Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-10, 21:58
  #277
Medlem
BewilderedHulders avatar
Korva betyder öra på finska. Det roade mig omåttligt mycket som femåring. Om jag ska vara ärlig så kan jag fnissa åt det fortfarande ...
Citera
2017-09-10, 22:02
  #278
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Latinets faceo="jag gör" låter med klassiskt uttal ungefär som fuck you.
Det har säkert redan tagits upp i tråden. Men en annan klassiker är ju det svenska ordet bra som betyder bh på engelska.
Citera
2017-09-15, 12:44
  #279
Moderator
evilhoneys avatar
Jag håller på med en ljudspråk-kurs på hindi och har kommit till siffror. Döm om min förvåning när damen i hörsnäckorna säger "kiss och bajs", jag backade givetvis tillbaka, lyssnade noga och skrattade högt!

21 heter på hindi ekiss
22 heter bajs
Citera
2017-10-20, 07:41
  #280
Medlem
esants avatar
Det var nästan gulligt när det i de kroatiska kulglasståndet hade en smak som hette "Kukis".

Var sugen på att fråga om man kunde få den på pinne. Since the balls are anyway just for decoration.

Hora betyder berg på tjeckiska men utalas typ håra.

Kinesernas ord för "den där" eller "den här", minns inte vilket, låter ofta väldigt likt neger eller nigga.
Och eftersom ordet är så vanligt så säger de det hela tiden i vissa konversationer.
Citera
2017-10-20, 07:59
  #281
Medlem
Hupats avatar
"Bite" betyder kuk på franska. Låter som svenskans "bit". Fnissar till lite när jag hör det ordet.
Citera
2017-10-26, 22:03
  #282
Medlem
Curva på rumänska betyder lättfotad flicka (snällt översatt)
Citera
2017-10-27, 22:43
  #283
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Det var nästan gulligt när det i de kroatiska kulglasståndet hade en smak som hette "Kukis".

Var sugen på att fråga om man kunde få den på pinne. Since the balls are anyway just for decoration.
Haha, var du verkligen sugen på den?

Nog må du veta att "kukish" betyder på ryska en speciell figur med fingrarna:
https://prv3.lori-images.net/zhest-p...71-preview.jpg
Jag hade minsann ingen aning om varför figuren hette sådär innan jag började lära mig svenska!
Citera
2017-10-28, 02:06
  #284
Medlem
Katso merta betyder "titta på havet" på finska, men låter som italienskans cazzo (di) merda som betyder ung. "skitstövel" (ordagrant cazzo=kuk/merda=skit).
Citera
2017-10-28, 14:20
  #285
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jag håller på med en ljudspråk-kurs på hindi och har kommit till siffror. Döm om min förvåning när damen i hörsnäckorna säger "kiss och bajs", jag backade givetvis tillbaka, lyssnade noga och skrattade högt!

21 heter på hindi ekiss
22 heter bajs
गिनती- 1 से 100 तक (हिन्दी में), Learn Counting in Hindi, Hindi ki Ginti:
https://youtu.be/MrnPqa0dwFs?t=51
__________________
Senast redigerad av OneUp 2017-10-28 kl. 14:24.
Citera
2017-10-28, 15:26
  #286
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Haha, var du verkligen sugen på den?

Nog må du veta att "kukish" betyder på ryska en speciell figur med fingrarna:
https://prv3.lori-images.net/zhest-p...71-preview.jpg
Jag hade minsann ingen aning om varför figuren hette sådär innan jag började lära mig svenska!

Sugen var ordet ja! Tror det där "kukis" var nån form av kex förresten. Så glass med kexbitar i om jag inte missminner mig.

Jag kände faktiskt inte till "kukish" men förstår vad du menar .
Citera
2017-10-28, 19:38
  #287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigleg77
Curva på rumänska betyder lättfotad flicka (snällt översatt)

Besläktat med polska kurwa som har samma betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av esant
Sugen var ordet ja! Tror det där "kukis" var nån form av kex förresten. Så glass med kexbitar i om jag inte missminner mig.

Troligen cookies med anpassad stavning.
Citera
2017-10-28, 19:54
  #288
Medlem
Ordet "hen" antar jag redan nämnts x antal gånger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback