Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2007-07-17, 15:30
  #25
Medlem
Jag lånar den här tråden istället för en ny.

Har tagit hem detta till PC (lånade en xbox av en kompis ett tag för att lira detta, men var för fast i wow då) och jag tycker det är väldigt seg styrning.
Musen glider som på olja, eller hur man ska beskriva det, muser far som i lägen.
Har inget med grafiken att göra då datorn inte har några problem att köra spelet alls, finns det någon patch eller så som fixar detta?

EDIT: Lägger till en dum fråga nu... går det inte att spara ordentligt i det här jefla spelet?
Hembyn hade brunnit och jag har dödat insekter (första quest) och gjort lite sidogrejjer, sparar, stänger av och z0mg när jag startar spelet igen så är jag tillbaka till vart min hemby just brunnit ner.
Citera
2008-02-06, 11:28
  #26
Medlem
Var väll ett tag sen någon skrev här men behöver man fable för att kunna spela fable the lost chapter???
Citera
2008-02-06, 11:41
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veon88
Var väll ett tag sen någon skrev här men behöver man fable för att kunna spela fable the lost chapter???
Det brukar stå på boxen, om du har tänkt att köpa det. Annars kan man alltid
Googla, vilket jag gjorde och det stod att det var en stand-alone expansion, så du ska inte behöva orginalet.
Citera
2008-02-06, 14:59
  #28
Medlem
LaZi3b0ys avatar
Jag var helt fast när det kom ut till xbox Klarat det 3-4 ggr på xbox och 2 ggr på datorn plus att det finns en hel del roliga mods som man kan ladda hem till fable.
Citera
2008-02-07, 08:44
  #29
Medlem
Megalomanias avatar
Flyttas till Spelforumet.

/ Moderator
Citera
2008-02-08, 18:53
  #30
Medlem
pjalles avatar
Fable är för lätt och för enkelt. Annars är det bra stämning i det.
Citera
2008-02-08, 19:34
  #31
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Fable är för lätt och för enkelt. Annars är det bra stämning i det.

Jo, stämningen och den nästan pastellartade grafiken är väl det bästa med det.
Sen att de som valt röstskådespelarna borde ställas mot väggen och skjutas, det är ett mindre bekymmer.

Jag installerade det faktiskt igen efter att ha sett den här tråden, men insåg snabbt att jag spelat det för mycket och att jag inte orkade ge mig in i det igen.
Citera
2021-09-12, 11:33
  #32
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Det första Fable verkar vara det mera mörkare. Andra och tredje spelet var mera charmig och mer avslappnat och inte så mörka spel.

Vad minns du utav Fable?
Citera
2021-09-12, 12:42
  #33
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Det första Fable verkar vara det mera mörkare. Andra och tredje spelet var mera charmig och mer avslappnat och inte så mörka spel.

Vad minns du utav Fable?

Det är en mycket liten bit av spelet som känns mörkt. Jag skulle säga att spelet känns framför allt komiskt. Tycker att det finns mycket rollspel element. Man kan välja om man ska flörta med kvinnor eller prutta på dem. Affärsmekanismen i spelet är dock trasigt, så man kan bli rik väldigt lätt. Tror att spelet ändå kan vara roligt för yngre. Tror vuxna är mer intresserade av spel med starkare koppling till verkligheten, t.ex. med historisk skildringar eller moraliska dilemman. Fable ger en frihet att göra goda eller onda gärningar, men dessa har inte så mycket konsekvenser som man kanske skulle vilja. Därför skulle jag inte rekommendera det till vem som helst. Om man har tråkigt och aldrig spelat det så kan det vara något.
Citera
2021-09-12, 17:09
  #34
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Jag minns att folk var väldigt besvikna på trean. Något om brutna löften eller att vissa funktioner som man lovat inte fanns med. Kommer inte ihåg exakt. Själv hängde jag inte med i försnacket utan gick in och spelade det blint och hade inga problem med trean utan gillade det precis som alla Fable spelen. Tvåan dock vassast. Första spelet spelade jag ju via Xbox 360 så det var ju lite utdaterat då det var ett original xbox spel. Men som sagt gillade alla tre spelen.

Tyvärr ett av många xbox 360 exclusives som Xbox begravde. Och xbox one blev därefter. Nu verkar det ändå vara pågång med nytt spel. Playground games. Dom får väl kanske anses vara vassaste teamet i Microsoft just nu med tanke på vad dom levererar med Forza Horizon. Ska bli intressant och se hur mycket dom återanvänder och hur mycket dom kör sitt eget race och gör något helt nytt med Fable.
Citera
2021-09-14, 08:49
  #35
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sephirot
Lira ut det med att vara god först , även om det tar ett tag.. sen när du kör den "onda" vägen andra gången ska du se att det är mycket roligare hehe..
Vad är skillnaden?
Citera
2021-09-14, 09:08
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Vad är skillnaden?
Eftersom det är Fable så kommer skillnaden vara närmast noll.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback