Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-24, 17:17
  #1
Medlem
Nu ska jag äntligen ta tag i mitt körkort och ska söka lemp. Grejen är att jag finns med i brottsregistret för olovlig alkoholförsäljning samt häleri. Jag blev dömd till dagsböter när jag var 17 men begick brotten när jag var 16. Idag är jag 18 och funnits med i registret i ca: 14månader.Nu undrar jag om detta kan påverka min ansökning? Det har säkert funnits någon tråd om det här men just nu kan jag inte söka på FB pga ngt fel med deras databas så ni får ha överseende:P
Citera
2007-01-24, 17:39
  #2
Medlem
SebbeBoys avatar
jisses.... ända gånger du inte får ta LÄMP är då du misst rättigheterna till de.. å de säger dom till dig i rätten isånnafall om du är uppe där.. eller så får du brev hem om de... typ.. olovligkörning.. trimmad moppe.. osv..
Citera
2007-01-24, 17:56
  #3
Medlem
ok tack för svaret.. som sagt gick det inte o söka på FB.. o dom sa inget på rättegången så jag håller tummarna
Citera
2007-01-24, 17:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeBoy
jisses.... ända gånger du inte får ta LÄMP är då du misst rättigheterna till de.. å de säger dom till dig i rätten isånnafall om du är uppe där.. eller så får du brev hem om de... typ.. olovligkörning.. trimmad moppe.. osv..

Jag fick böta för olovlig körning när jag var 15 (trimmad moppe). Men jag fick ändå körkortstillstånd när jag var 16.

Då kan man ju fråga sig om det ens går att bli av med körkortstillståndet? Jag menar olovlig körning borde ju vara ett rätt så allvarligt trafikbrott. Men det var ju några år sen.
Citera
2007-01-24, 19:06
  #5
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QlolfGang
Jag fick böta för olovlig körning när jag var 15 (trimmad moppe). Men jag fick ändå körkortstillstånd när jag var 16.

Då kan man ju fråga sig om det ens går att bli av med körkortstillståndet? Jag menar olovlig körning borde ju vara ett rätt så allvarligt trafikbrott. Men det var ju några år sen.




ja det går att bli av med körkorts tillstånd.. har en kompis som även är reggad här som fick sitt indraget då han körde bil utan körkort.. osv..

så visst kan dom dra in ditt lämp..

om du fick straffet sóm 15 åring.. å kanske fick indraget i 1 år..så kan det ju varit så att det året hade gått när du fick ditt lämp 1 år senare ?

dom brukar ju inte dra in det for life precis..
Citera
2007-01-24, 21:45
  #6
Medlem
Kommer faktiskt inte ihåg så noga du sebbe, men det måste ha varit så.

Surface: Det är bara å knalla ner till polisstation imorgon och höra dig för. Ingen av oss kan veta helt säkert hur det ligger till.
Citera
2007-01-25, 09:52
  #7
Medlem
var på snutstationen för några månader sen o dom sa att det inte visste för det itne var dom som skrev ut lemp så dom sa åt mig att söka så fick jag se
Citera
2007-01-25, 10:49
  #8
Medlem
Begär ett förhandsbesked hos Länsstyrelsen ang Körkortstillstånd så får du frågan prövad.
Citera
2007-01-25, 17:35
  #9
Medlem
aja nu har jag iaf postat iväg alla körkortpaper till länstyrelsen så nu får jag vänta ngn vecka tills jag får svar.. återkommer med resultat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback