Citat:
Ursprungligen postat av
civ-ekonom
Fan det kanske bara är jag, men jag tycker att Åkesson har förändrats en hel del sista tiden, Framförallt sedan de kom in i riksdagen.
Dels så har han ju lyckats bantat en hel del, från tjockis/lönnfet till smal. Han borde träna lite?
Hur som helst, förr så hade han en enorm glöd. Han var mycket tuffare mot sina debatt-motståndare, inte bara i åsikterna utan i själva framtoningen också.
Kolla på följande YT-klipp med honom, tag exempelvis den klassiska debatten mot Måna Muslim. Jämför sedan med den senaste partiledardebatten i Agenda. Ingen rättvis jämförelse kanske, men ni som följer debatterna har nog också märkt en viss skillnad sedan 2-3 år tillbaka.
http://youtu.be/fK3exmnlXBk
Ja, jag kollade på klippet och jag noterar en stor skillnad. Det vill säga, Sahlin och Leijonborg är väldigt mästrande och visar ingen ambition på att ens försöka resonera, de är nedsättande och använder sig av fallacy efter fallacy, och på den tiden gick det ju bra för dem. Idag funkar inte det längre, SD är bra mycket större än FP nu och Leijonborg hade behövt anpassa sig efter detta idag. Han hade behövt skärpa sig, fokusera på vad han säger och inte alls gå in i debatten med utgångspunkten att det spelar ingen roll hur han presterar, han vinner ändå. Han hade alltså behövt bli bra mycket mer ödmjuk, och är folk ödmjuka mot Åkesson så
behöver han inte vara lika aggressiv som han var då. Åkessons förvandling är alltså en direkt konsekvens av den generella framgången.
Utöver att han säkert rör på sig mer, umgås i lite mindre dystra kretsar, har större framtidshopp och tjänar mer och äter bättre. Man brukar bli mindre ilsken av detta. Men jag tror nog han hittar tillbaks till detta om det behövs. Troligtvis när han och hans parti börjar konkurrera om första eller andra plats i riksdagen, då lär ju de blåa och röda sossarna bli precis lika idiotiska igen, som det här klippet visade bra.