• 2
  • 3
2007-11-16, 18:14
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Nembutal injektionsvätska är väl det dom använder hos veterinären för att avliva djur?
En snubbe berättade att "när man skjuter i sig, så måste man ställa sig upp direkt, annars somnar man"
Det verkar vara rätt tunga grejer

Nembutal tog livet av tex Marilyn Monroe.
Citera
2007-11-16, 18:16
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Nembutal tog livet av tex Marilyn Monroe.
Ja, det är mycket kändisar som mulat på det, eller misstänks gjort det.
Citera
2007-11-20, 12:50
Medlem
Skorzenys avatar
Flera stycken tomflaskor med Pentothal har jag också sett ligga i den glasåtervinningen.
Pentothal Natrium skall vara:Intravenöst narkosmedel, barbitursyraderivat
Citera
2007-11-27, 10:24
Medlem
Konekos avatar
Citat:
Nembutal injektionsvätska är väl det dom använder hos veterinären för att avliva djur?
En snubbe berättade att "när man skjuter i sig, så måste man ställa sig upp direkt, annars somnar man"

Det beror på hur mycket man skjuter i sig och hur mycket man väger. Vet i fan om man skulle orka stå efter ens 40 ml (vanlig dos för avlivning av spetshundar).

Men det är effektivt på djur. Djuret blir slött och somnar på 1-5 sekunder, och det tar sällan mer än 20-30 sekunder för hjärtat att sluta slå helt(efter att ha slått riktig sakta). Men detta beror också givetvis på dosen och djurets egna styrka.
Citera
2007-11-27, 19:00
Medlem
Trädpojkes avatar
Skulle vara kul att få tag på barbituraten Thiopental - Sanningsserum. Se vilka sanningar man kunde få ut ur folk på det sättet
Citera
2007-11-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorzeny
Flera stycken tomflaskor med Pentothal har jag också sett ligga i den glasåtervinningen.
Pentothal Natrium skall vara:Intravenöst narkosmedel, barbitursyraderivat

var i helvete bor du egentligen? i ngn slags veterinärslokal eller
Citera
2009-03-19, 21:55
Medlem
Killnotes avatar
Citat:

Andvänds Nembutal fortfarande som avlivnings vätska av veterinären?
Citera
2009-03-20, 12:41
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Hej alla FB:are! Eftersom jag läst här i många år, tänkte jag att jag skulle skriva något, Hur många här minns barbiturat tiden?? tänker närmast på godsaker som diminal duplex, pentymal m.m

Nu handlar det mkt om dom nya preparaten som jag själv använder som stesolid, imovane, stillnock "koddeinpreparat" m.m

Samtidig så uppmärksammar jag som gammal brukare att det ofta felciteras i olika preparat, men oxå många som vet verkligen vad dom talar om.

Några enkla rader till er alla FB-are!

Håll ut!

hörs!

Haha, humor!
Tack för den!
Citera
2014-04-06, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Killnote
Andvänds Nembutal fortfarande som avlivnings vätska av veterinären?

Ja, fast veterinärläkemedlen med pentobarbital heter Allfatal och Euthasol. Kanske fel att kalla det läkemedel när de är ämnade för avlivning.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in