Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-13, 14:18
  #649
Medlem
christerys avatar
Vad händer om man inte får boarda, på suvvan kanske det går att ta sig in igen och få 30 nya dagar.
Kortaste visarun jag kunde ha gjort i så fall.
Kommer inte ihåg om arrival och departure blandas nånstans. Men det känns ju inte omöjligt.
Citera
2014-12-13, 15:48
  #650
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Vad händer om man inte får boarda, på suvvan kanske det går att ta sig in igen och få 30 nya dagar.
Kortaste visarun jag kunde ha gjort i så fall.
Kommer inte ihåg om arrival och departure blandas nånstans. Men det känns ju inte omöjligt.
Har för mig att den är separerad, fast frågan är hur man lämnar flygplatsen som internationellt avresande om man inte flyger. Hänvisas man till passkontrollen tillsammans med ankommande?
Citera
2014-12-13, 16:37
  #651
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Har för mig att den är separerad, fast frågan är hur man lämnar flygplatsen som internationellt avresande om man inte flyger. Hänvisas man till passkontrollen tillsammans med ankommande?

Det får väl bli att testa, jag har ju visum hela den dagen så jag hinner kanske iväg till Immigration och förlänger med 30 tilll om dom inte släpper med mig på flyget.

Fast det kanske börjar pipa lite glatt i datorn när jag skall försöka ta mig ut. Passet passerade ju samma dag, fast det finns ju andra som stannar över dan om dom landar tidigt och åker sent.

Ska bara fixa lite foton i förväg och kopior på passet. Och tusen THB några i reserv, tja det brukar jag ju ha i alla fall.
Citera
2014-12-21, 12:40
  #652
Medlem
Det är så här, sedan jag skaffade mitt pass har jag rakat av mitt (rätt korta) skägg och gott ned väldigt mycket i vikt, behöver jag vara orolig för passkontrollen? Reser till Thailand
Citera
2014-12-21, 20:04
  #653
Medlem
Busstations avatar
Tjänar man egentligen något på att checka in online innan man kommer till flygplatsen om man har bagage med sig? Man måste ju ändå dumpa väskan hos dom man checkar in hos samt hämta boardingpasset?
Citera
2014-12-21, 20:19
  #654
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Tjänar man egentligen något på att checka in online innan man kommer till flygplatsen om man har bagage med sig? Man måste ju ändå dumpa väskan hos dom man checkar in hos samt hämta boardingpasset?
Men om du checkar in online kan du ju skriva ut boardingpasset hemifrån, eller med de bolag som erbjuder det, ha boardingpasset i mobilen. Detta spar ju tid, eftersom du inte behöver stå i kön för att checka in, för bagage drop brukar det ju finnas en egen kö.
Citera
2014-12-21, 20:27
  #655
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Men om du checkar in online kan du ju skriva ut boardingpasset hemifrån, eller med de bolag som erbjuder det, ha boardingpasset i mobilen. Detta spar ju tid, eftersom du inte behöver stå i kön för att checka in, för bagage drop brukar det ju finnas en egen kö.

Är det en speciell kö enbart för bagage drop? Brukar man inte kunna checka in samtidigt som man slänger av väskan?

Allt det här med flyg är förvirrande.
Citera
2014-12-21, 21:32
  #656
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Är det en speciell kö enbart för bagage drop? Brukar man inte kunna checka in samtidigt som man slänger av väskan?

Allt det här med flyg är förvirrande.
Om du checkar in hemifrån på nätet och skriver ut boardingpass innan du åker till flygplatsen så kommer det att finnas en speciell kö för att bara lämna av väskan.
Men checkar du in på flygplatsen lämnar du självklart av väskan på samma ställe som du checkar in.
Citera
2014-12-22, 05:59
  #657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Tjänar man egentligen något på att checka in online innan man kommer till flygplatsen om man har bagage med sig? Man måste ju ändå dumpa väskan hos dom man checkar in hos samt hämta boardingpasset?

Jag gör det enbart för att kunna välja plats själv!
Citera
2014-12-24, 00:28
  #658
Medlem
Busstations avatar
Ännu en dum fråga. Kommer ha med mig lite tabletter, receptfria som Ipren, trevis och receptbelagt Malaria-profilax när jag reser iväg till Asien nu. Kan jag packa ner allt det där i en necessär och ha i väskan man slänger i bagagedrop? Känns mindre roligt om vakterna får för sig att bryta upp (brukar ha ryggsäcken i en flightbag med hänglås på) den för att de tror att tabletterna kan vara droger.
__________________
Senast redigerad av Busstation 2014-12-24 kl. 00:33.
Citera
2014-12-24, 23:15
  #659
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordix
Jag gör det enbart för att kunna välja plats själv!

Har inte heller förstått poängen med att checka in online. Jag gör det endast för att kunna välja plats ombord, annars checkar jag alltid på flygplatsen.

Drar förresten till London i Januari och landar på Heatrow, är det lätt att ta sig ut därifrån eller ett helvete rent ut sagt? Jag ska från Heatrow till Waterloo Station.
Citera
2014-12-25, 22:15
  #660
Medlem
kezz89s avatar
Man kan väl ha systemkamera kvar i ryggsäcken när man går genom säkerhetskontrollen? Den behöver väl inte tas upp och läggas separat i en låda?

Kameran ligger i en kameraväska varav kameraväskan ligger i en större ryggsäck.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f441724

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback