja att vrida.
och hur och var gör jag det?
Citera
2007-02-15, 19:48
  #4
Medlem
Gromnas avatar
Inställningar i VobSub.
Citera
2007-02-15, 20:23
  #5
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
Inställningar i VobSub.

suck....nån som är expert på dator upptäcker jag och som förväntar sig att alla kan precis allt?? Det finns inte ens ett val som heter inställningar på vobsub, aja glöm att jag frågade om du inte ens kan förklara ingående exakt hur man klickar sig fram till dit man ska................................
Nån annan person som faktiskt kan vara shysst och förklara??
Citera
2007-02-15, 20:24
  #6
Medlem
Stiffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
suck....nån som är expert på dator upptäcker jag och som förväntar sig att alla kan precis allt?? Det finns inte ens ett val som heter inställningar på vobsub, aja glöm att jag frågade om du inte ens kan förklara ingående exakt hur man klickar sig fram till dit man ska................................
Nån annan person som faktiskt kan vara shysst och förklara??

Start/program/vobsub
Citera
2007-02-15, 21:01
  #7
Avstängd
cupiids avatar
inte läst vad du direkt skrev, gissar bara på artikeln , ... hmm så vareför mej en gång tänkte vända uppochner på skärmen men den blev blå eller nåt

testa att ladda hem codecs (finns på google), eller VCL~ , eller testa spela upp i Winamp om du inte redan gör det testa i WMP (WINDOWSMEDIAPLAYER)... //
Citera
2007-02-15, 21:28
  #8
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
suck....nån som är expert på dator upptäcker jag och som förväntar sig att alla kan precis allt?? Det finns inte ens ett val som heter inställningar på vobsub, aja glöm att jag frågade om du inte ens kan förklara ingående exakt hur man klickar sig fram till dit man ska................................
Nån annan person som faktiskt kan vara shysst och förklara??

Bläddra till mappen där du har VobSub installerat, klicka två gånger i snabb följd på "DirectVobSub Configure". Klicka på tabben General och titta längst ner för alternativ Loading. Ändra till Always Load.

Öppna sedan filen i någon mediaspelare som har stöd frö VobSub, inte VLC. Högerklicka på den gröna pilen, välj DirectVobSub och gå in i tabben för Misc. Välj vad som Flip Picture...

Fast känns rätt onödigt att ge dig den här hjälpen när du blir förbannad för att du inte direkt får allt serverat på silverfat. Vet hut!
Citera
2007-02-16, 06:07
  #9
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
Bläddra till mappen där du har VobSub installerat, klicka två gånger i snabb följd på "DirectVobSub Configure". Klicka på tabben General och titta längst ner för alternativ Loading. Ändra till Always Load.

Öppna sedan filen i någon mediaspelare som har stöd frö VobSub, inte VLC. Högerklicka på den gröna pilen, välj DirectVobSub och gå in i tabben för Misc. Välj vad som Flip Picture...

Fast känns rätt onödigt att ge dig den här hjälpen när du blir förbannad för att du inte direkt får allt serverat på silverfat. Vet hut!

Ne men när man jobbar natt och sen sitter vaken till typ 15 för att få igång en film så är man rätt desperat och grinig av att inte få sova på hur länge som helst, hur som helst funkar det nu, segar lite men det får jag ta. TACK!Förlåt>
Citera
2007-02-16, 06:33
  #10
Avstängd
Hehe finns ett sätt ta reda på ditt grafikkort nvidia eller ati (oftast)
Tankahem drivrutinen
Checka in där finns det att vrida bilden x antal grader, välj nu bara så det sitter rätt.Så kommer din xXx rulle funka skit bra aaaaaaaaaaaaaaaaaahaha
Utan några codecs alls och konstiga paket
Finns ett forum för codecs bara som du kan besöka, testa också tankahem fler spelare div x har någon spelare tror jag
winamp
videolan
realplayer
Samt givetvist windows mediaplayer
Funkar den inte i den ena tar man den andre ett bra sätt tycker jag
Har du inte windows så har man postat denna tråd fel
Om jag inte minns fel kan microsoft sända dig codecs om du får ett fel i spelaren, så väljer man sända felet har hjälpt mig någon gång vet jag.
Citera
2007-02-16, 14:09
  #11
Medlem
Varför den blir upp och ner beror på att du använder fel codecs för att spela upp filmen med.

Ladda ner GSpot och kolla vad det är för filtyp och vad för codec som behövs för att spela upp filmen.

Posta det här eller googla på codecen. Sen ska det nog lösa sig.
Citera
2007-02-16, 14:46
  #12
Medlem
Codecs hit och codecs dit, fungerar inte filmen i VLC är den inte värd att se...

www.videolan.org
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback