2013-11-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Hörde precis av en "bekant" att han mötte Jimmie Åkesson på flygplanet till turkiet.
Någon som tros veta vad han har för "business" att göra där?
Han var där på semester för något år sedan, kommer inte ihåg datum men det var samtidigt med den där somaliegrejen i Småland där någon som fick ett glas mjölk över sig eller vad det nu var.

Det blev väl ett väldigt huvudbry bland journalistkåren att förstå hur en man som är mot oreglerad invandring med kravlös livstidsförsörjning samtidigt väljer att tillbringa 2 veckors semester på egen bekostnad i ett annat land, hur ser han då på pizza och Zlatan är frågan?
Citera
2013-11-23, 22:41
Medlem
Trapphushomofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civ-ekonom
Fan det kanske bara är jag, men jag tycker att Åkesson har förändrats en hel del sista tiden, Framförallt sedan de kom in i riksdagen.

Dels så har han ju lyckats bantat en hel del, från tjockis/lönnfet till smal. Han borde träna lite?

Hur som helst, förr så hade han en enorm glöd. Han var mycket tuffare mot sina debatt-motståndare, inte bara i åsikterna utan i själva framtoningen också.

Kolla på följande YT-klipp med honom, tag exempelvis den klassiska debatten mot Måna Muslim. Jämför sedan med den senaste partiledardebatten i Agenda. Ingen rättvis jämförelse kanske, men ni som följer debatterna har nog också märkt en viss skillnad sedan 2-3 år tillbaka.

http://youtu.be/fK3exmnlXBk

Ja, jag kollade på klippet och jag noterar en stor skillnad. Det vill säga, Sahlin och Leijonborg är väldigt mästrande och visar ingen ambition på att ens försöka resonera, de är nedsättande och använder sig av fallacy efter fallacy, och på den tiden gick det ju bra för dem. Idag funkar inte det längre, SD är bra mycket större än FP nu och Leijonborg hade behövt anpassa sig efter detta idag. Han hade behövt skärpa sig, fokusera på vad han säger och inte alls gå in i debatten med utgångspunkten att det spelar ingen roll hur han presterar, han vinner ändå. Han hade alltså behövt bli bra mycket mer ödmjuk, och är folk ödmjuka mot Åkesson så behöver han inte vara lika aggressiv som han var då. Åkessons förvandling är alltså en direkt konsekvens av den generella framgången.

Utöver att han säkert rör på sig mer, umgås i lite mindre dystra kretsar, har större framtidshopp och tjänar mer och äter bättre. Man brukar bli mindre ilsken av detta. Men jag tror nog han hittar tillbaks till detta om det behövs. Troligtvis när han och hans parti börjar konkurrera om första eller andra plats i riksdagen, då lär ju de blåa och röda sossarna bli precis lika idiotiska igen, som det här klippet visade bra.
Citera
2013-11-23, 22:46
Medlem
Trapphushomofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Han var där på semester för något år sedan, kommer inte ihåg datum men det var samtidigt med den där somaliegrejen i Småland där någon som fick ett glas mjölk över sig eller vad det nu var.

Det blev väl ett väldigt huvudbry bland journalistkåren att förstå hur en man som är mot oreglerad invandring med kravlös livstidsförsörjning samtidigt väljer att tillbringa 2 veckors semester på egen bekostnad i ett annat land, hur ser han då på pizza och Zlatan är frågan?

Han gillar ju kebabpizza säger han själv!

Utöver det så får man väl se det som att journalistpacket utgår ifrån att reglerad invandring innebär att man sätter medborgarna i landsarrest. Kanske därför slaskmedia hjälper till att öka deras stöd dag för dag med deras trams. Jag kan ärligt påstå att jag inte hade brytt mig om SD ifall det inte vore för hur mycket skit de får. En sann västerländsk riddare hjälper till när det svarta fåret ställs utanför och får jobba som ett djur får att få likvärdig respekt. Ändå är det vi som är rasisterna, sägs det.

Oavsett vad så blev jag sugen på kebabpizza nu.
Citera
2013-11-23, 23:20
Avslutad
Jimmie får en Jimmie JR i vinter/vår
Gifter sig under sommaren samt krossar i debatterna.
Citera
2013-11-24, 03:39
Medlem
Jimmie lyssnade en hel del på vikingarock som ung och prenumererade på en tidskrift av en mer ljusskygg karaktär.
Citera
2013-11-24, 04:33
Medlem
Bacchus94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bgizzle
prenumererade på en tidskrift av en mer ljusskygg karaktär.

Aha...ärende för uteslutning?
Citera
2013-11-24, 06:00
Medlem
Cinnabars avatar
Han väntar barn med en kvinna som är dömd för misshandel… Kanske läge att hålla ett öga på mor och barn? Under den väna ytan...
Citera
2013-11-24, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Jimmie får en Jimmie JR i vinter/vår
Gifter sig under sommaren samt krossar i debatterna.

Han kommer att avstå ifrån att ta emot barnbidraget
eftersom alla bidrag står i konflikt med hans ideologi.
Citera
2013-11-24, 22:31
Medlem
BarryHeros avatar
Hur ar Jimmie som privatperson?

Trevlig? Otrevlig?
Citera
2013-11-24, 23:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Trevlig? Otrevlig?
Enligt allt jag hört så är han supertrevlig. Inte för inte som Ian Wachtmeister kallar han för svärmorsdröm.
Citera
2013-11-25, 00:36
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Trevlig? Otrevlig?

Det finns flera grannar (närmsta grannen var visst en invandrarfamilj) och andra Sölvesborgsbor som kan vittna om att han alltid är trevlig. Tror inte att jag läst om någon alls som påstått att han skulle vara osympatisk på något vis. Och vi kan vara säkra på att pk-media har knackat på hos grannar i området i jakt på otrevlighets-scoop.
Citera
2013-11-27, 19:19
Medlem
babakuss avatar
Jag undrar när ungen är beräknad. Nån som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in