Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-03, 14:22
  #1
Medlem
Klåd Junkers avatar
Denne mångsidige skådespelare (Säg hej till publiken!!!) fyller år idag och det vore intressant att veta vart han blev av.
Är han död eller?..

Skvaller och rykten tack!
Citera
2007-02-03, 14:49
  #2
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Denne mångsidige skådespelare (Säg hej till publiken!!!) fyller år idag och det vore intressant att veta vart han blev av.
Är han död eller?..

Skvaller och rykten tack!

han fyller 50 år idag, 3/2-07
Han medverkar här:
http://www.skonhetenochodjuret.se/ho...2&PageId=19178
http://www.proscenia.se/home/page.as...19&mid=2&Id=37
Citera
2007-02-03, 16:30
  #3
Medlem
Han har en het dotter, A, som brukade jobba vid en skivbörs vid Odenplan. Lite arty (så klart) men ack så fin.
Citera
2007-02-03, 23:05
  #4
Medlem
Churchills avatar
Han hade en 25 år yngre flickvän för några år sedan.
En liten rödhätta som gillade både det ena och andra.
Citera
2007-02-04, 00:08
  #5
Medlem
Grantzs avatar
Träffade han några gånger för ett tiotal år sedan, då var han rätt törstig...
Hoppas det har gått över, verkade vara en trevlig kille.
Citera
2007-02-04, 09:35
  #6
Avstängd
Mycket trevlig och sympatisk karl...
Citera
2016-10-15, 23:44
  #7
Medlem
Teleslingas avatar
Bor i Vasastan, ogift. Har inte synts till i media på bra många år. Jag tycker det är något skumt med denne Eggers.

Säg hej till publiken!
Citera
2016-10-16, 09:38
  #8
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Bor i Vasastan, ogift. Har inte synts till i media på bra många år. Jag tycker det är något skumt med denne Eggers.

Säg hej till publiken!

Han har varit med i några musikaler på Göta Lejon och Chinateatern dom sista åren...
Citera
2016-10-16, 09:40
  #9
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Bor i Vasastan, ogift. Har inte synts till i media på bra många år. Jag tycker det är något skumt med denne Eggers.
Han kanske helt enkelt inte är intressant för tidningar och övrig media längre. Jag har svårt att se att t.ex. Malou eller Gokväll plötsligt skulle ringa honom om han nu inte skulle få en ordentlig comeback eller liknande. Eller så vill han inte synas där längre, det kan ju vara så med.

Det verkar vara mer teater och musikal än TV och film för honom numera. Rösten i en Alfons Åberg-film 2013 verkar vara det senaste inom film/tv, annars har han varit med i 1-2 teater/musikaluppsättningar i princip varje år sedan 2005. Dock inget i år, men å andra sidan fyllde han 65 i februari och lever kanske pensionärsliv nu.
Citera
2016-10-16, 10:03
  #10
Medlem
Pfaltzs avatar
Intressant det där att "om man inte är TV finns man inte". Det finns fler tidigare TV-kändisar som är väldigt aktiva på scen men som man tror har gått och dött eller knarkat ner sig för att de inte är i rutan längre. Själv undrade jag för ett tag sedan över vart Petra Nielsen tagit vägen, men hon är tydligen flitig på scen men inte i TV.
Citera
2016-10-16, 10:11
  #11
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Han kanske helt enkelt inte är intressant för tidningar och övrig media längre. Jag har svårt att se att t.ex. Malou eller Gokväll plötsligt skulle ringa honom om han nu inte skulle få en ordentlig comeback eller liknande. Eller så vill han inte synas där längre, det kan ju vara så med.

Det verkar vara mer teater och musikal än TV och film för honom numera. Rösten i en Alfons Åberg-film 2013 verkar vara det senaste inom film/tv, annars har han varit med i 1-2 teater/musikaluppsättningar i princip varje år sedan 2005. Dock inget i år, men å andra sidan fyllde han 65 i februari och lever kanske pensionärsliv nu.

Ok, tack för info. Undrade just vart denne filur tagit vägen. Stor karaktärsskådespelare, vi minns väl alla "På kurs med Kurt" och tobakshandlaren i Goda grannar?

Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Intressant det där att "om man inte är TV finns man inte". Det finns fler tidigare TV-kändisar som är väldigt aktiva på scen men som man tror har gått och dött eller knarkat ner sig för att de inte är i rutan längre. Själv undrade jag för ett tag sedan över vart Petra Nielsen tagit vägen, men hon är tydligen flitig på scen men inte i TV.

Och där kan hon stanna! Var det Palme som var hennes farsa eller? Som Monica bredde ut sig för sosseadeln på 60- och 70-talen så vet man ju aldrig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback