Resultat: Flashback - Bättre förr eller nu?
Förr
65,15%
2176 röster
Nu
13,20%
441 röster
Vet ej
21,65%
723 röster
2022-04-11, 16:26
Bannlyst
Flashback startade för att de som oftast inte får föra sin talan, inte längre?

Sedan under åren har forumet förändrats när det har blivit mer populärt, regelryttare har seglat in och tagit över forumet. Det är extremt vanligt att dessa typer av regelryttare(moderatorer) också är korrupta, vilket leder till en högre nivå av nepotism än man skulle kunnat se annars.

Så varför är Flashback anpassat för dessa regelryttare, är meningen att forumet skall konkurra med Reddit? Varför har de initiala principerna med forumet övergivits? Handlar det bara om pengar?
Citera
2022-04-11, 16:53
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kancerus
Sedan under åren har forumet förändrats när det har blivit mer populärt, regelryttare har seglat in och tagit över forumet. Det är extremt vanligt att dessa typer av regelryttare(moderatorer) också är korrupta, vilket leder till en högre nivå av nepotism än man skulle kunnat se annars.

Så varför är Flashback anpassat för dessa regelryttare, är meningen att forumet skall konkurra med Reddit? Varför har de initiala principerna med forumet övergivits? Handlar det bara om pengar?

Jag har läst Flashback sen man fick hem den i pappersformat och vart medlem sen de startade online och det är ljusår från vad det en gång var. Idag är det maktgalna finniga snorvalpar som antingen vart
jävligt mobbade eller individer som måste hävda sig som förstört hela forumet. Yttrandefrihet är den
största lögnen ever.

Idag så får man skit om man gör något som kanske är ett regelbrott.

Flashback har helt klart blivit ett fascistiskt forum där man MÅSTE tycka som "de som ej får nämnas"
för annars ligger en bann mycket nära till hands.

Skamligt att se förfallet.
Citera
2022-04-11, 17:03
Moderator
Carlboms avatar
Tråd infogad.

/mod
Citera
2022-04-11, 17:28
Medlem
Knickzs avatar
Varför byter man inte till den vanliga loggan igen? Denna loggan minskar ibland, det är irriterande för oss som är vana med den gamla loggan.
Citera
2022-05-06, 16:39
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Jag har läst Flashback sen man fick hem den i pappersformat och vart medlem sen de startade online och det är ljusår från vad det en gång var. Idag är det maktgalna finniga snorvalpar som antingen vart
jävligt mobbade eller individer som måste hävda sig som förstört hela forumet. Yttrandefrihet är den
största lögnen ever.

Idag så får man skit om man gör något som kanske är ett regelbrott.

Flashback har helt klart blivit ett fascistiskt forum där man MÅSTE tycka som "de som ej får nämnas"
för annars ligger en bann mycket nära till hands.

Skamligt att se förfallet.

Kan köpa regler och varningssystemet. Dock det här med att MOD tar bort inlägg utan att ge varning för att framhäva sig själv eller styra trådarna är så långt bort ifrån det en gång var.
Citera
2022-05-06, 20:48
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Dock det här med att MOD tar bort inlägg utan att ge varning för att framhäva sig själv eller styra trådarna är så långt bort ifrån det en gång var.

Att inlägg tas bort utan att generera varning är något som skett i 20 år, så det är inget nytt. Det andra du skriver är mest svepande kritik som är svår att säga varken bu eller bä kring, så länge inga exempel presenteras.

admin5
Citera
2022-05-06, 21:02
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Att inlägg tas bort utan att generera varning är något som skett i 20 år, så det är inget nytt. Det andra du skriver är mest svepande kritik som är svår att säga varken bu eller bä kring, så länge inga exempel presenteras.

admin5

Självklart existerade det förr med, men verkar tydligen eskalerat. Kanske har sin naturliga förklaring att forumet växt och klentelen även den förändrats. Sen kommer selektiva MODs alltid existera och har så gjort. Även om jag varit borta drygt 10år, så tror jag inte det sett annorlunda ut dom åren jag missat.

Blir ju svårt att presentera utan plus, det är ju det som poängen. En varning kan man bestrida, selektiv moderering kan man inte bestrida om man in sceeenshotar samtliga sina inlägg direkt när man postar dom, vilket naturligtvis inte ska behövas. Men om det finns ett växande missnöje runt detta så är det upp till admins om det är relevant att ta sig en funderare runt eller om det bara är gnälliga användare.

Det är ni som sitter på makten.
Citera
2022-05-06, 21:20
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Självklart existerade det förr med, men verkar tydligen eskalerat. Kanske har sin naturliga förklaring att forumet växt och klentelen även den förändrats. Sen kommer selektiva MODs alltid existera och har så gjort. Även om jag varit borta drygt 10år, så tror jag inte det sett annorlunda ut dom åren jag missat.

Blir ju svårt att presentera utan plus, det är ju det som poängen. En varning kan man bestrida, selektiv moderering kan man inte bestrida om man in sceeenshotar samtliga sina inlägg direkt när man postar dom, vilket naturligtvis inte ska behövas. Men om det finns ett växande missnöje runt detta så är det upp till admins om det är relevant att ta sig en funderare runt eller om det bara är gnälliga användare.

Det är ni som sitter på makten.

Precis som det blir svårt för mig att kommentera utan några exempel. Men det händer då och då att jag får PM kring liknande kritik och då framkommer vilket forum det rör sig om och ungefär när det skedde, då brukar jag alltid kontrollera om det finns några belägg för kritiken. I de förhållandevis få fall det finns tveksamheter så tar jag upp det internt och så reder vi ut det hela.

Men oavsett så är jag/vi lyhörda för kritik och är medvetna om att vi alltid kan bli bättre.

admin5
Citera
2022-05-06, 21:38
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Precis som det blir svårt för mig att kommentera utan några exempel. Men det händer då och då att jag får PM kring liknande kritik och då framkommer vilket forum det rör sig om och ungefär när det skedde, då brukar jag alltid kontrollera om det finns några belägg för kritiken. I de förhållandevis få fall det finns tveksamheter så tar jag upp det internt och så reder vi ut det hela.

Men oavsett så är jag/vi lyhörda för kritik och är medvetna om att vi alltid kan bli bättre.

admin5

Självklart blir det svårt, och sitter inte och kräver en lösning eller sitter på desamma utan min första inlägg var bara en ventilering om det jag upplevt. Ofta upptäcker jag det själv inte fören senare när jag ska påpeka att en användare inte läst ordentligt vad jag skrivit eller missförstår med flit och inser att mitt inlägg är borta.

Ifrågasätter inte admins lyhördhet och förstår det orimliga i att efterfråga ett perfekt forum så det är heller inte nått jag gör.

Sen tror jag många inte klagar för det är helt enkelt inte är hela världen och det är som sagt krångligt att lägga fram sin sak om man är en aktiv användare som är aktiv i många delar av forumet.

Vet inte heller hur möjligheten ser ut rent tekniskt att inlägg "döljs" istället för att raderas. Att man kan se alla sina inlägg så man isf kan ta det vidare om man vill men övriga användare inte längre kan se det.

Men det ska kanske ska/redan tagits upp i förslags delen?
Citera
2022-05-06, 21:59
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Vet inte heller hur möjligheten ser ut rent tekniskt att inlägg "döljs" istället för att raderas. Att man kan se alla sina inlägg så man isf kan ta det vidare om man vill men övriga användare inte längre kan se det.

Men det ska kanske ska/redan tagits upp i förslags delen?

Jo, det har varit på tapeten ett antal gånger. Hittills har vi ansett att nackdelarna överväger fördelarna, men det är en ständigt pågående diskussion.

admin5
Citera
2022-05-06, 22:10
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Jo, det har varit på tapeten ett antal gånger. Hittills har vi ansett att nackdelarna överväger fördelarna, men det är en ständigt pågående diskussion.

admin5

Då får jag leta upp det för har svårt att se nackdelen då allas upplevelse av forumet förblir det samma men användarnas inflytande ökar gentemot ev MODs som missbrukar sitt förtroende som hen fått från er admins. Sen kommer det naturligtvis vara en tid om ett sånt system leder till många "anmälningar" mot mods men sånt har en tendens att balansera sig med tiden.

Om det inte faller på just det tekniska.

Men du ska ha tack för att du tar dig tid och svarar.
Citera
2022-05-06, 22:24
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Då får jag leta upp det för har svårt att se nackdelen då allas upplevelse av forumet förblir det samma men användarnas inflytande ökar gentemot ev MODs som missbrukar sitt förtroende som hen fått från er admins. Sen kommer det naturligtvis vara en tid om ett sånt system leder till många "anmälningar" mot mods men sånt har en tendens att balansera sig med tiden.

Om det inte faller på just det tekniska.

Men du ska ha tack för att du tar dig tid och svarar.

Vi får väl se vad framtiden för med sig.

Jag tycker det är givande att diskutera med användare som framför balanserad kritik, trots allt finns ju vi till för er användare och allt som kan få forumet att bli bättre är alltid värt att lyssna på.

admin5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in