Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-24, 19:48
  #13
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yule
Hejsan, jag och min pojk undrar om det är onyttigt med mögelost eftersom man äter mögel (visserligen ofarlig, men ändå). Han påstår att det inte är onyttigt. Kan det rent av vara... nyttigt? Vad är det då som gör att mögelosten är nyttig?

"Mögel" är svampar i mindre format och det finns både bra och dåliga bland dessa.
Alla odlade och kontrollerade mögelostar är "säkra" och rent av nyttiga. Folk behöver mer kontakt med naturliga saker som just mögel så jag väljer att äta det.. Om det är god ost.
Citera
2018-11-24, 19:53
  #14
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Därför man utesluter kolhydrater.
Ja så fett är inte onyttigt.
Citera
2018-11-24, 19:55
  #15
Medlem
Om nu mögliga ostar är nyttiga varför finns det då undantag för dessa i livsmedelslagstiftningen?
Citera
2018-11-25, 07:56
  #16
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja så fett är inte onyttigt.

Det har jag inte sagt. Men detta är OT. Ointressant diskussion dessutom.
Citera
2019-01-04, 16:27
  #17
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Om nu mögliga ostar är nyttiga varför finns det då undantag för dessa i livsmedelslagstiftningen?

Vilka undantag syftar du på? Om det gäller rekommendationerna till gravida så handlar ju detta om risken för bakterien listeria och inte om möglet i sig.
Citera
2019-01-05, 21:17
  #18
Medlem
Sqeptisks avatar
Många fettskrämda här i tråden Vad gäller eventuell mögel i ostarna är den knappast av samma typ som i antibiotika. Så njut nu av era ostar istället för att oroa er för risker som inte finns
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback