Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-15, 11:06
  #1
Medlem
Vill veta om det finns någon svenska eller utlänska banker som man kan ta lån ifron när man har en annmärkinge hos fogden, jag hart atlas om att de finns en del utlänska banker men jag vet inte om dem är då seriösa..

Jag behöver adresser till bankerna och om ni har egna erfarenheter av detta så kan nu kanske skriva lite om de..

TAck!!
Citera
2007-02-15, 15:51
  #2
Medlem
SVEA och sånna där ockerbanker brukar väl gå om man kan lämna något i säkerhet?
Citera
2007-02-15, 20:47
  #3
Medlem
Kollat med GE eller Citibank?

Om du har säkerhet eller nån som går i borgen bör det gå
Citera
2007-02-15, 21:37
  #4
Medlem
Misters avatar
Om du har en ordnad ekonomi och det är inte är så nyligen du hamnade hos fogden plus en borgenär så går det nog på vilken bank som helst om du pratar med dem och förklarar läget.
Citera
2007-02-17, 20:09
  #5
Medlem
bluestep.se

funkar kalas, tagit lån på 400k därifrån med en effektiv ränta på 6,5%, enda de kräver en en form av säkerhet tex äger ett hus eller liknande, men även andra sorters säkerheter accepteras.

Tog 2,5 vecka från att ansökan var inne till att pengarna var på mitt konto.
Citera
2009-02-18, 15:35
  #6
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffar
bluestep.se

funkar kalas, tagit lån på 400k därifrån med en effektiv ränta på 6,5%, enda de kräver en en form av säkerhet tex äger ett hus eller liknande, men även andra sorters säkerheter accepteras.

Tog 2,5 vecka från att ansökan var inne till att pengarna var på mitt konto.

Bumpar denna

Hej, jag behöver ta ett banklån på 100k, men jag har en betalningsanmärkning. Vilken bank har idag lägst ränta för de som vill låna men har en anmärkning?
Citera
2009-02-18, 21:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Bumpar denna

Hej, jag behöver ta ett banklån på 100k, men jag har en betalningsanmärkning. Vilken bank har idag lägst ränta för de som vill låna men har en anmärkning?

du bör nog vara glad om du får en bank alls att låna ut till dig. har du säkerhet eller borgensman? om svaret är nej och nej kan du glömma något lån tyvärr.
Citera
2009-02-18, 21:42
  #8
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myc0s
du bör nog vara glad om du får en bank alls att låna ut till dig. har du säkerhet eller borgensman? om svaret är nej och nej kan du glömma något lån tyvärr.


Det finns en uppsjö av banker som lånar ut till de som har annmärkning. Säkerhet har jag inte, men det ska gå att låna ändå, har jag hört.
Citera
2009-02-18, 21:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det finns en uppsjö av banker som lånar ut till de som har annmärkning. Säkerhet har jag inte, men det ska gå att låna ändå, har jag hört.

jag har heltid och fast lön på 19000 på pappret, inga bet. anmärkningar, sparade pengar på banken ca 25000. jag behövde borgensman för att låna 50 papp utan säkerhet.

bankerna är inte lika villiga att låna ut pengar i krisen, allra minst kan jag tänka mig att de står i kö för att låna ut hundra tusen utan säkerhet till en med bet. anm.

tyvärr är jag rätt så bergsäker att du inte får ett sånt lån utan säkerhet/borgensman. been there done that. vad ska du göra med hundra K utan säkerhet?

om du ska betala av mindre skulder/kreditkort osv så står det i uc-kollen att du har si och så mkt skulder till det och det kreditbolaget osv = ett ännu fortare avslag på låneansökan.
__________________
Senast redigerad av myc0s 2009-02-18 kl. 22:01.
Citera
2009-02-18, 22:06
  #10
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myc0s
jag har heltid och fast lön på 19000 på pappret, inga bet. anmärkningar, sparade pengar på banken ca 25000. jag behövde borgensman för att låna 50 papp utan säkerhet.

bankerna är inte lika villiga att låna ut pengar i krisen, allra minst kan jag tänka mig att de står i kö för att låna ut hundra tusen utan säkerhet till en med bet. anm.

tyvärr är jag rätt så bergsäker att du inte får ett sånt lån utan säkerhet/borgensman. been there done that. vad ska du göra med hundra K utan säkerhet?

om du ska betala av mindre skulder/kreditkort osv så står det i uc-kollen att du har si och så mkt skulder till det och det kreditbolaget osv = ett ännu fortare avslag på låneansökan.


Jag har en skuld på 100k som måste betalas om ca 2 v för att det inte ska gå till fogden. Jag kanske kan fixa en borgen, men säkerhet har jag inget.
Citera
2009-02-18, 23:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Jag har en skuld på 100k som måste betalas om ca 2 v för att det inte ska gå till fogden. Jag kanske kan fixa en borgen, men säkerhet har jag inget.

det här är mina råd då du verkar satt dig rejält i knipa. hur är det möjligt med en så stor skuld? låter som du fått en faktura på 100k eller köpt en tjänst för 100k?

vad du än gjort, så är ditt bästa shot att höra av dig till fordringsägaren. göra upp en betalningsplan. denne vill ju ha sina pengar och om en betalningsplan ger denne det så kommer det inte vara några problem. är skulden i inkasso ringer du till inkassobolaget och gör upp en betalningsplan, det ska inte vara några problem. det är deras jobb att lägga upp betalningsplaner.

alternativ två är givetvis att ta din borgensman och gå till din bank och förklara din sits. ta med arbetsintyg. går inte det, gå vidare till nästa bank. jag förutsätter att du har fast arbete.
Citera
2009-02-18, 23:43
  #12
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myc0s
det här är mina råd då du verkar satt dig rejält i knipa. hur är det möjligt med en så stor skuld? låter som du fått en faktura på 100k eller köpt en tjänst för 100k?

vad du än gjort, så är ditt bästa shot att höra av dig till fordringsägaren. göra upp en betalningsplan. denne vill ju ha sina pengar och om en betalningsplan ger denne det så kommer det inte vara några problem. är skulden i inkasso ringer du till inkassobolaget och gör upp en betalningsplan, det ska inte vara några problem. det är deras jobb att lägga upp betalningsplaner.

alternativ två är givetvis att ta din borgensman och gå till din bank och förklara din sits. ta med arbetsintyg. går inte det, gå vidare till nästa bank. jag förutsätter att du har fast arbete.


Ja, jag har arbete, tyvärr så är samtliga uppsagda den 27/2 så jag vet inte om jag kan skaka fram ett arbetsgivarintyg innan dess då min chef sa att vi kommer få dessa ca 2 v efter vi slutat.

Skulden är på mitt namn men jag har inte skött inbetalningarna eftersom jag inte orsakakat skulden. Han som betalat skulden missköter sig och det håller på att gå till fogden igen och jag pallar inte med det. Skulden idag är på 200k, men får inkassobolaget in 100k så innan 28/2 så avskriver dom ärendet.

Läs min andra tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=851834
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback