Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-20, 01:00
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnupungen
eller har jag fel där?
Ja.
De anser att motivationen att lära sig svenska borde finnas hos de som faktiskt söker sig hit. Får de ett hederligt jobb utan att kunna svenska så fine, men huvudsaken är att de jobbar.
Citera
2010-11-20, 01:03
Medlem
tantvrists avatar
Citat:
Enligt mig är det dubbelmoral när han står och pratar vänligt med såsutdelaren(?) som knappt kan uttala en ord på korrekt svenska. SD vill väl att alla invandrare ska kunna svenska om de ska få ge sig in i arbetslivet, eller har jag fel där? Något jag har fått för mig iallafall.
Ja, men de går inte och spottar på alla med brytning. De vill bara se till att de som anländer hit ska lära sig svenska för att integreras bättre. Jag ser fortfarande inte dubbelmoralen.
Citera
2010-11-20, 01:15
Medlem
Kristallpojkens avatar
Citat:
[,,,] har ni upplevt något liknande? [,,,]

Nej.

Men det här med dubbelmoral är väl lite och ta i. Visserligen är Sverigedemokraterna ett parti som står för nationalism (icke mångkulturalism) och säger att de tar avstånd ifrån just rasism.
Sedan vad Jimmie tycker personligen om invandrare och vad han tycker professionellt, dvs. under yrket är väl två separata åsikter.
Citera
2010-11-20, 01:17
Medlem
air-frances avatar
Kan ni rasister vara snälla och i alla fall vara konsekventa i er rasism istället för att såhär jävla hit och dit med vem som är "kulturberikare" och ska kastas ut?

Ni framstår som hyfsat löjliga.
Citera
2010-11-20, 01:24
Medlem
Grepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av air-france
Kan ni rasister vara snälla och i alla fall vara konsekventa i er rasism istället för att såhär jävla hit och dit med vem som är "kulturberikare" och ska kastas ut?

Ni framstår som hyfsat löjliga.

Nu kan jag ju ha fel, men... min högst personliga slutsats är att SD inte är rasistiskt eller invandrarfientligt. Det är dock 95% av deras sympatisörer/väljare.
Citera
2010-11-20, 01:27
Bannlyst
Vad dum du är !!!!!

Varför kan inte Jimmie äta här????

Vart någonstans står det i SD:s partipogram att utländska restauranger ska bojkottas????
Citera
2010-11-20, 01:34
Medlem
Gnupungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakehunter
Vad dum du är !!!!!

Varför kan inte Jimmie äta här????

Vart någonstans står det i SD:s partipogram att utländska restauranger ska bojkottas????

Har inte nämnt att SD säger att utländska restauranger ska bojkottas, inte sant?
Säger inte heller att han inte kan äta där, tycker bara att det är ganska konstigt om man tänker på vad han "kämpar" för.
Citera
2010-11-20, 01:37
Medlem
Grepps avatar
Citat:
Har inte nämnt att SD säger att utländska restauranger ska bojkottas, inte sant?
Säger inte heller att han inte kan äta där, tycker bara att det är ganska konstigt om man tänker på vad han "kämpar" för.

Ligger det inte helt i linjen de driver; att alla vet att det är dold rasism, men eftersom den är försedd med en fernissa av "nej, vi är inte emot, utan vill bara ha bättre kontroll", så kan de också agera som om de verkligen inte vore rasister. Med ett hånflin. Och ett "Mongoliskt, så trevligt, tackar"...
Citera
2010-11-20, 01:37
Medlem
Citat:
Och isåfall, exakt vad kämpar han för som skulle det till dubbelmoral?
Citera
2010-11-20, 01:43
Medlem
Alphonses avatar
Hur jävla lågt ska nivån sjunka?
Har varenda jävel fallit för mediadrevet?

Det är klart som fan att han kan äta precis var fan han vill.
Det finns ingenting i deras politik som säger att det vore dubbelmoral att äta där.
Citera
2010-11-20, 01:47
Medlem
Det är väl egentligen inte mer konstigt än att en miljöpartist kör bil?
Att du ens funderar över att detta kan klassas som dubbelmoral bevisar bara hur missförstådda SD är av gemene man.

Om vi ska vara petiga så vill ju Sverigedemokraterna faktiskt ta emot flyktingar och vem säger att restaurangägarna inte är just det, flyktingar. Alltså är det väl högst enhetligt med deras politik att han stödjer dessa flyktingar och köper deras mat?

Sen kan du ju läsa tråden där man hövligt ställer frågor till Erik Almqvist. Där skriver han att i ett invandrarfritt Sverige så skulle han sakna sin lokala pizzabagare vilket är ett tecken på att även han äter annat än köttbullar och lingonsylt.

Kort och gott, att anse att det skulle vara dubbelmoral av någon SD:are att äta pizza eller liknande är ungefär lika begåvat som att klaga på miljöpartister som använder bil.
Citera
2010-11-20, 01:48
Medlem
p-o-t-a-t-o-e-ss avatar
Men snälla. Varför har du fått för dig att Sverigedemokraterna med Åkesson i spetsen vill förbjuda mat från andra länder? Eller att de hatar invandrare? Har du läst i tidningarna? Sa mamma det? Sluta larva dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in