Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-23, 19:51
  #1
Medlem
Hur använder man detta program på detta sätt? Ska man först köra i läget STEALTH, SPACE & till sist COMPLETE/Name?
Citera
2007-01-24, 09:44
  #2
Medlem
Det är meningen att du ska köra i ordning, från topp till sista.
Mvh:
Citera
2007-01-24, 10:08
  #3
Medlem
Misstänkte det! Som det är nu så har jag bara kört dom 2 första stegen å det tar lång tid då jag har över 65tusen filer. Har nog sysslat med detta i 20timmar snart
Citera
2007-01-24, 11:45
  #4
Medlem
det tar jättelång tid första gången, inte de två första stegen utan de 3 sista (de som börjar med COMPLETE). Men sen reduceras tiden efter första gången.

Mvh:
Citera
2007-01-24, 12:11
  #5
Medlem
Jag kör COMPLETE/Name nu eftersom att dom andra passar bättre för servrar
Citera
2007-01-24, 16:29
  #6
Medlem
hesons avatar
Finns det benchmarks som visar att filaccess verkligen blir snabbare än efter manuell defrag med windows inbyggda? Eller är det bara förenklande att använda tredjeparts defragger?
Citera
2007-01-24, 18:41
  #7
Medlem
Desert_Foxs avatar
Ehh.....Vadå köra från första till sista? Det är meningen att du ska välja en av dom som passar dina behov. Annars om du köra Complete/name först så sorterar den filer efter namn. När du kör Complete/Modified så sorterar den om efter när filerna modifierades och till sist om du kör Complete/access så sorteras filer efter när de senast va accessade av ett program.
Citera
2007-01-25, 09:29
  #8
Medlem
Iofs, det är behoven som räknas. Men jag var i behov av allting så därav min kommentar "från topp till botten".
Citera
2007-01-25, 09:49
  #9
Medlem
tuborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k_c
Iofs, det är behoven som räknas. Men jag var i behov av allting så därav min kommentar "från topp till botten".

"Jag sorterade min bokhylla häromdan, först efter efternamn, sedan sorterade jag igen efter när jag senast läste dem och till sist en gång till efter ISBN-nummer"

Hur i hela friden resonerar du? Vad då "var i behov av allting"? Det är ju för helvete tre olika sätt att sortera filerna. Det är bara meningen att du ska välja en. Jag kan knappt uttrycka i ord hur stort slöseri med tid det är att köra alla tre.

PirateHook: Lyssna inte på honom. Kör bara en av Complete:arna
Citera
2007-01-25, 10:05
  #10
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuborg
"Jag sorterade min bokhylla häromdan, först efter efternamn, sedan sorterade jag igen efter när jag senast läste dem och till sist en gång till efter ISBN-nummer"

Hur i hela friden resonerar du? Vad då "var i behov av allting"? Det är ju för helvete tre olika sätt att sortera filerna. Det är bara meningen att du ska välja en. Jag kan knappt uttrycka i ord hur stort slöseri med tid det är att köra alla tre.

PirateHook: Lyssna inte på honom. Kör bara en av Complete:arna

håller faktiskt med ovanstående talare, kör bara en av Complete:arna.
Citera
2007-01-25, 14:37
  #11
Medlem
Ballenas avatar
Måste man köra alla? Jag brukar bra ta COMPLETE/NAME.
Citera
2007-01-25, 15:59
  #12
Medlem
Desert_Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballena
Måste man köra alla? Jag brukar bra ta COMPLETE/NAME.
Om du läser posterna ovan så står de att man bara ska köra en av Complete typerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback