Nu när jag är lite mer klar i huvet så tror jag den idéen är rätt dålig, det borde nog redan vara kännt om det gick och flera har nog provat! Vore iaf kul om något sådant går att utföra, ska söka runt efter lite info om det.
Kanske skulle kunna funka på en tomatplanta eller nåt. Annars är cannabis sativa en ganska udda växt genetiskt har jag för mig jag läst, inga riktiga släktingar hos andra arter inom växtriket. Det finns ufologer som röker för mycket som påstår att plantan är så unik bl a genom sina tydliga könsdefinitioner och genetiska uppbyggnad mm att det är bevis för att den härstammar från aliens som tog den med för att rädda jorden på egytiernas tid.
Kanske skulle kunna funka på en tomatplanta eller nåt. Annars är cannabis sativa en ganska udda växt genetiskt har jag för mig jag läst, inga riktiga släktingar hos andra arter inom växtriket. Det finns ufologer som röker för mycket som påstår att plantan är så unik bl a genom sina tydliga könsdefinitioner och genetiska uppbyggnad mm att det är bevis för att den härstammar från aliens som tog den med för att rädda jorden på egytiernas tid.
Det enda jag hört talas om (från pålitliga källor) att man lyckats ympa cannabis på är japansk humle, Humulus japonicus. Någon jag träffat har försökt sig på detta några gånger utan att lyckas.
Det enda jag hört talas om (från pålitliga källor) att man lyckats ympa cannabis på är japansk humle, Humulus japonicus. Någon jag träffat har försökt sig på detta några gånger utan att lyckas.
Det stämmer nog, det låter bekant nu när jag läser. Men lyckas Homer odla tomacco kanske det en dag går med lite genteknik att odla thcfyllda tomater. Cool ketchup det skulle bli, t o m heinz skulle konkurreras ut..
Hade Lowryder funkat om man slänger upp en odling nångång i Maj typ ?
Ja om vädret tillåtet, den är ju autoblommande och som jag fattar det behöver man bara 2 månader med den. Sen skulle troligtvis dom flesta Early sorter funka också. Allt förstås beroende på vilken zon du bor i.
Ja om vädret tillåtet, den är ju autoblommande och som jag fattar det behöver man bara 2 månader med den. Sen skulle troligtvis dom flesta Early sorter funka också. Allt förstås beroende på vilken zon du bor i.
Göteborg, funkar det att odla på detta sättet för oss goa göbbar ?
Göteborg, funkar det att odla på detta sättet för oss goa göbbar ?
Borde vara zon 1 - 2 så det skulle funka utmärkt, skulle tro att en strain som inte är autoblommande skulle klara sig där också. Lycka till nu göta påg
Borde vara zon 1 - 2 så det skulle funka utmärkt, skulle tro att en strain som inte är autoblommande skulle klara sig där också. Lycka till nu göta påg
Tack så mkt för svaren, får väl dra till gymmet nu då så man pallar klättra i träd till våren
Hahahahaha fy satan så urspårat! Riktigt underbar idé
Klättra i träd med 10-litershinkar fulla med vatten, låter ju värre än lumpen.
8x 1literspåsar med vatten, alt fulla tillslutningsbara mjölkpaket (finns på lidl) och en liten kniv eller något för att göra ett litet hål på vattenpåsarna så har du allt du behöver
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!