Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-13, 12:38
  #1
Medlem
Löwenhertzs avatar
Här på I&I talas det ofta om gruppvåldtäkter med invandrare som gärningsmän. Jag är lite nyfiken om det finns något fall där det är svenskar som är gärningsmän? Aya Napa-våldtäkten för 6 år sedan är nog den enda jag kan komma på. Fallet med hockeyspelarna häromåret lades väl ner? Finns det fall där offren varit invandrarflickor?

Jag är intresserad av källor, tack!
Citera
2007-02-13, 12:45
  #2
Medlem
Pellles avatar
Vi pratade om detta just nu och ingen runt bordet kunde faktiskt påminna sig en dylik händelse, dvs att en gäng svenska grabbar gruppvåldtagit en tjej.
Någon som har ett exempel ?

Citera
2007-02-13, 12:50
  #3
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Löwenhertz
Här på I&I talas det ofta om gruppvåldtäkter med invandrare som gärningsmän. Jag är lite nyfiken om det finns något fall där det är svenskar som är gärningsmän? Aya Napa-våldtäkten för 6 år sedan är nog den enda jag kan komma på. Fallet med hockeyspelarna häromåret lades väl ner? Finns det fall där offren varit invandrarflickor?

Jag är intresserad av källor, tack!
Gruppvåldtäkten på semesterorten beskrivs bättre som skandinavisk än svensk, då alla inte var etniska svenskar (2 st?). Om du letar efter fall så önskar jag dig lycka till.
Citera
2007-02-13, 12:53
  #4
Medlem
Löwenhertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Gruppvåldtäkten på semesterorten beskrivs bättre som skandinavisk än svensk, då alla inte var etniska svenskar (2 st?). Om du letar efter fall så önskar jag dig lycka till.

De andra delaktiga omnämdes som norrmän. Kulören på grabbarna är jag dock osäker på.
Citera
2007-02-13, 12:59
  #5
Avstängd
cruelsteins avatar
Det finns väl fall - men dom är så få att dom snarare förstärker bilden av detta som ett kulturberikningsfenomen.

Det brukar låta ganska krystat när kramarna letat upp ett av de unika svenska fallen för att visa att det "faktiskt händer bland svenska män också...så det så!"
Citera
2007-02-13, 13:04
  #6
Medlem
Mihailovics avatar
Det finns mycket mindre sådana gruppvåldtäkter utförda av svenskar
och då särskilt mot invandrare

Förklaringen är följande:

1. Utländska flickor brukar inte supa ner sig drängfulla, klädda horaktiga
och följa med flera okända män ensamma hem, här måste det vara en enorm skillnad. 1 mot 1000. Självklart ökar detta risken enormt för att gruppvåldtäkter utförda av invandrare skall kunna ske jämfört med gruppvåldtäkter riktade mot utländska flickor.

2. Svensken är ganska snål och tillbakadragen av sig. Medans den
svenske våldtäktsmannen gillar att begå sitt brott ensam så
bjuder gärna t ex den generöse Mustafa in sina polare eftersom
han gillar sällskap.

3. Svensken har en tendens att supa ner sig och däcka tidigt,
därför minskar chansen att han deltar i gruppvåldtäkter eftersom
de flesta sådana brukar inträffa på sena efterfester

4. Det sker även gruppvåldtäkter med svenskar men offren avstår
från att anmäla. Vilken kvinna kan få rätt mot 3 välkammade
svennar....helst om man är en blattetjej...dödsdömt.

Men om det handlar om 3 halvkriminella blattar så är oddsen helt plötsligt
omvända.

Vi har ju sett vad som t ex hänt när svenska ishockeyspelare blivit
anklagade.....saken har ju utretts och avskrivit snabbare än Ali baba
kan sno en plåmpa...
Citera
2007-02-13, 13:32
  #7
Medlem
Löwenhertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det finns mycket mindre sådana gruppvåldtäkter utförda av svenskar
och då särskilt mot invandrare. Förklaringen är följande:

1. Utländska flickor brukar inte supa ner sig drängfulla, klädda horaktiga
och följa med flera okända män ensamma hem, här måste det vara en enorm skillnad. 1 mot 1000. Självklart ökar detta risken enormt för att gruppvåldtäkter utförda av invandrare skall kunna ske jämfört med gruppvåldtäkter riktade mot utländska flickor.
Så är det nog.
Men svenska flickor super ju ner sig och är klädda "horaktigt" även bland svenska killar. Varför hör vi aldrig talas om "helsvenska" gruppvåldtäkter?

Citat:
2. Svensken är ganska snål och tillbakadragen av sig. Medans den svenske våldtäktsmannen gillar att begå sitt brott ensam så bjuder gärna t ex den generöse Mustafa in sina polare eftersom han gillar sällskap.
Det vet du säkert bättre än jag, även om jag tvivlar på det påståendet.

Citat:
3. Svensken har en tendens att supa ner sig och däcka tidigt,
därför minskar chansen att han deltar i gruppvåldtäkter eftersom
de flesta sådana brukar inträffa på sena efterfester
Ja, kanske det.


Citat:
4. Det sker även gruppvåldtäkter med svenskar men offren avstår
från att anmäla. Vilken kvinna kan få rätt mot 3 välkammade
svennar....helst om man är en blattetjej...dödsdömt.
Jag tror nog att många svenska killar är rädda för att ge sig på en invandrartjej, eftersom de troligen få problem med hennes släkt. Även om de nu var sugna på att gruppvåldta henne. Känner du till något/några fall där svenskar gruppvåldtagit en invandrartjej och hon avstått från anmälan?

Citat:
Men om det handlar om 3 halvkriminella blattar så är oddsen helt plötsligt omvända.
Ja, personer som tidigare är kända som kriminella brukar ägnas mer uppmärksamhet om de blir anmälda för något.

Citat:
Vi har ju sett vad som t ex hänt när svenska ishockeyspelare blivit
anklagade.....saken har ju utretts och avskrivit snabbare än Ali baba
kan sno en plåmpa...
Ja, detta fall är lite av ett mysterium. Men om man nu kan tala om frivilligt sex med flera killar kanske tre kända hockeyspelare på hotellrum är mer attraktivt för en svensk tjej än ett gäng mellanösternkillar i en cykelkällare?
Citera
2007-02-13, 13:40
  #8
Medlem
Det enda riktigt jämförbara fallet jag känner till var något som hände i någonstans vid Ystad eller nåt sånt för typ 10 år sedan, där har det påståtts att GM var svenskar. Det var en riktigt rå blattevåldtäkt med allt vad det innebär. Det var väl iofs bara en våldtäktsman men flera killar deltog på olika sätt. Jag har dock aldrig sett bevis för att det var svenskar, alltså namn eller liknande. Ett annat fall som har sagts det var svenskar var två stycken som överföll en kvinna på den där raggarträffen i Västerås. Har inte sett bevisen där heller.

De kända fallen det med hockeyspelarna och Cypern är dock inte jämförbara, där handlar det mera om fyllegrejer. Typ dom knullar sen ångrar dom sig eller det spårar ut lite. Eller tjejen verkar vara med på det i början sen vet hon inte längre. Det är förvisso också fel men inte jämförbart med den typiska blattevåldtäkten där det alltid är massa grovt våld och förnedring och allsköns övergrepp inblandade.
Citera
2007-02-13, 13:46
  #9
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Ett annat fall som har sagts det var svenskar var två stycken som överföll en kvinna på den där raggarträffen i Västerås. Har inte sett bevisen där heller.
Räknas två stycken som gruppvåldtäkt i statistiken? Jag tror inte det.
Citera
2007-02-13, 13:48
  #10
Medlem
Mihailovics avatar
Men du ser...många faktorer och till slut blir den en enorm skillnad.
Du hjälpte mig en punkt till

5. Invandrarna är inte rädda för det svenska rättsväsendet, straffen och
fängelset. 2 år på en svensk antalt där man kan chilla och träna upp sig
samt knyta nya kontakter är ju inte precis så avskräckande.
Sen är ju hämnd inget för svensken och det är i princip obefintlig risk
att tjejens pappa, bröder eller andra släktingar tar fysisk hämnd.

Svensken har från början något större respekt för rättsväsendet
och vill inte åka in på fängelse.

Men avgörande kan vara skräcken för hämnd.
Vem fan är rädd för svensk polis, om du har tjejens pappa Mustafa,hans 5 arga söner och 15 kusiner som vill kidnappa dig och tortera dig långsamt
till döds i en mörk källare som hämnd för att du inte bara våldtagit dottern
utan därigenom besudlat hela familjens heder och anseende.....brrrrrrrrr.

Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Räknas två stycken som gruppvåldtäkt i statistiken? Jag tror inte det.

Ganska säker att man avser två eller flera men skall kolla upp det.

Sen är ju gruppvåldtäkter väldigt ovanliga som brott överhuvudtaget.
I i alla fall de fall som det till slut väcks åtal i.
Citera
2007-02-13, 13:54
  #11
Medlem
vordfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Räknas två stycken som gruppvåldtäkt i statistiken? Jag tror inte det.

Det finns väl bara två kategorier, ensam gärningsman och gruppvåldtäkt. Anledningen till att en våldtäkt med två gärningsmän räknas som gruppvåldtäkt är att statistiken för gruppvåldtäkterna skulle bli alldeles för besvärande att förklara.
Citera
2007-02-13, 14:00
  #12
Medlem
Celticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det finns mycket mindre sådana gruppvåldtäkter utförda av svenskar
och då särskilt mot invandrare

Förklaringen är följande:

1. Utländska flickor brukar inte supa ner sig drängfulla, klädda horaktiga
och följa med flera okända män ensamma hem, här måste det vara en enorm skillnad. 1 mot 1000. Självklart ökar detta risken enormt för att gruppvåldtäkter utförda av invandrare skall kunna ske jämfört med gruppvåldtäkter riktade mot utländska flickor.

Hehe, det märks att du är en datanörd som inte går ut speciellt ofta. Det där är skitsnack, det finns hur mycket utländska tjejer som helst som går ut på krogen, klädda horaktigt, och som mer än gärna följer svenska killar hem för att få sig ett knull.

Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
2. Svensken är ganska snål och tillbakadragen av sig. Medans den
svenske våldtäktsmannen gillar att begå sitt brott ensam så
bjuder gärna t ex den generöse Mustafa in sina polare eftersom
han gillar sällskap.

Snarare är det så att Mustafa är ett flockdjur. Han har vuxit upp med sina kusiner och med sina blattekompisar och dom måste alltid vara i flock vad dom än gör. Ska dom slåss så är det minst 5 mot 1 som gäller. Samma sak när det gäller våldtäkter.


Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
3. Svensken har en tendens att supa ner sig och däcka tidigt,
därför minskar chansen att han deltar i gruppvåldtäkter eftersom
de flesta sådana brukar inträffa på sena efterfester

Dom inträffar överallt din dumma jävel.

Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
4. Det sker även gruppvåldtäkter med svenskar men offren avstår
från att anmäla. Vilken kvinna kan få rätt mot 3 välkammade
svennar....helst om man är en blattetjej...dödsdömt.

Snarare tvärtom, det är klart att det är påhittat när det är muslimer som har gjort det. Det är värre om det skulle vara svenskar som gjorde det, snacka om att dom skulle va dömda i förhand.

Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Men om det handlar om 3 halvkriminella blattar så är oddsen helt plötsligt
omvända.

Det är ju bara dom som gör det så det är väl inte så konstigt??

Det är helt enkelt så att svenskar och andra som kommer från civiliserade samhällen inte gör såna vidriga saker som att gruppvåldta. Det finns inte inbyggt i deras beteende lika lite som allt annat som ni som kommer från klankulturer har. Det är bara äckliga fega muslimer som du som håller på med sånt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback