2007-03-14, 20:30
Medlem
Fat bastards avatar
En riktig jävla kulturgärning var den listan.
Tyvärr var inte jag med trots att jag gått under samma smeknamn sedan början av åttiotalet, min kompis Skitige Uffe var inte heller med.

Förövrigt skulle jag tro att jag har druckit pilsner med i runda slängar 30% av listfolket.
Citera
2007-03-20, 17:35
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Jag kände igen en del på listan men jag saknade en gammal jobbarpolare till mig som jag trodde skulle vara med, Bengt Bula.
Citera
2007-05-03, 17:37
Medlem
emocores avatar
SR P3 har tagit sikte på Kristinehamn under en hel timme.

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programs...programID=1652
Citera
2007-05-22, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av galtazar
Underbar lista. Gött att man är med!!

744. Plätta

Det var min farfar som hittade på det smeknamet för de tre bröderna (lill/mellan/stor-plätta)

Respekt
Citera
2007-05-22, 16:58
Medlem
"748. Porrfilms-Anna",
är det tjejen som går under artistnamnet Nicole Berg?
Citera
2007-05-26, 09:05
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Lite ny info om Stenstaliden:
I och med min nya befattning på mitt jobb så måste jag resa en del i tjänsten, vissa objekt ska helt enkelt "kollas upp", man ska göra tidsbedömningar, hur mycket folk som behövs för dittan och dattan osv. Ofta reser jag mellan Uddevalla - Karlstad.
Sist jag var uppe i Karlstad så var jag färdig redan kl ett och det var dags att åka hem. Då slog det mig att jag ju lika gärna kunde ta vägen över den östra delen av Vänern. Varför inte? Då kunde jag ju stanna till en sväng i Kristinehamn och kolla in läget.

Det var en sorglig syn som mötte mig. Ingenting var sig likt. Av Stenstaliden så fanns det knappt något kvar. Tre höghus och några få tvåvåningshus. Det mesta var äldreboende eller studenboende verkade det som. Inte ens det lilla centrumet med ICA "Fastingen", videobutiken som hette "Kanal 8" och bensinpumpen fanns kvar. Ingenting. Totalt stendött.
Körde in i stan och här kom besvikelse nr 2. Mycket var borta och rivet. Domus med tillhörande restaurang fanns inte kvar, det var istället någon jävla sportaffär eller vad det nu var inhyst där istället.
Drottninggatan var omgjord till en gågata och en halvdöd inomhusgalleria som kallades Vintergatan verkade mest innehålla lågprisaffärer. Måste ha kostat kommunen åtskilliga miljoner att bygga detta och kan inte ha blivit den succé de hade hoppats på.

Jag flyttade runt mycket i min ungdom, Kristinehamn är en av de städer som jag ser som en "hemstad". Det är tragiskt och vemodigt när man inte längre känner igen sig.
Andra "hemstäder" är Uddevalla, Trollhättan och Lycksele. Måste erkänna att Uddevalla har inte förändrats så jävla mycket men Trollhättan däremot, Madre Mia!
Och så har vi då Lycksele... Hade vägarna förbi för två år sedan och vad ser jag? Jo, Stora Huvudgatan har de även här gjort om till en jävla gågata. Varför?
Citera
2007-05-26, 09:26
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
I och med min nya befattning på mitt jobb så måste jag resa en del i tjänsten, vissa objekt ska helt enkelt "kollas upp", man ska göra tidsbedömningar, hur mycket folk som behövs för dittan och dattan osv. Ofta reser jag mellan Uddevalla - Karlstad.
Sist jag var uppe i Karlstad så var jag färdig redan kl ett och det var dags att åka hem. Då slog det mig att jag ju lika gärna kunde ta vägen över den östra delen av Vänern. Varför inte? Då kunde jag ju stanna till en sväng i Kristinehamn och kolla in läget.

Det var en sorglig syn som mötte mig. Ingenting var sig likt. Av Stenstaliden så fanns det knappt något kvar. Tre höghus och några få tvåvåningshus. Det mesta var äldreboende eller studenboende verkade det som. Inte ens det lilla centrumet med ICA "Fastingen", videobutiken som hette "Kanal 8" och bensinpumpen fanns kvar. Ingenting. Totalt stendött.
Körde in i stan och här kom besvikelse nr 2. Mycket var borta och rivet. Domus med tillhörande restaurang fanns inte kvar, det var istället någon jävla sportaffär eller vad det nu var inhyst där istället.
Drottninggatan var omgjord till en gågata och en halvdöd inomhusgalleria som kallades Vintergatan verkade mest innehålla lågprisaffärer. Måste ha kostat kommunen åtskilliga miljoner att bygga detta och kan inte ha blivit den succé de hade hoppats på.

Jag flyttade runt mycket i min ungdom, Kristinehamn är en av de städer som jag ser som en "hemstad". Det är tragiskt och vemodigt när man inte längre känner igen sig.
Andra "hemstäder" är Uddevalla, Trollhättan och Lycksele. Måste erkänna att Uddevalla har inte förändrats så jävla mycket men Trollhättan däremot, Madre Mia!
Och så har vi då Lycksele... Hade vägarna förbi för två år sedan och vad ser jag? Jo, Stora Huvudgatan har de även här gjort om till en jävla gågata. Varför?
För att kommungubbar älskar gågator och hatar bilar. Även om gågatsbyggandet försämrar stadsmiljön genom att bilarna får ta stora omvägar, som i Karlstad.
Förresten har jag jobbat ihop med "Gutten" på listan.
Citera
2007-05-26, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare

Min farmor o farfar bor vid stenstaliden nu och det måste ha förändrats helt sen du bodde där. Väldigt fina lägenheter där nästan bara gamlingar bor, fint grönområde i närheten samt lugn och ro..
Citera
2007-06-12, 22:48
Medlem
som krhamnare sj .... så får man kanske inte klaga på stan .... men den håller helt på att dö ut ... alla krogar förlorar dans/serveringstillstånd ... finns typ bara 2 krogar kvar... ena äre 45+ andra är fylld med fjortisar -.-
inga matställen har öppet efter 22 -.- tjena på fyllematen man får ta hem å käka en knäckemacka... enda positiva är skärgården å thaibuffén på lunch annars kan man lika gärna lämna kristinehamn åt sopnedkastet ....de en gång föddes ur...

härlig tråd revive
Citera
2007-06-12, 23:30
Medlem
Fists avatar
[quote=Förresten har jag jobbat ihop med "Gutten" på listan.[/QUOTE]

Gutten är min flickväns morbror

ja finns också med på listan mohaha
Citera
2007-06-14, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoracle
Har har ni 2 länkar med smeknamn från kristinehamn:
http://hurra.blogg.se/1173111748_vi_...la_listan.html
http://www.angelfire.com/planet/nicknames/

Glädjande att "Smittan" var med på listan, hon jobbade på resedetaljen A9
Citera
2007-06-14, 08:36
Medlem
Hårdrockar´n, nästa gång jag har vägarna förbi Stenstaliden så ska jag ta några bilder så du får se hur det ser ut där idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in