Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-14, 22:43
  #1
Medlem
hur avinstallerar man ett program (kaspersky antivirus, köpt) som ej har ngn uninstall-fil och filerna verkar blockerade (fastän skrivskyddet är inaktiverat) och ej heller körs.
någon som har svar??
Citera
2007-02-14, 23:03
  #2
Medlem
Sigmaswes avatar
Om programmet inte finns med i "Lägg till/ta bort program", så har det antagligen blivit någon form av strul. Ladda ner ett ordentligt uninstaller program som tex Your Uninstaller! (dock inte gratis), och titta om det finns med där. Brukar fungera att göra "Forced Removal" där för att få bort felaktiga avinstallationer. Om det inte dyker upp där och filerna inte kan tas bort manuellt, kan du försöka med ett unlocking program som Unlocker, eller försöka boota om datorn i Safe Mode och ta bort filerna manuellt därifrån.
Citera
2007-02-25, 21:27
  #3
Avstängd
Installerade ett program för ett tag sen som jag vill avinstallera nu.

Ingen "install.log" fil existerar... bara något som heter "unwise.exe". Klickar jag på den så öppnas en ruta där jag ska ta fram log-filen... en fil som inte finns.

Finns det nån enkel lösning till detta?
Citera
2007-02-25, 22:08
  #4
Medlem
Ett sätt att prova om man har ett progg man vill avinstallera men som inte vill försvinna pga att nån fil saknas eller så, är ju att installera programmet igen, och prova att avinstallera därefter.

En del (personer) tar ju bort delar av program, ikoner, genvägar och så, i tron att programmet då försvinner och då brukar det inte funka att avinstallera.

Kolla också så att programmet eller nån del av det inte är aktiv i aktivitetshanteraren..

Är dessa steg provade utan framgång så är det nog dags att prova ett avinstallationsprogram...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback