Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-30, 19:29
  #1
Medlem
Sartres avatar
evolute, Kuggarn: kan ni inte berätta litet om olika personer ni stött på i er vandring genom akademins snår? Skulle vara litet kul att veta vad man ger sig in på ifall man har som mål att doktorera. Kul saker, tråkiga saker osv. Jag personligen tycker att doktorandshandboken inte säger speciellt mycket om hur jobbet är.
Citera
2007-01-30, 19:48
  #2
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sartre
evolute, Kuggarn: kan ni inte berätta litet om olika personer ni stött på i er vandring genom akademins snår? Skulle vara litet kul att veta vad man ger sig in på ifall man har som mål att doktorera. Kul saker, tråkiga saker osv. Jag personligen tycker att doktorandshandboken inte säger speciellt mycket om hur jobbet är.

Jag bröt ut inlägget så vi inte skulle hamna off topic totalt. /Mod


Kommer faktiskt inte på något speciellt på rak arm. Det är bättre om du frågar efter något mer specifikt tror jag.

Det står väl dock klart att min handledare anser att jag redan hade varit klar om det inte vore för FB... Det är ju så lätt att lägga ett tråkigt kapitel åt sidan och i stället hänga här...
Citera
2007-01-30, 20:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sartre
Skulle vara litet kul att veta vad man ger sig in på ifall man har som mål att doktorera.

Om du börjar doktorera så skall du riktigt riktigt vilja det. Det är mitt enda råd. (Och du kommer ändå att ett par gånger undra vad du tänkte på när du gav dig in på det...) Serien PhD visar snyggt hur det är att vara en doktorand - jag har inte träffat en enda som inte känt igen sig i den: http://www.phdcomics.com/comics.php
Citera
2007-01-30, 21:04
  #4
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg-A1
Om du börjar doktorera så skall du riktigt riktigt vilja det. Det är mitt enda råd. (Och du kommer ändå att ett par gånger undra vad du tänkte på när du gav dig in på det...) Serien PhD visar snyggt hur det är att vara en doktorand - jag har inte träffat en enda som inte känt igen sig i den: http://www.phdcomics.com/comics.php

Klockren serie! Den hade jag inte sett förut. Skall definitivt distribueras till kollergorna.
Citera
2007-01-30, 22:52
  #5
Medlem
Jag tyckte det sög att doktorera. Kass lön, kass framtid och kassa kollegor. Bytte till industrin och ALLT var bättre. Men då var jag inom naturvetenskap, säkert lite bättre på andra fakulteter.
Citera
2007-01-30, 23:03
  #6
Medlem
Sartres avatar
callemannen: men BERÄTTA om kollegorna?

kass framtid? i sverige kanske, men utomlands?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback