• 3
  • 4
2007-02-08, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thalassa
Vad gillade du? Du smakade aldrig och du tyckte att det såg fjantigt och barnsligt ut. Så då återstår väl lukten och känslan av det spunna sockret för inte låter det så värst mycket?
Vad tror du jag gillade? Vart har jag skrivit att jag aldrig smakade sockervadd? Om jag skrev att jag tyckte om sockervadd så borde jag väl då också ha smakat det?

Jag har dåligt minne från barndomen, men det jag minns var att jag gillade sockervadd när jag väl provade det.
Åt det inte så ofta eftersom jag tyckte det kändes fjantigt att äta sockervadd vid den åldern. Smakade endast från min systerdotter.
Citera
2007-02-08, 20:13
Medlem
wääuus avatar
Åh burkvarianten är så sketans god! Första "biten" är inte så god, så den stod några dagar sen smakade jag igen och fyfan vad smaskens helt underbart! Det bästa är att det verkar vara packat i flera lager så om man tar ett rejält grepp får man upp liksom en rund bricka av det rosa guldet!
Men den på pinne har jag aldrig varit särskiljt förtjust i, kladdigt som fan, skrymmande som en jävla flyttlåda och när jag var parvel gillade jag inte heller dendär frasiga känslan. Ändå blev det alltid att man tiggde till sig en.
Citera
2007-02-08, 20:18
Medlem
Thalassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgstigen
Vad tror du jag gillade? Vart har jag skrivit att jag aldrig smakade sockervadd? Om jag skrev att jag tyckte om sockervadd så borde jag väl då också ha smakat det?

Jag har dåligt minne från barndomen, men det jag minns var att jag gillade sockervadd när jag väl provade det.
Åt det inte så ofta eftersom jag tyckte det kändes fjantigt att äta sockervadd vid den åldern. Smakade endast från min systerdotter.

Ja ok då förstår jag. Jag blev lite förvirrad bara. Det var förresten väldigt tråkigt att de slängde din fina ekorrtråd. Tror du att det finns någon möjlighet att öppna en liknande i något delforum?
Citera
2007-02-08, 21:34
Medlem
Thalassas avatar
Nej jag tycker, helt uppriktig, att den var intressant. Jag upplever överlag att moderatorerna är rätt stränga men det kanske finns något sätt att utveckla resonemanget, även om det estestiskt sett är mer tilltalande nu, så att tillräckligt diskussionsunderlag finns. Jag har tidigare idag startat en tråd om nihilism och min förhoppning är att någon gång under natten posta ett längre inlägg om detta fenomen.
Citera
2007-02-10, 10:30
Medlem
Coolcittes avatar
Jag har ätit sockervadd en gång i mitt liv. Det var för många år sen, men jag glömmer det aldrig. Jag var på Liseberg och hade åkt attraktioner i någon timme, så var det en kompis som skulle köpa sockervadd. Skitgott! Som han sade. Jag betalade glatt och skulle börja äta. Det var väl rätt okej, men efter någon minut så ramlade sockervadden av från pinnen och ner över tröjan, byxorna, skorna, allt! Hela jag var indränkt i sockervadd som klibbade överallt. Usch! Aldrig mer....
Citera
2007-02-25, 11:24
Medlem
LadyTieras avatar
Flyttas tillbaka till mat.

*ping pong*

Moderator
Citera
2007-02-25, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Av nagon anledning kom jag att tanka pa sockervadd och det slog mig att senast jag inmundigade spunnet socker pa en strut maste vara minst 16-17 ar sedan. Nar jag tanker pa saken sa var jag inte sa fortjust i smaken nar jag var barn (det smakade ju ingenting annat an socker) men jag gillade utseendet pa godsaken och tyckte att det sag tufft ut. Darfor fick min mamma vacker kopa mig en strut varje gang vi var pa marknad eller tivoli.

Jag tror inte att jag nagonsin sett en vuxen person ata sockervadd nagonsin annat an pa film nagon enstaka gang. Darfor undrar jag om det ar nagon har som ater sockervadd i vuxen alder eller ar det enbart barn som uppskattar sockervadd? Annat godis brukar ju oftast ga hem hos bade barn och vuxna.
Evigheter sedan jag proppade i mig sockervadd, men på den gamla goda barndomstiden i Liseberg och Gröna Lund, var det givetvis en tiopoängare. Tror dock inte att jag skulle gilla det idag; är inte lika sockersugen som när jag var liten.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in