• 1
  • 2
2009-02-18, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Ja, jag har arbete, tyvärr så är samtliga uppsagda den 27/2 så jag vet inte om jag kan skaka fram ett arbetsgivarintyg innan dess då min chef sa att vi kommer få dessa ca 2 v efter vi slutat.

Skulden är på mitt namn men jag har inte skött inbetalningarna eftersom jag inte orsakakat skulden. Han som betalat skulden missköter sig och det håller på att gå till fogden igen och jag pallar inte med det. Skulden idag är på 200k, men får inkassobolaget in 100k så innan 28/2 så avskriver dom ärendet.

Läs min andra tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=851834

jo, jag läste din andra tråd. det låter som en riktig tråkig sits, men inkassobolaget verkar ha gjort dig en sjyst deal. både de och spendrups vet hur det ligger till och är rädda för att inte få några pengar alls och ger dig den här dealen på 100k. om jag förstått det rätt, är det alltså en rabatt på 100k?

besynnerligt med ditt jobb, du har alltså inget som helst nuvarande papper på att du är anställd och har en lön på si och så mycket och har en viss syssla t.ex.?

detta är ett måste för att intyga din inkomst om du inte har en inkomst på minst, säg 230-250 000 år 2007. har du det så kan du slippa behöva visa intyget för banken.

glöm inte att det går bra med 2 borgensmän också. hoppas att du löser det här nu, 100k är inte mycket pengar egentligen. det räcker med 4500/månaden så är du kvitt skulden på 2 år, ca 2250/månaden så är du kvitt skulden över 4 år. så tänk positivt, fixa ett jobb och samla ihop en borgensman (ännu hellre två, dina föräldrar vore idealiskt). sen är problemet ur världen. lycka till.
Citera
2009-02-19, 00:05
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myc0s
jo, jag läste din andra tråd. det låter som en riktig tråkig sits, men inkassobolaget verkar ha gjort dig en sjyst deal. både de och spendrups vet hur det ligger till och är rädda för att inte få några pengar alls och ger dig den här dealen på 100k. om jag förstått det rätt, är det alltså en rabatt på 100k?

besynnerligt med ditt jobb, du har alltså inget som helst nuvarande papper på att du är anställd och har en lön på si och så mycket och har en viss syssla t.ex.?
detta är ett måste för att intyga din inkomst om du inte har en inkomst på minst, säg 230-250 000 år 2007. har du det så kan du slippa behöva visa intyget för banken.

glöm inte att det går bra med 2 borgensmän också. hoppas att du löser det här nu, 100k är inte mycket pengar egentligen. det räcker med 4500/månaden så är du kvitt skulden på 2 år, ca 2250/månaden så är du kvitt skulden över 4 år. så tänk positivt, fixa ett jobb och samla ihop en borgensman (ännu hellre två, dina föräldrar vore idealiskt). sen är problemet ur världen. lycka till.

Funkar det om man visar sitt anställningsintyg och sin senaste lönespecifikation? Tack för omtanken, jag ska nog skrapa ihop pengarna och sen ska jag inkassera dom av idioten som satte mig i den här sitsen.

Mvh M
Citera
2009-02-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Funkar det om man visar sitt anställningsintyg och sin senaste lönespecifikation? Tack för omtanken, jag ska nog skrapa ihop pengarna och sen ska jag inkassera dom av idioten som satte mig i den här sitsen.

Mvh M

vad står det på anställningsintyget, heltid tillsvidare eller? isf tar du med det och dina senaste specar och minst 1 borgensman, sedan är det bara att åka in till stan och dra alla banker i en radda. nordea, seb, swedbank. får du inget lån, skaffa en till borgensman eller ansök om lån på internet.

så länge det är ett pålitligt låneinstitut ska du nog ta vilken ränta som helst, bara den är under 8-10%, hamnar du i fogden är det 5 år till där du aldrig får ta lån eller ens äga något av värde. de kommer och utmäter allt du äger, inget kul.

om jag vore du hade jag tagit en borgensman och kontaktat dessa i rangordning,

seb
swedbank
skandiabanken
ica banken
ikanobanken
citibank
wasa kredit
freedom finance.

på sistnämnda alternativet får du en privat handläggare efter du lagt din låneansökan som kontakter diverse olika banker och fixar lånet åt dig. ansökte om lån där en gång men kom aldrig till verket men fick ett erbudande från ge money bank då.

så testa de vanliga bankerna först, säger de nej går du till freedom finance och ser ifall de kan ordna nåt.

funkar inte det heller, fixa en till borgensman.

fixar du inte denna borgensman tror jag nämligen att du inte får något lån alls, i dessa tider vill ingen låna ut pengar utan säkerhet och allra minst till någon med en prick såklart. funkar det inte med en, bönfall en andra. med två borgensmän borde det inte vara några problem. det kan vara någon nära, kompis, familj, vem som helst som har lite kreditvärdighet. men allra helst dina två päron om de kan ställa upp, då jag tror banker vet att man är seriös med ett lån och sin återbetalningsförmåga om ens familj får ta skiten om betalningar uteblir.
Senast redigerad av myc0s 2009-02-19 kl. 19:03.
Citera
2018-05-08, 10:50
Medlem
Hej
På webbsida snabblan.se finns beskrivning om lånegivar och omde accepterar betalningsanmärkning eller du kan googla "Lån med betalningsanmärkning".
Mvh
Citera
2018-05-08, 12:34
Medlem
Här får du bra tips

https://www.lånforum.se/

Sedan kan det vara en bra ide använda sig av en låneförmedlare som vänder sig till alla banker ink de ovanstående för endast en förfrågan.

Upp till 150k under förutsättniing att man inte har något ärende hos kronkalle
Senast redigerad av peckapecan 2018-05-08 kl. 12:38.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in