Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-16, 23:12
  #601
Avstängd
Zacays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softar
hur bränner man "zelda.wii"
Specificera dig?
Citera
2007-09-16, 23:18
  #602
Medlem
Dronjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softar
hur bränner man "zelda.wii"

Du behöver en Wii Unscrambler. Ska se om ja hittar länken åt dig.

Här är UfoJesus svar på samma fråga:

Citat:
Ursprungligen postat av UfoJesus
http://gbatemp.net/index.php?download=559

Tools -> ISO Unscrambler för enkel .wii -> .iso.
Citera
2007-09-17, 14:00
  #603
Medlem
Alltså nu får ni förlåta för en massa korkade frågor angående uppdateringar, men jag fattar verkligen inte....

1. Vad innebär alla dessa uppdateringar alla tjatar om, är det uppdateringar till spelet, Wii:et eller chippet?

2. Är det något som kommer upp automatiskt när man sätter in ett bränt spel?

3. Skulle uppdatering komma upp även om det var ett originalspel?

4. Måste man vara uppkopplad till internet för att kunna uppdatera?

5. Man behöver inte oroa sig så länge man endast kör brända PAL-spel (som jag har förstått det)?
Citera
2007-09-17, 18:09
  #604
Medlem
West-ens avatar
Statusrapport för dom som hängde med i min väns problem två sidor bort.
Han har fått chippet utlött och ett nytt inlött. Samma problem. Är det omöjligt det kan vara någon inkompibalitet mellan wiiets programvara och wiikeyns? Eller är wiiet pajjat?
Citera
2007-09-17, 19:46
  #605
Medlem
sittstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Statusrapport för dom som hängde med i min väns problem två sidor bort.
Han har fått chippet utlött och ett nytt inlött. Samma problem. Är det omöjligt det kan vara någon inkompibalitet mellan wiiets programvara och wiikeyns? Eller är wiiet pajjat?

Bootar den ingenting alls? Dubbelkollat att kablarna sitter i driven ordentligt och inte är skadade?
Citera
2007-09-17, 21:38
  #606
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Alltså nu får ni förlåta för en massa korkade frågor angående uppdateringar, men jag fattar verkligen inte....

1. Vad innebär alla dessa uppdateringar alla tjatar om, är det uppdateringar till spelet, Wii:et eller chippet?

2. Är det något som kommer upp automatiskt när man sätter in ett bränt spel?

3. Skulle uppdatering komma upp även om det var ett originalspel?

4. Måste man vara uppkopplad till internet för att kunna uppdatera?

5. Man behöver inte oroa sig så länge man endast kör brända PAL-spel (som jag har förstått det)?
1. Finns firmware updates (det är till Wiis mjukvara) och Chip updates (den som det pratas mest om är Wiikeys efterlängtade uppdatering). Spelen kan i dagsläget inte uppdateras.

2. Uppdatering kommer automatiskt upp när man startar spelet, dvs om det finns någon i spelet.

3. Ja det skulle det.

4. Man kan uppdatera via internet men också via vissa spel (de som har uppdateringar, detta är för folk som inte har internetförbindelse).

5. Precis.
Citera
2007-09-18, 14:52
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
1. Finns firmware updates (det är till Wiis mjukvara) och Chip updates (den som det pratas mest om är Wiikeys efterlängtade uppdatering). Spelen kan i dagsläget inte uppdateras.

2. Uppdatering kommer automatiskt upp när man startar spelet, dvs om det finns någon i spelet.

3. Ja det skulle det.

4. Man kan uppdatera via internet men också via vissa spel (de som har uppdateringar, detta är för folk som inte har internetförbindelse).

5. Precis.

Aha, men det var ju enkelt då! Tack för svaren!
Citera
2007-09-18, 16:08
  #608
Avstängd
kharaaleks avatar
Vart kan man ladda ner spel?
Citera
2007-09-18, 16:30
  #609
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kharaalek
Vart kan man ladda ner spel?
Olika torrentsidor. Wiitorrents är väl den kändaste, där finns det även GC spel.
Citera
2007-09-20, 17:37
  #610
Medlem
Hej

Funderar på att köpa ett litet Wii till mig själv nu, hur mycket skulle ni säga att man ska ge för en Wii med Chip?

Hittat en där jag bor som säljer chippat(Wiikey) och klart med 1 års garanti för 3300 kr eller så att man betalar 550 för chippning, 750 kr ifall den har serienummer LEH123(Kan någon förklara vad skillnaden är, mindre ytor att löda på eller?)

Känns lite som okänd mark så vill ha lite kött på benen, aldrig försökt mig på chippat när det kommer till konsoller.
Citera
2007-09-20, 17:42
  #611
Medlem
Extra kostnaden är för att han troligen måste dremla lite på ett chip och löda på pyttesmå ytor då nintendo klippt av benen för att modchip inte ska kunna anslutas till serieporten. (Eller nåt)

Tycker ingreppet går så snabbt så själv tar jag aldrig extra betalt för det, men det är en mycket större risk att modda en sådan konsol.
Citera
2007-09-20, 19:31
  #612
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zees
Hej

Funderar på att köpa ett litet Wii till mig själv nu, hur mycket skulle ni säga att man ska ge för en Wii med Chip?

Hittat en där jag bor som säljer chippat(Wiikey) och klart med 1 års garanti för 3300 kr eller så att man betalar 550 för chippning, 750 kr ifall den har serienummer LEH123(Kan någon förklara vad skillnaden är, mindre ytor att löda på eller?)

Känns lite som okänd mark så vill ha lite kött på benen, aldrig försökt mig på chippat när det kommer till konsoller.
Priset är iallfall full dugligt! Satsa på ett sådant, du kommer förmodligen inte hitta ett billigare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback