Flashback bygger pepparkakshus!
2007-02-07, 17:48
Medlem
loafmasters avatar
Har nu bestämt mig för att återigen införskaffa mig en ny konsol då PS2:an känns lite off. Ett Xbox 360 känns bäst just nu då PS3 kommer vara så jävla dyrt och Wii inte har några spel som lockar. Har kollat runt lite på dom vanliga sidorna men vet dock inte mycket om denna konsol. Så mina frågor är:

-Det finns två varianter, Core och Premium, vad är skillnaden och vilken bör man köpa?

-Jag skulle vilja ha något paket med extra handkontroll och något spel ex. Fifa, PES6, NHL eller liknande. Finns det några som erbjuder detta?

-Är inte särskilt intresserad av att kunna spela brända spel just nu men ska man kanske chippa ändå?

-Vad behöver man för att kunna spela på nätet?

Så köpställen och liknande rekomendationer uppskattas verkligen.

Tack på förhand!
Citera
2007-02-07, 18:10
Medlem
Ufojesuss avatar
Du ska helt klart köpa en Premium, ingen tvekan om saken. Premium ger dig en trådlös kontroll, hårddisk, headset samt komponent- & nätverkskabel för bara 700:- extra. Bara hårddisken kostar mer än så att köpa löst, dessutom behövs den för att kunna spela gamla XBOX-spel. Att köpa en extra kontroll separat istället för i paket har varit mest prisvärt i de fall jag sett.

Köpställen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=48116

Klart du ska chippa, spel för ~30:- istället för ~600:- Dessutom kan du med en Samsung-läsare få en tystare läsare med kopior än original.

EDIT: Med chippning menar jag i detta fall att man flashar om DVD-läsaren, håll dig borta från chip man löder dit.
Citera
2007-02-07, 18:18
Medlem
Gromnas avatar
Premium har stöd för HD, vilket Core inte har.
Citera
2007-02-07, 23:37
Medlem
loafmasters avatar
Tack för svaren! Givetvis blir det en Premiumkonsol jag kommer att välja. Hur fungerar det med att flasha dvdläsaren på 360? Vart vänder jag mig för att få det gjort, och hur mycket bör det kosta?
Citera
2007-02-07, 23:41
Bannlyst
Varför ska det alltid vara så svårt att använda sökfunktionen innan man startar en tråd som avhandlar saker som avhandlats hundratals gånger innan???

SÖK! SÖK! SÖK! SÖK! SÖK! SÖK! SÖK! SÖK!

http://www.flashback.org/showthread.php?t=273521
Citera
2007-02-07, 23:55
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Tack för svaren! Givetvis blir det en Premiumkonsol jag kommer att välja. Hur fungerar det med att flasha dvdläsaren på 360? Vart vänder jag mig för att få det gjort, och hur mycket bör det kosta?

en flashning kostar ca 500 kr och går till så att den som flashar den tar ut dvd läsaren ur boxen och kopplar in den till en dator där dvd-spelarens firmware byts ut mot ett som klarar av att läsa brända skivor.
här kan du göra det om du bor i sthlm eller om du vill skicka in din box: www.psxcare.com
Citera
2007-02-07, 23:58
Medlem
Ufojesuss avatar
Omflashingsprocessen är helt olika beroende på om du får en Hitachi- eller Samsung-läsare. Här hittar du länkar till de senaste firmwaresläppen, guiderna osv. Kan även rekommendera denna torrent som innehåller videotutorials för hur man flashar alla de olika spelarna.
Den svåraste delen av att flasha om är att få upp skalet, men om du ändå väljer att lämna in så tar tex. välkända PSXCARE 500:- om man lämnar in hela maskinen & 250:- om man plockar ur DVD-läsaren själv - vilket ändå är mindre än ett fullprisspel.
Citera
2007-02-08, 11:34
Medlem
loafmasters avatar
Låter inte helt fel. Är dock inte så teknisk själv så jag tror att jag satsar på att lämna in maskinen. Är dock stationerad i Göteborg så psxcare är nog lite långt att åka. Men jag ska söka runt och se ifall jag hittar något ställe i Göteborg. Tack för alla svar!
Citera
2007-02-08, 11:36
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Varför ska det alltid vara så svårt att använda sökfunktionen innan man startar en tråd som avhandlar saker som avhandlats hundratals gånger innan???

SÖK! SÖK! SÖK! SÖK! SÖK! SÖK! SÖK! SÖK!

http://www.flashback.org/showthread.php?t=273521

Jag var och sökte i den tråden innan. Dessutom är det väl så att köpråd och tips är rätt forum för mina frågor? Inte spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in