2009-02-18, 23:55
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Ja, jag har arbete, tyvärr så är samtliga uppsagda den 27/2 så jag vet inte om jag kan skaka fram ett arbetsgivarintyg innan dess då min chef sa att vi kommer få dessa ca 2 v efter vi slutat.
Skulden är på mitt namn men jag har inte skött inbetalningarna eftersom jag inte orsakakat skulden. Han som betalat skulden missköter sig och det håller på att gå till fogden igen och jag pallar inte med det. Skulden idag är på 200k, men får inkassobolaget in 100k så innan 28/2 så avskriver dom ärendet.
Läs min andra tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=851834
Skulden är på mitt namn men jag har inte skött inbetalningarna eftersom jag inte orsakakat skulden. Han som betalat skulden missköter sig och det håller på att gå till fogden igen och jag pallar inte med det. Skulden idag är på 200k, men får inkassobolaget in 100k så innan 28/2 så avskriver dom ärendet.
Läs min andra tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=851834
jo, jag läste din andra tråd. det låter som en riktig tråkig sits, men inkassobolaget verkar ha gjort dig en sjyst deal. både de och spendrups vet hur det ligger till och är rädda för att inte få några pengar alls och ger dig den här dealen på 100k. om jag förstått det rätt, är det alltså en rabatt på 100k?
besynnerligt med ditt jobb, du har alltså inget som helst nuvarande papper på att du är anställd och har en lön på si och så mycket och har en viss syssla t.ex.?
detta är ett måste för att intyga din inkomst om du inte har en inkomst på minst, säg 230-250 000 år 2007. har du det så kan du slippa behöva visa intyget för banken.
glöm inte att det går bra med 2 borgensmän också. hoppas att du löser det här nu, 100k är inte mycket pengar egentligen. det räcker med 4500/månaden så är du kvitt skulden på 2 år, ca 2250/månaden så är du kvitt skulden över 4 år. så tänk positivt, fixa ett jobb och samla ihop en borgensman (ännu hellre två, dina föräldrar vore idealiskt). sen är problemet ur världen. lycka till.