Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-14, 04:33
  #673
Medlem
Finns det någon hemsida där man kan se vad olika flygplatser har för direktanslutningar?
Säg t ex att man undrar vilka flygplatser som har utgående flyg direkt till Stockholm.
Citera
2015-02-14, 06:40
  #674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motobike
Finns det någon hemsida där man kan se vad olika flygplatser har för direktanslutningar?
Säg t ex att man undrar vilka flygplatser som har utgående flyg direkt till Stockholm.

Finns ju ingen garanti för att det stämmer men jag kollar ofta wikipedia, där brukar finnas en lista med destinationer från varje flygbolag där det står vart olika bolag flyger.
Citera
2015-02-14, 08:48
  #675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Finns ju ingen garanti för att det stämmer men jag kollar ofta wikipedia, där brukar finnas en lista med destinationer från varje flygbolag där det står vart olika bolag flyger.
Jag hittade en lösning. Ta och sök på flygplatsen ifråga på skyscanner och så fylla i "Everywhere" som destination, så ser man vilka flygplatser den har förbindelser med.
Om någon har något bättre att bjuda på så är det fortfarande välkommet.

Star Alliances hemsida verkar erbjuda någonting liknande, men då bara för flygbolag etc som ingår i Star Alliance.
Citera
2015-02-14, 12:55
  #676
Moderator
Neksnors avatar
In på aktuell flygplats hemsida, klicka Destinationer eller motsvarande?
http://www.swedavia.se/arlanda/flygi...destinationer/
Citera
2015-02-20, 19:33
  #677
Medlem
Det måste ha varit eoner sedan jag flög sist, för nu fattar jag ingenting.

Jag ska tydligen ladda ner min flygbiljett som e-biljett via mejlen. Betyder det att jag inte kan skriva ut biljetten från automaten på Arlanda (jag flyger med Norweigian och Easyjet)?

Jag har fått ett mejl där jag ombeds välja mellan två inchekningsalternativ:

1. Ange resedetaljer
2. Checka in personligen

Varför kan de inte bara tala i klarspråk vad jag ska välja för att kunna lämna in mitt bagage och checka in?
Citera
2015-02-20, 22:20
  #678
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det måste ha varit eoner sedan jag flög sist, för nu fattar jag ingenting.

Jag ska tydligen ladda ner min flygbiljett som e-biljett via mejlen. Betyder det att jag inte kan skriva ut biljetten från automaten på Arlanda (jag flyger med Norweigian och Easyjet)?

Jag har fått ett mejl där jag ombeds välja mellan två inchekningsalternativ:

1. Ange resedetaljer
2. Checka in personligen

Varför kan de inte bara tala i klarspråk vad jag ska välja för att kunna lämna in mitt bagage och checka in?
Med easyJet kan du skriva ut ditt boardingpass hemifrån, eller så använder du en av de check-in apparater som finns på alla flygplatser. Om du har en smartphone kan du ladda ner easyJets och Norwegians appar och så kan du ha ditt boardingpass i mobilen, mycket smidigt. Hos Norwegian kan du även checka in vid disk på flygplatsen och där lämnar du då av bagaget. När du flyger med easyJet lämnar du av bagaget vid disken där det står baggage drop.
Det verkar som du inte har bokat via flygbolagens hemsida utan via någon researrangör online, stämmer detta?
Men du bör göra på samma sätt ändån, antingen skriva ut hemifrån eller via automat på flygplatsen.
Citera
2015-02-21, 03:56
  #679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Med easyJet kan du skriva ut ditt boardingpass hemifrån, eller så använder du en av de check-in apparater som finns på alla flygplatser. Om du har en smartphone kan du ladda ner easyJets och Norwegians appar och så kan du ha ditt boardingpass i mobilen, mycket smidigt. Hos Norwegian kan du även checka in vid disk på flygplatsen och där lämnar du då av bagaget. När du flyger med easyJet lämnar du av bagaget vid disken där det står baggage drop.
Det verkar som du inte har bokat via flygbolagens hemsida utan via någon researrangör online, stämmer detta?
Men du bör göra på samma sätt ändån, antingen skriva ut hemifrån eller via automat på flygplatsen.

Tack för informationen. Ja, jag bokade via Skypicker. Jag har ingen smartphone. Vet du om Norweigian låter kunderna skriva ut biljetter från automaten?
Citera
2015-02-21, 08:24
  #680
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Tack för informationen. Ja, jag bokade via Skypicker. Jag har ingen smartphone. Vet du om Norweigian låter kunderna skriva ut biljetter från automaten?
Var kanske lite otydlig, men även med Norwegian kan du skriva ut boardingpasset i apparaten på flygplatsen.
Citera
2015-03-14, 01:39
  #681
Medlem
jonte123s avatar
Okej kanske fel tråd men hoppas på ett svar iallafall.
Jag flyger inom en snar framtid hem från Brasilien via Miami och sedan heathrow för att till sist landa i Sverige.
Överallt läser jag att maxmängden alkohol att ta in i usa är 1 liter, gäller detta även för mellanlandningar? (allt är på en och samma biljett)
Med tanke på att man måste ta ut sitt bagage gå igenom customs osv. I london kan jag dock inte tänka mig att det är något problem?
Citera
2015-03-14, 03:02
  #682
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte123
Okej kanske fel tråd men hoppas på ett svar iallafall.
Jag flyger inom en snar framtid hem från Brasilien via Miami och sedan heathrow för att till sist landa i Sverige.
Överallt läser jag att maxmängden alkohol att ta in i usa är 1 liter, gäller detta även för mellanlandningar? (allt är på en och samma biljett)
Med tanke på att man måste ta ut sitt bagage gå igenom customs osv. I london kan jag dock inte tänka mig att det är något problem?
Landar man i USA med ett utrikesflygplan så reser man tydligen in i USA, även om man avser att snarast lämna landet utan att lämna flygplatsen. Inresa innebär ofta saker som att tullen kan intressera sig för ditt bagage.

I London kommer du att resa i ett nytt land, EU, vilket kan göra att tullen finner ditt bagage intressant.

I Sverige anser tullen att allt utrikes, även inom EU, är av mer eller mindre intresse.
Citera
2015-03-27, 07:31
  #683
Medlem
Flyger Arlanda-Vancouver med Icelandair, hur funkar drt med deras mellanlandningar?
Citera
2015-03-30, 03:48
  #684
Medlem
Tänkte dra en fuling och åka med SAS, handbagaget lär väga ca 15-20kg kanske mer, om dom nu skulle kontrollera vikten, vart är det dom gör det? När jag checkar in stora bagaget lär det ju inte vara? Då kan man ju bara be en polare hålla i den medans, så dom inte ser man har handbagage?
Storleken kommer inte påverkas, har åkt med denna väska förr men mindre packad, så det kommer inte vara uppenbart att den är för stor/tung.
Så ja, vart kollar dom övervikten på handbagage? Förutsatt att dom nu skulle göra det.
Andra tips välkomnas, att det är viktigt att aldrig se ansträngd ut har jag förstått, man måste få dom att tro att väskan faktiskt väger 8kg.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f441724

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback