2008-11-19, 23:19
Medlem
Ravekommisionens avatar
Wiikey 2 saknar "Stealth Mode" som föregångaren har, vad innebär detta? Går det att lira online?

Låter ju dumt att ta bort en sån funktion..
Citera
2008-11-20, 23:38
Medlem
Not_mes avatar
Tänkte köpa mig ett wii i helgen och ska bege mig ut och jaga priser imorgon... Men så funderar jag på det här med chip. Om jag köper ett helt nytt wii så antar jag att jag behöver ett nyare chip också. Som jag förstått det så kan man köpa ett chip och få det påmonterat på ett wii-clip (som finns t.ex. här: http://www.manzzon.com/products.php?category=wii). Är det något som är att rekommendera eftersom man får behålla garantin, eller måste man löda?
Citera
2008-11-22, 20:52
Medlem
Har nyligen chipat, och fick idag ett medelande på Wii'n att den ville uppdatera "Wii-Menu'n". Kan jag göra detta utan att riskera något?
Citera
2008-11-22, 21:08
Medlem
rezzs avatar
Ssbb

Vad är skillnaden på Super Smash Bros DVD-5 och DVD-9. Visst 0 är större och på DL, men mer. Vilka filmer är borttagna? Är det nått kul som man missar?
Citera
2008-11-23, 03:38
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollekyl
Har nyligen chipat, och fick idag ett medelande på Wii'n att den ville uppdatera "Wii-Menu'n". Kan jag göra detta utan att riskera något?
Ptja du riskerar att förstöra din chanser till att köra Homebrew i framtiden. Nintendo får även uppdatera din konsol utan din vetskap i framtiden, vilket inte är bra ur homebrew-synvinkel.
Citera
2008-11-23, 18:12
Medlem
senseis avatar
Är det lite antingen eller som gäller just nu?

Antingen uppdatera till 3.3 eller 3.4 för att kunna köra nya spel eller stanna kvar på 3.2 och kunna köra trucha signerat?
Citera
2008-11-23, 19:37
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensei
Är det lite antingen eller som gäller just nu?

Antingen uppdatera till 3.3 eller 3.4 för att kunna köra nya spel eller stanna kvar på 3.2 och kunna köra trucha signerat?
Verkar inte vara något spel som kräver 3.4 än. Så i dagsläget är det kolugnt med att inte uppdatera. Tror Animal Crossing: City Folk har någon uppdatering på sig, men det har jag inte kollat upp så noga iom att jag är ointresserad av titeln.
Citera
2008-11-23, 22:21
Medlem
avazzas avatar
Är det någon som vet om man kan köra Guitar Hero: World Tour med 3.2? Vill helst inte uppdatera.
Citera
2008-11-23, 23:20
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avazza
Är det någon som vet om man kan köra Guitar Hero: World Tour med 3.2? Vill helst inte uppdatera.
Jag har 3.2E & använder amerikanska GH:WT. Brickblockade & ändrade till PAL med regionfrii.
Citera
2008-11-24, 17:00
Medlem
ikkaros avatar
skaffade nintendo wii för ungefär 3 månader sen och fixade chip(wiikey) har inte uppdaterat någonting sen ja köpt konsollen. Idag skulle jag bränna Star Wars - The Force Unleashed men när ja sätter de i konsollen så vill den uppdatera. är inte så inne på de här med uppdateringar och allt så undrar vad ja ska göra
Citera
2008-11-24, 17:02
Medlem
Fina Gubbens avatar
Här kommer en liten uppdatering på "WiiSX", alltså PS1-emulatorn som det jobbas på.

Citat:
Emu_kidid, Sepp256 and TehPola are working on a PlayStation emulator for Nintendo Wii.

Emukidid (and acolytes) has updated its port emulator playstation pcsx on Wii, with a big novelty, the sound. The novelty still seriously optimization, so it's still very unstable.

The emulator is still far from perfect, the sound is often a crackle where you can sometimes guess the music and sound effects.

http://www.gbatemp.net

Man kan även ladda ner den.
Citera
2008-11-24, 19:24
Medlem
Okami

Har Okami någon uppdatering? Glömde brickblocka det då jag brände det. Är ju onödigt slösa upp en ny skiva ifall det inte ens har någon uppdatering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in