Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-07, 10:52
  #2569
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
I P3s "satir" sa att att Jimmie viktpnedlade, Minns jju att han 2005/2006 sådär var rätt så tjock. Sen gick han ju ner massor och Jag såg ju fram tills 2012. så när började han gå upp igen och väger han mer eller indre än 2005.

Förresten, någon som vet hur ofta han bär kontaktlinser? Jag såg honom i det 2010 där han var i publiken under Kronprinsessan Victorias bröllopskortege. Han hade en svartvit bredrandig tröjja och linser. Jag kände inte igen honom föränn att öppnade munnen. Så lite mer info om hans kontaktlinsanvändande vore kul. Samt stort tack till er på förand som orkar ta er tid att jämföra bilder på honom när det´gäller vikten. Jag ser ju fortf smal-Jimmie från 2012 framför mig..
Vilken tur du har som är blind, för Jimmie Åkesson 2018 är ingen vacker syn. Han är nog lika fet som han var 2005. Skillnaden är att han fortfarande ser hyfsat normal ut i ansiktet, han är inte lika rund i ansiktet som han var 2005.

Självfallet är detta delvis på grund av medicinerna han proppar i sig. SSRI-mediciner är ökända för att öka aptiten och nästan garanterat leda till någon form av viktuppgång. Nu verkar Jimmie även slutat att streta emot detta, han har accepterat att han är en tjockis.

Man ser också klart och tydligt att detta är hans sista valrörelsen. Han kommer att gå in väggen snart, antagligen har han redan gjort det. Nu går han på sparlåga och när valet är över kommer han dra sig undan igen. Och detta är ju det allra bästa, det han gör nu är ohälsosamt, både psykiskt och fysiskt. Jag menar, han är tydligen nöjd om han lyckas sova tre timmar per natt. Han behöver ta det rejält lugnt flera år framöver - träna, äta och sova.
__________________
Senast redigerad av Libertarismus 2018-09-07 kl. 10:55.
Citera
2018-09-07, 12:32
  #2570
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Vilken tur du har som är blind, för Jimmie Åkesson 2018 är ingen vacker syn. Han är nog lika fet som han var 2005. Skillnaden är att han fortfarande ser hyfsat normal ut i ansiktet, han är inte lika rund i ansiktet som han var 2005.

Självfallet är detta delvis på grund av medicinerna han proppar i sig. SSRI-mediciner är ökända för att öka aptiten och nästan garanterat leda till någon form av viktuppgång. Nu verkar Jimmie även slutat att streta emot detta, han har accepterat att han är en tjockis.

Man ser också klart och tydligt att detta är hans sista valrörelsen. Han kommer att gå in väggen snart, antagligen har han redan gjort det. Nu går han på sparlåga och när valet är över kommer han dra sig undan igen. Och detta är ju det allra bästa, det han gör nu är ohälsosamt, både psykiskt och fysiskt. Jag menar, han är tydligen nöjd om han lyckas sova tre timmar per natt. Han behöver ta det rejält lugnt flera år framöver - träna, äta och sova.

Han ser pillerplufsig och trött ut. Kul med lite generationsskifte i Smutsdemokraterna. Som den opportunistiske politiker han är har han ju inte heller vallat fram en egen efterträdare. Det är föga statsmannalikt men å andra sidan inte förvånande i ett parti där man utesluter kompetenta personer.

Man kan ju knappt vänta på det interna kaos i Smutsdemokraterna när en efterträdare ska väljas i ett parti som helt saknar interndemokrati, sitt partinamn till trots. Champagnen står redan på kylning.

I debatten på TV4 igår gjorde han ett väldigt plufsigt, trött och färglöst intryck. Jag har svårt att se att spelmissbrukaren och pillerknapraren Jimmy kommer att spela någon politisk roll de kommande fyra åren.
Citera
2018-09-07, 13:30
  #2571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Jimmie Åkesson är smart och begåvad
I mina ögon är han normalbegåvad absolut inte mer eller mindre. Tycker detta är glasklart när han uttrycker sig. I hans fall är det nog bara en fördel. I debatten mot Bildt kanske han intellektuellt sätt förlorade men Bildt framstår ju som vanligt som en besserwisser och det är i mångas ögon (inklusive mina) något som frånstötande.
Citera
2018-09-07, 17:43
  #2572
Medlem
jobbins avatar
Jimmy lider av uppenbar psykisk ohälsa och hans knubbiga yttre är bara slutgiltigt bevis .

Jimmy hade kunnat sätta press på diverse feta statsråd men sina egna tillkortakommanden måste han foga sig som en CUck i vanlig ordning. Jimmies gener är uppenbart värdelösa men i en valrörelse borde tanken på hård fysisk träning övervägts.
Citera
2018-09-07, 23:53
  #2573
Avstängd
kattemakss avatar
Han gick nog över gränsen ikväll i partiledardebatten när han sa att invandrare inte hör hemma i Sverige. Han känns inte riktigt stabil, även om jag inte personligen tycker det var ett särskilt anmärkningsvärt uttalande.

Hörde förresten Åkesson prata engelska för första gången i dokumentären häromdagen om statsministerposten. Det lär INTE bra.
Citera
2018-09-08, 00:14
  #2574
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Han gick nog över gränsen ikväll i partiledardebatten när han sa att invandrare inte hör hemma i Sverige. Han känns inte riktigt stabil, även om jag inte personligen tycker det var ett särskilt anmärkningsvärt uttalande.

Hörde förresten Åkesson prata engelska för första gången i dokumentären häromdagen om statsministerposten. Det lär INTE bra.

Det stämmer ju. Gå ut på gatan och titta på gängen och de tjocka tanterna från Somalia och fråga dig själv om dessa hör hemma i Sverige. Det gör de ju inte. Sådana som Leif Boork hör hemma i Sverige. Ändrar inte dessa invandrade människor språk och beteende, och kan deras barn inte anpassa sig till oss, är det bara ett bevis ytterligare på att invandringen är helt värdelös och Åkessons uttalande var helt riktigt. Det spelar ingen roll om invandrare störs av sådana här självklarheter. Det ska de kunna ta.
Citera
2018-09-08, 00:45
  #2575
Avstängd
kattemakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Det stämmer ju. Gå ut på gatan och titta på gängen och de tjocka tanterna från Somalia och fråga dig själv om dessa hör hemma i Sverige. Det gör de ju inte. Sådana som Leif Boork hör hemma i Sverige. Ändrar inte dessa invandrade människor språk och beteende, och kan deras barn inte anpassa sig till oss, är det bara ett bevis ytterligare på att invandringen är helt värdelös och Åkessons uttalande var helt riktigt. Det spelar ingen roll om invandrare störs av sådana här självklarheter. Det ska de kunna ta.

Jag håller med dig. Det jag menar är att en statsministerkandidat måste uttrycka sig mer professionellt och inte låta känslor ta över. Vi får se om det gynnar honom eller inte. Troligtvis drabbar det inte honom negativt. Det kändes dock som han tappade besinningen en aning och lät sig provoceras av 7-klövern.
Citera
2018-09-08, 11:29
  #2576
Medlem
Jag tycker att jag läser lite varstans den senaste tiden om att människor tycker att Jimmie Åkesson börjat bli mer och mer ostabil. Jag har inte noterat det.

Men om någon kanske kan göra en liten lista eller något och ge ut lite information om varför folk tror som de gör och tycker att han börjar bli mer ostabil. Så skulle det bli tacksamt.

Jag har som sagt inte märkt någonting och tycker det är lite läskigt att folk noterar samma fenomen. Så det är nog uppenbart att jag missar någonting.
Citera
2018-09-08, 11:40
  #2577
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Jag håller med dig. Det jag menar är att en statsministerkandidat måste uttrycka sig mer professionellt och inte låta känslor ta över. Vi får se om det gynnar honom eller inte. Troligtvis drabbar det inte honom negativt. Det kändes dock som han tappade besinningen en aning och lät sig provoceras av 7-klövern.

Åkesson är inte lämplig som statsminister, har aldrig varit. Gravt nervklen och tidigare spelmissbruk.
Citera
2018-09-08, 11:57
  #2578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Jag tycker att jag läser lite varstans den senaste tiden om att människor tycker att Jimmie Åkesson börjat bli mer och mer ostabil. Jag har inte noterat det.

Men om någon kanske kan göra en liten lista eller något och ge ut lite information om varför folk tror som de gör och tycker att han börjar bli mer ostabil. Så skulle det bli tacksamt.

Jag har som sagt inte märkt någonting och tycker det är lite läskigt att folk noterar samma fenomen. Så det är nog uppenbart att jag missar någonting.
Eller...inte. Betänk att vi lever i valtider.
Allt möjligt vänds på, fabriceras, och när det är sagt, ska nog inte kandidaternas spända nerver överlag de sista dagarna, förringas. Ett oklart/oigenomtänkt uttalande från vem det vara månde, nu, är inte nog för att sätta agenda el inkompetensförklara någon.
Citera
2018-09-08, 12:45
  #2579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Han gick nog över gränsen ikväll i partiledardebatten när han sa att invandrare inte hör hemma i Sverige. Han känns inte riktigt stabil, även om jag inte personligen tycker det var ett särskilt anmärkningsvärt uttalande.

Hörde förresten Åkesson prata engelska för första gången i dokumentären häromdagen om statsministerposten. Det lär INTE bra.

Nej, stabil är han ju inte. Sedan är uttalandet dock en tolkningsfråga. En person, som just invandrat, hör naturligtvis inte hemma i Sverige, då landet per definition inte är hans hemland.

Angående engelskan, gav han en intervju för många år sedan, där han tillfrågades om muslimer och moskéer. Hans svar: "They need somewhere to beg."(!)
Citera
2018-09-08, 14:01
  #2580
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Jag tycker att jag läser lite varstans den senaste tiden om att människor tycker att Jimmie Åkesson börjat bli mer och mer ostabil. Jag har inte noterat det.

Men om någon kanske kan göra en liten lista eller något och ge ut lite information om varför folk tror som de gör och tycker att han börjar bli mer ostabil. Så skulle det bli tacksamt.

Jag har som sagt inte märkt någonting och tycker det är lite läskigt att folk noterar samma fenomen. Så det är nog uppenbart att jag missar någonting.
Titta på partiledarintervjun i SVT och Agenda, som följde efter.
Och så gårdagens debatt.
Jimmie uppträder pressat, aggressivt och nervöst. Ber om ursäkt för att han svettas. Kommer med utfall.
Det är tydligt att han inte mår bra. Han är inte i balans.
Naturligtvis är han under stor press, men en person som gör anspråk på regeringsmakten måste vara mer robust och stresstålig än vad Jimmie de facto är. Han har spelmissbruk och utbrändhet i bagaget.
Efter valet kommer pressen att öka ytterligare.
Oavsett vad jag tycker om SD och Jimmies åsikter är det ledsamt att se honom. Tycker att han borde avgå.
__________________
Senast redigerad av DoraF 2018-09-08 kl. 14:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback