Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-26, 01:34
  #2857
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddzuz
Vart tog den där jordnötsglassen vägen som man köpte på pinne som fanns för några år sen?
Minns den inte, men denna B&J jordnötsglasssandwich finn just nu: https://www.benjerry.se/smaker/peanut-butter-cup-wich.
Citera
2018-07-19, 14:10
  #2858
Medlem
Nkpgisits avatar
Ben&Jerry är rikigt goda. Half Baked och Kakdeg är mina favoriter.
Citera
2018-07-20, 01:53
  #2859
Medlem
DIEXELs avatar
Att köpa B&J till ordinarie pris är rena jävla rånet.

Jag gjorde det i maj, visst Peanut Butter Cup var god men absolut inte värt 69 kr! B&J är precis som Apple, man betalar 50% av priset bara för varumärket...
Citera
2018-07-20, 15:58
  #2860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Att köpa B&J till ordinarie pris är rena jävla rånet.

Jag gjorde det i maj, visst Peanut Butter Cup var god men absolut inte värt 69 kr! B&J är precis som Apple, man betalar 50% av priset bara för varumärket...

69kr? Damn! 55kr som max här, vilket iofs också är dyrt.
Citera
2018-07-31, 22:04
  #2861
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Ben&Jerry är rikigt goda. Half Baked och Kakdeg är mina favoriter.

Man borde dock få mer glass för pengarna.
Citera
2018-07-31, 22:13
  #2862
Medlem
Ben & Jerrys kan väl knappast kallas för glass?
Sötsliskig smörja jämfört med hägendaz.
Citera
2018-08-01, 11:35
  #2863
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Ben & Jerrys kan väl knappast kallas för glass?
Sötsliskig smörja jämfört med hägendaz.
Jag tycker också Ben & Jerry är för sötsliskigt, nu är det dock nog ett par år sen jag åt något därifrån. Hägendaz tycker jag är betydligt godare varför jag föredrar deras produkter. Även Lidl har bra produkter som är mer prisvettiga och lika goda. Nu mer går ju Ben & Jerry bort helt p g a deras korkade politiska yttranden. Känner några som jobbar i affär som faktiskt säger att de minskat rätt mycket i försäljning. Sanningshalten i det vågar jag dock ej gå i god för. Frågade dock om något annat märke ökat, den ena visste inte och den anda påstod att Hägendaz ökat. Två stora butiker det handlar om.

Men som sagt så går B&J bort på sitt sötslisk i vilket fall för mig.
Citera
2018-08-30, 20:56
  #2864
Medlem
carminaburanas avatar
Nån som testat moophoria bägarna ännu? Låt er fö. Inte luras av att det ska vara mycket mindre kcal, de har helt enkelt vispat in luft! de är ca 100-130g lättare än de vanliga bägarna. Dessa väger in på 270 g jämfört med 400g på vanliga, sen skriker de om kcal på framsidan men de syftar på ml, inte gram, alltså volymen som är densamma, men vikten är 1/4 mindre, därför verkar det som att den är superlätt. Jag bryr mig inte så mycket, är glad om den är god och jag får i mig mindre kcal, men det ändå smygful marknadsföring IMO.
Citera
2018-10-10, 10:09
  #2865
Medlem
CheeseHDs avatar
En kort recension på den nya smaken.

Spice & All Things N'ice; 5.5/10, Ingen smak man kommer ihåg, hade gärna önskat 'starkare' ton av pepparkakssmak.
Citera
2019-06-19, 06:29
  #2866
Medlem
Magnificats avatar
Vafan är grejen med Ben & Jerry???

Smakar ju skit, GB's big pack är billigare och smakar fan likadant. Seriöst vem fan köper Ben & Jerry kostar ju skjortan, ni måste vara helt jävla dumma i huvudet.
Citera
2019-06-19, 06:34
  #2867
Avstängd
Latryggs avatar
Marknadsföring. Varumärkesprofilering. Gör du det till en social markör att äta hundskit så kan du få många 22-åriga tjejer att betala hundralappen för en skål halvsmält Doggy. Och hon kommer att lägga upp bilder på den halvätna portionen på sin Instagram.

Många människor är nämligen flockdjur.
Citera
2019-06-19, 06:35
  #2868
Medlem
Psykosensplitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnificat
Smakar ju skit, GB's big pack är billigare och smakar fan likadant. Seriöst vem fan köper Ben & Jerry kostar ju skjortan, ni måste vara helt jävla dumma i huvudet.

Håller med, förstår inte trenden med det. Det går att äta, men det smakar inget speciellt.

Edit: Det ligger mycket i det latrygg skrev.
__________________
Senast redigerad av Psykosensplitt 2019-06-19 kl. 06:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback