Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-14, 22:39
  #1
Medlem
Jag är på gång att bygga en ny dator till en senior nybörjare..

Ska köra Windows Vista på den maskinen men har inte bestämt mig för om det blir 32 eller 64 bitars versionen.


64-bitars versionen borde vara att föredra känns det som. Jag kan tänka mig att det eventuellt kan bli lite problem där med äldre program och drivare men det är också den enda nackdelen som jag kan se..

Tips, kommentarer och tankar......?
Citera
2007-02-14, 22:52
  #2
Avstängd
Jag skulle rekommendera 64 bitars eftersom det är framtiden. Dessutom, sägs det att 64 bit kommer att ta ordentlig fart i och med Vista.
Citera
2007-02-14, 22:59
  #3
Medlem
Finns inga fördelar med x64 idag och det dröjer länge tills applikationer är byggda för x64 och utnyttjar det. Så mitt råd är x32 såvida du inte har program som behöver mer än 4GB RAM. Några prestandavinster med att köra x64 finns inte idag. Alla applikationer byggda för x32 körs i "Legacy mode" i x64 och någon fördel med det finns inte. Så, som sagt.... 32 är det som gäller.
Citera
2007-02-15, 08:58
  #4
Medlem
lakritssnörets avatar
Håller med övre talare, det är 32 som gäller idag...men om en <5 år så kommer garanterat 64 gälla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback