34 514 besökare online
857 086 medlemmar • 45 824 471 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Musik > Musik - Allmänt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
ANALDYNGA
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Nu är det så att jag har börjat göra lite musik.
Inte direkt jätteseriöst och sånt men ändå..
nu vill jag gärna lägga till rösten och själva musiken ihop och redigera och sånt.(då jag inte lyckats få dem samtidigt utan bara sången före och musiken efter eller tvärtom..)

Så till frågan.. Någon som vet ett bra program som finns gratis att ladda ner som är bra på detta? Och inte alldeles för komplicerat..

Har dock inte sökt då jag är för lat för det så jag ber om ursäkt om det finns en tråd om detta..(länka gärna isf..)

Mvh
Analdynga.

.... .. ..... .....

joranimus
Medlem
joranimuss avatar
Inga kanaler är gjorda i datorn alltså? Inte för att cubase är gratis, men det är nog det som gäller som inspelningsprogram! lycka till!

mallorcamange
Medlem
mallorcamanges avatar
cubase sx

cubase sx

finns ett grymt forum för musik/inspelning http://forum.studio.se

akserotix
Avstängd
akserotixs avatar
virtual dj

Cynic
Medlem
Bumpar denna tråden.
Jag skulle vilja spela in mitt gitarrspel på datorn, och behöver lite tips på utrustning!

Behöver tips på ett budget-ljudkort. Dessutom minns jag att det finns någon röd multi-effekt pedal, som man kan koppla till datorn, som kritikerna hyllade för cirka 2-3 år sedan, men minns inte vad den heter. Någon som kommer ihåg?

TheTodd
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cynic
Bumpar denna tråden.
Jag skulle vilja spela in mitt gitarrspel på datorn, och behöver lite tips på utrustning!

Behöver tips på ett budget-ljudkort. Dessutom minns jag att det finns någon röd multi-effekt pedal, som man kan koppla till datorn, som kritikerna hyllade för cirka 2-3 år sedan, men minns inte vad den heter. Någon som kommer ihåg?

Beringer v-amp??

Cynic
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTodd
Beringer v-amp??

Nää, fick nyss reda på av en bekant att det är Pod jag är ute efter. Tack ändå.

Letar dock fortfarande efter något lämpligt ljudkort att använda... dessutom behöver jag kunna spela in midi via keyboard.

papa_ogen
Medlem
papa_ogens avatar
Finns också 40 trådar om.

http://www.ramelectronics.net/html/audiophile2496.html

Går på under tusingen, hade ett sådant och är väldigt prisvärt.

[papa ögen]

Cynic
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Finns också 40 trådar om.

http://www.ramelectronics.net/html/audiophile2496.html

Går på under tusingen, hade ett sådant och är väldigt prisvärt.

Helschysst, precis vad jag var ute efter.
Jag kopplar ifrån Pod'en till datorn med en vanlig tunn line-in sladd också antar jag?

papa_ogen
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cynic
Helschysst, precis vad jag var ute efter.
Jag kopplar ifrån Pod'en till datorn med en vanlig tunn line-in sladd också antar jag?

Japp!

Den där rackarn har 1/4" (tele-kabel) uttag så du kan använda en vanlig "gitarr-kabel" och bara koppla in.

Eller fel av mig. Ser ut att vara RCA, dock hade mitt kort 1/4" vill jag minnas men kanske har fel. Hursomhelst så i värsta fall så köper du bara en liten konverterare på expert om så är fallet.

[papa ögen]

Svara på ämne
Topp Dela »