Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-07, 22:21
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Japp!

Den där rackarn har 1/4" (tele-kabel) uttag så du kan använda en vanlig "gitarr-kabel" och bara koppla in.

Eller fel av mig. Ser ut att vara RCA, dock hade mitt kort 1/4" vill jag minnas men kanske har fel. Hursomhelst så i värsta fall så köper du bara en liten konverterare på expert om så är fallet.

Har nu tjackat en POD, och kopplat till line-in på det inbyggda ljudkortet.
Upplever dock en liten latency när jag skall spela upp midi, samt visst brus när jag spelar med hårt anslag. Bruset tror jag beror på inställningar, och midi'n funkar bra när man lägger trummor o.dyl., det är främst när man skall testa trumljuden som det är en latency på kanske 2-3 sekunder.

Midi-problemet kan jag leva med, men är det rekommenderat att införskaffa ett separat ljudkort? Inspelning av audio sker utan problem.
Citera
2007-02-17, 10:22
  #14
Medlem
har inte pod:en en usbkabel?

Koppla isf in den till datorn via den och välj pod som inspelningskälla i musikprogrammet. Det blir bättre än att koppla till line-in.
Citera
2007-02-17, 12:44
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perkan
har inte pod:en en usbkabel?

Koppla isf in den till datorn via den och välj pod som inspelningskälla i musikprogrammet. Det blir bättre än att koppla till line-in.

Har en äldre POD, POD2. Den har ingen USB. Men line-in funkar jättebra för mina behov, egentligen skall man ju dock micka förstärkaren.
Citera
2007-02-17, 12:53
  #16
Medlem
papa_ogens avatar
Det låter bra med POD utan att du behöver micka en stärkare och koppla in.

Angående latencyn så är det säkerligen pga ditt interna ljudkort. Du borde tjacka nåt hyffsat billigt ljudkort och installera ASIO-drivrutiner så borde den gå ner ordentligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback