Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-23, 17:17
  #1
Medlem
Jag undrar om någon har ett bra program/ en guide för program att komprimera frapsade filer. Alla som någon gång kört fraps vet att filerna blir enorma och att man komprimerar dem utan att för den sakens skull förlora kvalitet på bild/ljud.

Har ett antal filer som jag skulle vilja komprimera och kanske senare klippa ihop en film för skoj skull. Lekt runt lite med Virtual Dub och Tsunami Mpeg Encoder men jag tycker kvaliten blir kass. Skulle vilja veta hur jag förbättrar den och i såfall hur man gör med dessa program eller om det finns andra program som är bättre att använda.

Om någon vet ett bra program/guide för ett video editeringsprogram så är det också uppskattat.

Jag har för lite tålamod för att studera varje aspekt av dessa saker och experimentera mig fram i mörkret, behöver nån slags "handbok".

Tacksam för svar

/J

P.S.

Vet ej om detta är rätt ställe att starta tråden på, flytta den till ett mer passande ställe i sådana fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback