Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-19, 15:24
  #313
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Verkar vara dåligt med updates om den. Skulle ha kommit i november i fjol sades det först, nu ryktas det om maj/juni. Wilson får taga sig i kragen!
Jag tyckte jag läste detsamma - maj/juni - på Tulls (Ian's) hemsida, men ser när jag kollar att han inget datum nämner däremot följande:
Citat:
There is the forthcoming remixed and repackaged Songs From The Wood album which the backroom boys at Warners Music have been working on. Steven Wilson, once again, is the mastermind, master-ears and master-fingers behind the iMac, running Logic in an array of colorfully-coded tracks and segments. Amazingly, we found some unreleased material and other versions of some material so a veritable bonanza for the Tull-geeks is at hand. Whatever turns you on.
http://jethrotull.com/new-yearnew-we...-ian-anderson/
Citera
2017-03-19, 19:19
  #314
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Köpte du "The Elevated Edition" månne? Jag slog till före jul och den utgåvan var synnerligen intressant. Förutom originalalbumet och bonusspår i sublim Stephen Wilson remix, Stockholmskonserten från 9:de januari 1969 med förvånansvärt bra ljud, ett par filmade låtar från densamma, också oväntat bra (svartvit) kvalité. En drygt hundrasidig bok med mycket intressanta referat och bilder från Ian's och bandets vedermödor med att hitta en ny gitarrist efter Mick Abrahams, komponerande, turnéer, skivinspelningar och annat smått och gott.

Smått orgasmatisk upplevelse för ett Tullhead!

Nu ser vi an mot Songs From The Wood i exklusiv modell.

"Tyvärr" var det här en tunnare modell. Vanliga skivan och diverse versioner av Bourée, Living in the past och Diving Song. Känns lite överkurs att ha 2-3 verisoner av samma låt på samma skiva, men den låter riktigt fint. Så jag klagar inte

Dagens Jethro Tull - Pavane (ifrån Live In Montreux 2003)!
Citera
2017-03-25, 02:46
  #315
Medlem
1. Tjock som en smock
2. Benefit
3. "Living in the past"
Citera
2017-03-25, 10:43
  #316
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wondringaloud
1. Tjock som en smock
2. Benefit
3. "Living in the past"

Välkommen till Flashback

När började du lyssna på Tull? Var du någonsin på en av deras konserter?
Citera
2017-03-28, 04:40
  #317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Välkommen till Flashback

När började du lyssna på Tull? Var du någonsin på en av deras konserter?
Är väl så där 25 år. Det tråkiga är att inget pop/rock-band kommer i närheten. Hänger på konserthuset
Citera
2017-03-28, 05:00
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Välkommen till Flashback

När började du lyssna på Tull? Var du någonsin på en av deras konserter?
Du kanske undrar varför Benefit är nummer två? Jo, för att Sossity är deras bästa låt (idag)
Citera
2017-03-28, 07:32
  #319
Medlem
Rebali179s avatar
Vad tycker ni om den "Nya" Jethro Thull skivan
Jethro Tull - The String Quartets, själv så är jag lite nyfiken på den
Finns dock på spotify så jag får väl lyssna senare framöver

https://open.spotify.com/album/7AucuhGjUHud93udTcfGqi
Citera
2017-04-15, 12:21
  #320
Medlem
Oakenshields avatar
Äntligen lite news!

http://media.rhino.com/press-release...ailable-may-19
Citera
2017-04-16, 17:00
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Äntligen lite news!

http://media.rhino.com/press-release...ailable-may-19

Ska jag vara riktigt ärlig så är jag kluven inför alla dessa återutgivningar.
Hur många gånger ska man köpa om musiken!. Material som har legat i valven i 40 år och inte tidigare ansetts värdigt att ge ut. Helt plötsligt duger det att släppa officiellt.

Inget ont om "Songs From The Wood". Har alltid varit en av mina favoriter med Tull.
Citera
2017-04-16, 23:36
  #322
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Ska jag vara riktigt ärlig så är jag kluven inför alla dessa återutgivningar.
Hur många gånger ska man köpa om musiken!

Jo, jag håller med dig till stor del. I många andra fall ratar jag ständiga återutgivningar som inte tillför ett smack. Men i Tulls fall har det varit riktigt intressant för Steven Wilson har gjort fantastiskt bra jobb med sina remixar. Aqualung t.ex har aldrig låtit bättre.
Citera
2017-04-17, 07:20
  #323
Medlem
Geomeisters avatar
En skiva varje år mellan 1968 och 1980. Tretton studioalbum samt ett live-album och en samlingsskiva. Därefter tog dom ledigt i ett år och sedan släpptes mitt senaste köp: The Broadsword and the Beast. Jag fick tag på ett exemplar med en rad extra-spår. Mycket angenämn skiva tycker jag. Väl lite flöjt, men i övrigt inga klagomål. En av Jethro Tulls starkaste album efter 70-talet tro?
Citera
2017-08-15, 22:40
  #324
Medlem
Geomeisters avatar
50 år av Jethro Tull. Spelningar i England: https://www.youtube.com/watch?v=aAGIJ2OQOoM

Bandet har haft 33 olika medlemmar genom åren
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback