Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-05, 14:13
  #1
Medlem
Martin Tunström, SSU Helsingborgs starke man, erkänner idag öppet att SSU fuskat med medlemssiffrorna:
Citat:
Sedan har man uppgivit för högra siffror då maktkampen mellan falangrarna trissat upp människor att använda ojusta metoder.

Från sdblogg.se

Vad tror ni, vart kommer SSU stå i nästa val? 2 000 medlemmar eller 10 000?
Citera
2007-02-05, 15:09
  #2
Medlem
Old Nicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealm
2 000 medlemmar eller 10 000?

Det lär väl vara omöjligt att veta ens då.
Citera
2007-02-06, 10:54
  #3
Medlem
SilverSurfers avatar
hela sossarnas politik bygger på att fuska till sig bidrag för att överleva, att de själva fuskar kommer väl inte som en direkt överaskning
Citera
2007-02-06, 13:03
  #4
Medlem
Det här har visserligen varit öppet ett längre tag. Vet att Pagrotsky bla har erkännt det hela öppet för visa falangers del.
Citera
2007-02-06, 19:11
  #5
Avstängd
Kafirs avatar
"Framåtsträvande värdekonservativ blogg med en injektion av nationalism och socialt ansvarstagande"

Vilken jävla text...

och med löjliga personangrepp. - "Uppsalamoderaten Per Bill, ni vet han som blev nedbrottad av en tjej för att han misstänktes för barnvagnsfylla, ja, han här till höger med den komiska uppsynen alltså"

Per Bill var den som kämpaste hårdast för att kosovoalbanerna skulle få stanna i landet när det blivit fred i Kosovo. Det skall han givetvis ha skit för men inte på det sättet.

Oproffsigt med jättestort O

SDblogg är det SDs egen blogg eller fristående?
Citera
2007-03-11, 12:25
  #6
Medlem
Martin Tunströms avatar
Jag har aldrig medgivit att SSU skulle ha fuskat, det jag har medgivit är att man användt sig av felaktiga metoder enligt min mening för att få höga medlemsantal, citerar uttalande från andra SSUare:

"Här fungerar det på samma sätt, länet betalar ungdomarnas medlemsavgifter till förbundet för
medlemmar som inte gjort det. Men ombudsmannen Carl Kangas hävdar att man hanterar det som en
fordran och försöker kräva in beloppet.

- Om SSU-föreningarna inte betalar så slutar det med att vi skriver ut de medlemmarna. "
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6

"Sedan systemet togs i bruk årsskiftet 2005/2006 har SSU förlorat 15 400 medlemmar. Och numera skrivs medlemmar som inte betalat i tid ut. Bakgrunden till de nya reglerna är att olika falanger inom SSU tidigare betalat in avgifter åt andra för att få fler medlemmar på sin egen sida och i förlängningen fler mandat."
http://www1.techsell.se/aip/smpage.f..._NYHETER=11532

Det är de jag tagit var fula metoder, och därför röstade jag som ombud på förra SSU kongressen
för ett centralt indrivningsystem, som ett företag sköter, av medlemsavgifterna. Så jag har inte medgivit något, kanske dags för ungsvenskarna att ta bort sitt blogginlägg då det inte har med verkligheten att göra då SSU friades från brottsmisstankar.
Citera
2007-03-11, 12:54
  #7
Medlem
Citat:
det jag har medgivit är att man användt sig av felaktiga metoder enligt min mening för att få höga medlemsantal

Eller, som det heter på vanlig svenska, FUSK. FUSK. Inget annat.

Samtliga SSUare jag stött på har varit arroganta jävla rövhål och pampämnen.
Fusk med medlemssiffror. En ordförande som super sig aspackad och beter sig illa mot personalen och börjar slåss. En pressekreterare som hotar polisen med justitieministern när de skall moppa upp skiten. En annan ordförande (den där jävla Arselan Sketarabi) som får kicken för att ha myglat med förbundets pengar. Passar förbannat bra ihop med det intryck som era medlemmar gett mig.

Kriminellt satans avskum och myglare. Och så en viss idiot som inte står för vad han har sagt.

Blir man på det där viset när man går med i SSU eller är det en förutsättning för medlemskap?

Är det inte bäst du lägger ägg med att snacka skit om SD och istället funderar över hur du skall förklara för svenska folket varför det är så jävla bra med 100 000 PUT på ett år? Varav en icke obetydlig del redan prövats av svenska myndighet och befunnits vara utan en tillstymmelse till skäl.
Citera
2007-03-11, 13:27
  #8
Medlem
Klosss avatar
Jaha inte fuskat, bara användt sig av felaktiga metoder. Dåså...
Citera
2007-03-11, 13:39
  #9
Medlem
Kvasar2000s avatar

Med denna liknelse förklarar Tunström SSUs handlande:

Citat:
“jag kör för fort därför jag kör en allvarligt skadad person, ska jag dömas för fortkörning?”

Inte undra på att SSU har probelm
Citera
2007-03-11, 15:27
  #10
Medlem
Där ser man vilken moral som frodas i det där råttboet.
Citera
2007-03-11, 21:15
  #11
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin Tunström
Jag har aldrig medgivit att SSU skulle ha fuskat, det jag har medgivit är att man användt sig av felaktiga metoder enligt min mening för att få höga medlemsantal, citerar uttalande från andra SSUare:

"Här fungerar det på samma sätt, länet betalar ungdomarnas medlemsavgifter till förbundet för
medlemmar som inte gjort det. Men ombudsmannen Carl Kangas hävdar att man hanterar det som en
fordran och försöker kräva in beloppet.

- Om SSU-föreningarna inte betalar så slutar det med att vi skriver ut de medlemmarna. "
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6

"Sedan systemet togs i bruk årsskiftet 2005/2006 har SSU förlorat 15 400 medlemmar. Och numera skrivs medlemmar som inte betalat i tid ut. Bakgrunden till de nya reglerna är att olika falanger inom SSU tidigare betalat in avgifter åt andra för att få fler medlemmar på sin egen sida och i förlängningen fler mandat."
http://www1.techsell.se/aip/smpage.f..._NYHETER=11532

Det är de jag tagit var fula metoder, och därför röstade jag som ombud på förra SSU kongressen
för ett centralt indrivningsystem, som ett företag sköter, av medlemsavgifterna. Så jag har inte medgivit något, kanske dags för ungsvenskarna att ta bort sitt blogginlägg då det inte har med verkligheten att göra då SSU friades från brottsmisstankar.

Man kan aldrig juridiskt fälla SSU för fusk, eftersom myndigheterna inte får kontrollera partiers/ungdomsorganisationers medlemslistor. Det oaktat har SSU under många år stulit skattepengar, som kunde ha använts för vård, skola och omsorg. Fy skäms på er, SSU:are! Ni har lika mycket ryggrad som en amöba.
Citera
2007-03-11, 21:28
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Man kan aldrig juridiskt fälla SSU för fusk, eftersom myndigheterna inte får kontrollera partiers/ungdomsorganisationers medlemslistor. Det oaktat har SSU under många år stulit skattepengar, som kunde ha använts för vård, skola och omsorg. Fy skäms på er, SSU:are! Ni har lika mycket ryggrad som en amöba.
På samma sätt som Cuf Muf Kdu Luf och Uv gjort eftersom de har icke fungerande system.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback