Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-21, 14:19
  #13
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Här är en länk till avsnittet.

https://www.dailymotion.com/video/x6lllf5

Det är ganska självklart att vi har olika genetiska förutsättningar att tillgodogöra oss styrketräning. Det betyder inte att det är meningslöst att träna, det gäller bara att ha realistiska förväntningar.
Citera
2018-09-10, 12:04
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n3m3
Jag vet inte vad de vill förmedla med sitt program,eftersom jag inte såg det..
Men självklart så kan du komma ganska långt med träning och järnvilja.
Jag vet inte hur de definerar de olika kroppstyperna men personligen så tycker ajg att det finns betydligt mer än 3 kroppstyper.

Det ska finnas dessa tre kroppstyper men man kanske kan vara en mix mellan flera?
Citera
2018-10-04, 11:06
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aardwark
Jag är helt grön på träning men såg för någon vecka seda på Penn & Teller's TV-program "Bullshit!" där ett av avsnitten (säsong 2, avsnitt 12) handlade just om gener vs träning. Där var det t.ex. en kvinna i någon TV-shopreklam som sa

"Det är bara att inse, om man har en platt rumpa så kan man inte få en kurvig, iallafall inte som min"
Och detta handlade ju bara om en så trivial sak som lite stjärtmuskler i min naiva hjärna

Och Clark Bartram som hade skrivit en bok vid namnet "You too can be a fitness model" erkände i intervjun att det var bullshit, den absoluta merparten kunde aldrig ens se tränade ut (till de på gymmet sa han ju dock förstås att de kunde det..)

Penn och Teller försökte få det till att det finns smala, tjocka och välbyggda kroppstyper och mellan dessa kunde man inte komma. Hur sant är det?! Jag blev chockad. Väger själv ungefär lika mycket som luft, men jag har alltid tagit det för givet att jag kan bli hyfsat muskulös om jag börjat träna och äta.

Nu vill jag ha ett svar! Jag sökte lite, men var och varannan tråd innehåller ju de orden.

Hur gammal är du? Jag vägde luft fram tills jag blev 18 sen började fettet lägga sig runt kroppen och kunde sedan bygga muskler.
Citera
2018-10-04, 12:46
  #16
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeeeh
Hur gammal är du? Jag vägde luft fram tills jag blev 18 sen började fettet lägga sig runt kroppen och kunde sedan bygga muskler.

11 år äldre än när tråden startades...
Citera
2018-10-05, 11:10
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
11 år äldre än när tråden startades...

LEIFI PLOMEROS hur gikk te tå? Satana perretta för mej perrrrrkele
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback