Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-25, 12:28
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Vill man bli rik finns det helt andra vägen som kommer kunna generera belopp som får hans insats att blekna.

Som tex?
Citera
2015-07-25, 15:06
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Som tex?
Att göra karriär inom ett område med bra löneutveckling. Då skulle han på köpet slippa leva som en kyrkråtta under sina bästa år. Det är så de flesta som är self made mångmiljonärer har gjort, det är dessutom mer utvecklande. Att tro att man blir rik på låga utgifter är en seglivad myt. Självklart ska man inte spendera hutlöst, men på det stora hela är det höga inkomster som gör en rik.
Citera
2015-07-25, 15:36
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hudge.beat
Att göra karriär inom ett område med bra löneutveckling. Då skulle han på köpet slippa leva som en kyrkråtta under sina bästa år. Det är så de flesta som är self made mångmiljonärer har gjort, det är dessutom mer utvecklande. Att tro att man blir rik på låga utgifter är en seglivad myt. Självklart ska man inte spendera hutlöst, men på det stora hela är det höga inkomster som gör en rik.

Dumheter. Oavsett lön måste han spara stora belopp för att få ihop 10 miljoner. Han tjänar dessutom ganska okej redan som det är. Dessutom trivs han med sitt jobb. Med den väg han har valt vet han att han kommer bli rik och ekonomiskt oberoende. Med din väg vet vi inte det.
Citera
2015-07-25, 20:37
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Dumheter. Oavsett lön måste han spara stora belopp för att få ihop 10 miljoner. Han tjänar dessutom ganska okej redan som det är. Dessutom trivs han med sitt jobb. Med den väg han har valt vet han att han kommer bli rik och ekonomiskt oberoende. Med din väg vet vi inte det.
Nu var frågan jag svarade på ställd i allmänhet, och inte relaterad till just denna person.

Om en ambitiös femtonåring kom fram och bad mig om råd för att bli rik så skulle jag tio gånger av tio tipsa om bra utbildningar och framtida karriärvägar, och noll gånger av tio tipsa om vilket av Eldorado och Ica Basics havregryn som är billigare.

Det är bara att kolla på alla svenskar som idag är dollarmiljonärer, hur många tror du skulle säga att de blivit det tack vare att de levt stor del av sitt liv på existensminimum?
Citera
2015-07-26, 01:49
  #245
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hudge.beat
Nu var frågan jag svarade på ställd i allmänhet, och inte relaterad till just denna person.

Om en ambitiös femtonåring kom fram och bad mig om råd för att bli rik så skulle jag tio gånger av tio tipsa om bra utbildningar och framtida karriärvägar, och noll gånger av tio tipsa om vilket av Eldorado och Ica Basics havregryn som är billigare.

Det är bara att kolla på alla svenskar som idag är dollarmiljonärer, hur många tror du skulle säga att de blivit det tack vare att de levt stor del av sitt liv på existensminimum?


Fast nu är ju det en förutsättning för att han ska ha pengar att investera och det är investeringarna han blir rik på.

Dock har han ju tappat verklighetsuppfattningen, med de belopp han omsätter så gör hans besparingar att gå och bajsa på allmäna toaletter för att spara på toapappret och att leta burkar till helt verkningslösa. Det är vad han kan tjäna på aktier på en tiondels sekund.
Han kommer nog inse en dag att han har gjort bort sig lite, han kan ju göra samma sak genom att antingen ge bort eller spendera alla pengarna, säga upp sig och börja leva på soc bidrag så kan han fortsätta leva som han gör men skippa jobbet och ändå kvittera ut pengar. Finns ingen nytta till vad han gör om han inte tänkt använda pengarna ändå.
Citera
2015-07-26, 07:29
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042

Dock har han ju tappat verklighetsuppfattningen, med de belopp han omsätter så gör hans besparingar att gå och bajsa på allmäna toaletter för att spara på toapappret och att leta burkar till helt verkningslösa. Det är vad han kan tjäna på aktier på en tiondels sekund.

Vad du och många andra inte inser är att bloggen är en källa till intäkter för Miljonären. Han drar in en tusenlapp i månaden på den. Folk vill läsa om burksamlande och bajsande i tvättstugan, matlagning i handfatet på hotellrummet och fruktstölder på jobbet. Det är dessa anekdoter som ger läsare som ger reklamintäkter. I början kanske det fanns någon substans i just detta extremsparande men de sista åren är det åtminstone för mig uppenbart att Miljonär hittar på och skriver det läsarna vill ha.
Citera
2015-07-26, 18:19
  #247
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vad du och många andra inte inser är att bloggen är en källa till intäkter för Miljonären. Han drar in en tusenlapp i månaden på den. Folk vill läsa om burksamlande och bajsande i tvättstugan, matlagning i handfatet på hotellrummet och fruktstölder på jobbet. Det är dessa anekdoter som ger läsare som ger reklamintäkter. I början kanske det fanns någon substans i just detta extremsparande men de sista åren är det åtminstone för mig uppenbart att Miljonär hittar på och skriver det läsarna vill ha.


Det har du nog faktiskt rätt i. Kan mycket väl vara rent struntprat eller iaf överdrifter från hans sida för att det "säljer".
Citera
2016-07-14, 21:00
  #248
Medlem
Zvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hudge.beat
Nu var frågan jag svarade på ställd i allmänhet, och inte relaterad till just denna person.

Om en ambitiös femtonåring kom fram och bad mig om råd för att bli rik så skulle jag tio gånger av tio tipsa om bra utbildningar och framtida karriärvägar, och noll gånger av tio tipsa om vilket av Eldorado och Ica Basics havregryn som är billigare.

Det är bara att kolla på alla svenskar som idag är dollarmiljonärer, hur många tror du skulle säga att de blivit det tack vare att de levt stor del av sitt liv på existensminimum?
Då rekommenderar du att bli en löneslav...
Citera
2017-04-18, 19:34
  #249
Medlem
Nu efter 10 års bloggande släpper han en bok. Problemet är väl att bloggens läsare är lika snåla som bloggaren och snarare vill låna boken på biblioteket. http://miljonar.blogspot.se/p/min-bok.html
Citera
2017-04-30, 07:33
  #250
Medlem
Nu när Adlibris har 10% på allt under helgen så slog jag till på en bok. Mest som stöd för 10 års underhållande läsning i bloggen. Någon mer som köpt boken än?

https://www.adlibris.com/se/bok/milj...-9789197982870
Citera
2017-04-30, 09:34
  #251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purkan
Nu efter 10 års bloggande släpper han en bok. Problemet är väl att bloggens läsare är lika snåla som bloggaren och snarare vill låna boken på biblioteket. http://miljonar.blogspot.se/p/min-bok.html

Det är väl inget problem? Då får han ju också sälja böcker
Citera
2017-04-30, 11:56
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Det är väl inget problem? Då får han ju också sälja böcker

Utan att veta inbillar jag mig att det är en dålig affär att sälja en bok som sedan lånas ut till många personer. Men visst bättre än inget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback