Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-03-11, 23:17
  #13
Medlem
Herr Jernkroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasar2000
Med denna liknelse förklarar Tunström SSUs handlande:



Inte undra på att SSU har probelm

De fuskar med medlemslistor för att de driver en allvarligt skadad organisation.
Citera
2007-03-11, 23:35
  #14
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kodit
På samma sätt som Cuf Muf Kdu Luf och Uv gjort eftersom de har icke fungerande system.

Ja det är lätt att skylla på andra.

Uppenbarligen hade de ungdomsförbund du nämner signifikant bättre system, eftersom de inte uppvisar lika uppblåsta siffror. Dessutom har deras medlemssiffror alltid varit så låga att de inte kunnat ansöka om statliga medel från ungdomsstyrelsen. Det har däremot SSU gjort, på falska grunder. Jävla tjuvar är var SSU:arna är.

Edit: Ung vänster har också myglat. Vänsterpacket (SSU och Uv) verkar tro att de har rätt att stjäla statliga medel. Att sedan predika om solidaritet och det allmänna bästa får mig bara att må illa
Citera
2007-03-12, 03:17
  #15
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf
Eller, som det heter på vanlig svenska, FUSK. FUSK. Inget annat.
Nej, nej, du har missförstått. Lär dig skilja på vanliga människor och översåtar.
Vanliga personer fuskar och sparkar in pucken när de spelar ishockey. Idrottsmän på elitnivå gör en strategisk feldispositionering av extremiteterna som resulterar i ett felaktigt, men dömt mål.
Vanliga personer fuskar när de armbågar någon i fotboll, fotbollsspelare på elitnivå gör en kraftig men olycklig rörelse i samband med att de blir störda av något i ögonvrån.
Vanliga personer fuskar med statistik, politiker använder felaktiga metoder som olyckligtvis slutar med monetära fördelar för deras förening.
Eller kort sagt, vi har ett klass-samhälle, men SSU är inte en del av lösningen utan en del av problemet. Att gå med i SSU för att göra något åt orättvisorna i samhället är som att försöka supa sig nykter.
Citera
2007-03-12, 19:21
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Ja det är lätt att skylla på andra.

Uppenbarligen hade de ungdomsförbund du nämner signifikant bättre system, eftersom de inte uppvisar lika uppblåsta siffror. Dessutom har deras medlemssiffror alltid varit så låga att de inte kunnat ansöka om statliga medel från ungdomsstyrelsen. Det har däremot SSU gjort, på falska grunder. Jävla tjuvar är var SSU:arna är.

Edit: Ung vänster har också myglat. Vänsterpacket (SSU och Uv) verkar tro att de har rätt att stjäla statliga medel. Att sedan predika om solidaritet och det allmänna bästa får mig bara att må illa
Var skyller jag på andra? jag påpekar endast vilka organisationers som idkar bidragsfusk eller har gjort på grund av avsaknad av kontroll system om folk fortfarande är medlemar i organisationen.
Citera
2007-03-12, 19:39
  #17
Medlem
Citat:
Nej, nej, du har missförstått........etc

Jaha, håhå? Tack så mycket för upplysningen.

Skönt inlägg
Citera
2007-03-12, 19:46
  #18
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kodit
Var skyller jag på andra? jag påpekar endast vilka organisationers som idkar bidragsfusk eller har gjort på grund av avsaknad av kontroll system om folk fortfarande är medlemar i organisationen.

Citerar från Ungdomsstyrelsens hemsida om bidragens storlek:

Citat:
FAKTA/ Storleken har betydelse
Antal medlemmar och lokalorganisationer avgör statsbidragets storlek. Inom parantes nedan anges de politiska ungdomsförbundens bidragsnivå.


Etableringsbidrag: Minst 1 000 medlemmar 7–25 år och verksamhet i minst tre län. Fast belopp: 310 000 kr. (Grön ungdom, Luf)


Utvecklingsbidrag: Minst 2 000 medlemmar 7–25 år och verksamma lokalavdelningar i minst tio län. Fast belopp: 385 000 kr. (CUF)


Strukturbidrag: Minst 3 000 medlemmar 7–25 år och verksamma lokalavdelningar i minst tio län. Fast belopp: 340 000 kr. Dessutom 35 kr per medlem och 2 300 kr per lokalavdelning (SSU, Ung Vänster, MUF, KDU).


För att bidrag ska beviljas krävs att organisationen är öppen, självständig och demokratisk. Minst 60 procent av medlemmarna ska vara 7–25 år.

Ur detta framgår att LUF och CUF knappast kan ha fuskat i någon större omfattning. Att jämföra detta med SSU:s fräcka bedrägeri är inte ärligt. Men ärlighet har aldrig stått högt i kurs bland SSU:are.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback